zip
[ Voor 110% gewijzigd door outlandos op 29-09-2010 13:18 ]
[ Voor 110% gewijzigd door outlandos op 29-09-2010 13:18 ]
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ja ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd en het moet die kaart zijn.Exphy schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:36:
hij boot alleen op met 1 van de 2 kaarten? Niet dat 1 van je 2 sloten gaar is oid?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 02:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 29-09-2010 02:50 ]
Verwijderd
jbkappirossi schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:48:
gewoon opstuuren voor RMA ze kunne bij A***** niet zien dat jij hem overgeclockt hebt.
Dus krijg je gewoon een nieuwe, je moet je alleen van de domme houden.
Daarom is het ook niet slim omdat hier open en bloot te posten.
Dat is dus gewoon keiharde oplichting (behalve als de fabrikant overclocken toestaat). Dat is dus níet de bedoeling, want zo betalen de overige klanten van dat merk dus de kosten van jouw experimenten.Wesley.K schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:50:
Aangezien de meeste videokaarten via software in windows overgeklokt worden laat dit geen sporen na op de videokaart (qua softwarematige aanpassingen dan). Je kunt natuurlijk altijd proberen garantie aan te vragen.
Nee heb je, Ja kun je altijd proberen.
Da's hier niet gebruikelijk. Een topic gaat pas op slot als het te zwaar off-topic gaat, geen mogelijkheid tot zinnige discussie biedt, een vréselijke ouwe koe is en meer van dat soort ongein.Outlandos schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:16:
dit topic kan opslot.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
jbkappirossi schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:48:
gewoon opstuuren voor RMA ze kunne bij A***** niet zien dat jij hem overgeclockt hebt.
Dus krijg je gewoon een nieuwe, je moet je alleen van de domme houden.
Daarom is het ook niet slim omdat hier open en bloot te posten.
Ik ben het met Camacha eens!Wesley.K schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:50:
Aangezien de meeste videokaarten via software in windows overgeklokt worden laat dit geen sporen na op de videokaart (qua softwarematige aanpassingen dan). Je kunt natuurlijk altijd proberen garantie aan te vragen.
Nee heb je, Ja kun je altijd proberen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Koekie?
[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 29-09-2010 18:36 . Reden: smilie toegevoegd ]
Kun je geen beter voorbeeld bedenken?M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:07:
edit 2: voorbeeld: stofzuiger als hamer gebruiken. Ik gebruik de stofzuiger buiten de specs en het ding gaat stuk wanneer ik een grote spijker met mijn stofzuiger in een plank probeer te slaan. Dan ga je toch ook niet terug naar de winkel met het bericht dat je stofzuiger een fabrieksfout heeft?
Ik chiptune m'n auto, en m'n motor blaast zichzelf op.Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:05:
[...]
Kun je geen beter voorbeeld bedenken?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Kijk eens aan. Maar autofabrikanten bieden geen overklokmogelijkheden aan, of wel? Videokaartfabrikanten wel (in bijvoorbeeld CCC).kKaltUu schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:08:
[...]
Ik chiptune m'n auto, en m'n motor blaast zichzelf op.
misschien moet ik de volgende keer toch smilies gebruiken. En nee ik kon geen beter voorbeeld bedenkenOlaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:05:
[...]
Kun je geen beter voorbeeld bedenken?
Niet zolang fabrikanten overklokcontrols in de drivers plaatsen.M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:36:
Daarvoor betaal je ook extra. En dat is ook logisch toch?
Verwijderd
Tsja, zo kan je je eigen verantwoordelijkheid wel altijd afschuiven, als iemand je eens iets extra's geeft. Je krijgt sowieso een waarschuwing binnen CCC, als je gaat overclocken, dus eigenlijk vind ik het een non-argument. Bovendien, straks gaat nog iemand beweren dat je mag overclocken met behoud van garantie omdat de fabrikant er voor de stabiliteit een extra P6 connector op heeft gezet.Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:40:
Niet zolang fabrikanten overklokcontrols in de drivers plaatsen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 01:37 ]
Koekie?
Verwijderd
Ik ben uiteraard ook niet heilig. Maar het gemak waarmee fraude hier als optie gegeven wordt, dat vind ik wel een probleem. Het is gewoon fraude, daar kunnen we kort over zijn, zo heet dat nu eenmaal. De meeste fraude is juist kleinschalig. What's next? Op vakantie een zonnebril 'kwijtraken' omdat je liever een nieuwe hebt?Hazuki schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:55:
In principe heb je natuurlijk gelijk. Maar toch vind ik het een beetje sneu om hier dan iemand te gaan bestempelen als crimineel/frauduleus. Wat mij betreft zijn er ergere dingen in het leven waar je je druk om kunt maken.
Toepasselijke smiley:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 02:18 ]
mag je nou wel of niet overclocken, je komt nu niet echt geloofwaardig over.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:34:
[...]
Tsja, zo kan je je eigen verantwoordelijkheid wel altijd afschuiven, als iemand je eens iets extra's geeft. Je krijgt sowieso een waarschuwing binnen CCC, als je gaat overclocken, dus eigenlijk vind ik het een non-argument. Bovendien, straks gaat nog iemand beweren dat je mag overclocken met behoud van garantie omdat de fabrikant er voor de stabiliteit een extra P6 connector op heeft gezet.
Als ik het even op mijzelf betrekt: ik heb een 4770 van Sapphire. Sapphire staat gewoon toe dat je binnen CCC overclockt. Gaat er dan iets stuk, prima, gewoon garantie claimen. Gaat er daarbuiten iets stuk, dan moet ik ook gewoon niet lopen miepen, zeker al het overduidelijk is waar de verantwoordelijkheid ligt. Over het algemeen worden prijs en garantiedekking op elkaar afgestemd. Wil je meer garantie, zal je een andere kaart moeten kopen. Maar nee, iedereen moet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar als het stuk gaat verwachten ze wel support waarvoor ze niet wilden betalen.
Het is simpel: je kiest er voor om te overclocken en accepteert je eigen risico (of zoals het in de voorwaarden staat), of je overclockt niet en kan gewoon garantie claimen als dat nodig is. Eerst de garantie breken en 'm dan claimen is gewoon oplichting/fraude en precies waarom sommige fabrikanten ook bij legitieme claims soms moeilijk doen.
Als je garantie claimt bij overclocken zeg je dus in feite 'Ik heb zelf iets stuk gemaakt en vind dat iemand anders daar maar voor moet opdraaien'. Als iemand dat bij jou probeert ga je daar toch ook niet serieus op in?
Verwijderd
Wat is er niet geloofwaardig dan? Ik zeg dat je lekker zelf moet weten wat je doet, je moet alleen geen garantie gaan claimen als je er zelf voor gezorgd hebt dat je daar geen recht op hebt.jbkappirossi schreef op donderdag 30 september 2010 @ 02:22:
mag je nou wel of niet overclocken, je komt nu niet echt geloofwaardig over.
Garantie is voor productiefouten e.d., niet voor eigen stommiteiten. Dus alleen al je kaart ter garantie aanbieden is eigenlijk al frauduleus, want je claimt iets (impliciet of niet) waarvan je weet dat het niet waar is. Iets verzwijgen kan net zo goed fraude zijn als iets beweren dat niet waar is, vergis je niet.want er is immers niemand hier die gezegt heeft dat TS de dealer moet oplichten.
daarom hou je gewoon van de domme er is niemand die kan nagaan of er overgeclockt is.
En je hebt in dit geval niks met de fabrikant te maken maar met de dealer waar hij gekocht is.
die moet jou garantie geven, want een dealer is daar voor ingedekt.
Als een dealer wat retoeneerd wordt dat gratis door de fabrikant vergoed door een zelfde product.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 02:33 ]
Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, het systeem moet beter. Kat en muis spel.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 02:09:
[...]
Ik ben uiteraard ook niet heilig. Maar het gemak waarmee fraude hier als optie gegeven wordt, dat vind ik wel een probleem. Het is gewoon fraude, daar kunnen we kort over zijn, zo heet dat nu eenmaal. De meeste fraude is juist kleinschalig. What's next? Op vakantie een zonnebril 'kwijtraken' omdat je liever een nieuwe hebt?
Het zijn precies de mensen die zo makkelijk even garantie claimen terwijl ze dondersgoed weten dat ze het zelf gesloopt hebben die het verpesten voor de rest. Daardoor krijgen mensen die wel recht hebben op garantie problemen, daardoor is garantie claimen op een telefoon zo veel lastiger geworden (omdat mensen ze met het bier er nog uitlopend inleveren en zeggen dat 'ie zomaar stuk ging) en betalen mensen ieder jaar (flink) meer voor hun reisverzekering dan nodig is: omdat er een paar lamballen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen.
Dus nee, ik suggereer niet dat iedereen altijd alles netjes doet en dat dat altijd heel erg is. Maar hier wentel je je eigen, bewust genomen risico af op anderen die daar niets aan kunnen doen. Wie mag dat uiteindelijk betalen? Ik, en alle Tweakers met mij, door een hogere prijs voor mijn hardware en problemen als ik een keer garantie nodig heb.
Nee, bedankt.
Er zijn inderdaad genoeg dingen te bedenken die erger zijn, maar dit is toch wel een probleem: het zijn namelijk vaak dezelfde lui die structureel aan alle kanten geld/spullen innen die hun niet toekomen. Sneu inderdaad, maar ik ben het niet.
Verwijderd
Zo zit een deel van de mensen in elkaar en daar is de rest daar dupe van. Zoals ik al zei, je bent toch wel echt een lambal als je garantie claimt die je niet toekomt. Iedereen is dan de dupe van jouw stommiteit, behalve jijzelf.lordMocro schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:31:
Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, het systeem moet beter. Kat en muis spel.
En laten we niet beginnen over verzekeringsmaatschappijen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 02:23 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq