GTX 460 kadoek, garantie?

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:39
zip

[ Voor 110% gewijzigd door outlandos op 29-09-2010 13:18 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
hij boot alleen op met 1 van de 2 kaarten? Niet dat 1 van je 2 sloten gaar is oid?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• outlandos
Exphy schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:36:
hij boot alleen op met 1 van de 2 kaarten? Niet dat 1 van je 2 sloten gaar is oid?
Ja ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd en het moet die kaart zijn.

Verwijderd

Sommige fabrikanten geven ook garantie als je overclockt, maar meestal is dat niet het geval. Dat zou betekenen dat je geen garantie kan claimen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 02:37 ]

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
gewoon opstuuren voor RMA ze kunne bij A***** niet zien dat jij hem overgeclockt hebt.
Dus krijg je gewoon een nieuwe, je moet je alleen van de domme houden.
Daarom is het ook niet slim omdat hier open en bloot te posten.

[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 29-09-2010 02:50 ]

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Aangezien de meeste videokaarten via software in windows overgeklokt worden laat dit geen sporen na op de videokaart (qua softwarematige aanpassingen dan). Je kunt natuurlijk altijd proberen garantie aan te vragen.
Nee heb je, Ja kun je altijd proberen. :)

Verwijderd

jbkappirossi schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:48:
gewoon opstuuren voor RMA ze kunne bij A***** niet zien dat jij hem overgeclockt hebt.
Wesley.K schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:50:
Aangezien de meeste videokaarten via software in windows overgeklokt worden laat dit geen sporen na op de videokaart (qua softwarematige aanpassingen dan). Je kunt natuurlijk altijd proberen garantie aan te vragen.
Dat is dus gewoon keiharde oplichting (behalve als de fabrikant overclocken toestaat). Dat is dus níet de bedoeling, want zo betalen de overige klanten van dat merk dus de kosten van jouw experimenten.

Nee, als je een echte kerel bent, neem je je verantwoordelijkheid. Of je begint er niet aan, dat kan ook.

• outlandos
Bedankt voor de reacties, dit topic kan opslot.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Da's hier niet gebruikelijk. Een topic gaat pas op slot als het te zwaar off-topic gaat, geen mogelijkheid tot zinnige discussie biedt, een vréselijke ouwe koe is en meer van dat soort ongein. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:09

Herman

FP ProMod
jbkappirossi schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:48:
Wesley.K schreef op woensdag 29 september 2010 @ 02:50:
Ik ben het met Camacha eens!
Dit zijn m.i. twee slechte adviezen. Garantie aanvragen zonder aan te geven dat je ermee hebt lopen overklokken is fraude. Daarnaast kun je ook etische vraagtekens zetten of dit wel de bedoeling is. Stel je hebt een prima product gekocht maar door oneigenlijk gebruik is het defect geraakt. Dan is dat toch je eigen schuld? Dan heb jij toch dat risico genomen? Waarom zou je via RMA de producent willen laten opdraven voor de kosten?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
Wat een raar topic is dit, ik zie alleen maar zip staan bij de TS in zijn eerste post ;(

Welk merk GPU betreft het hier? Asus geeft bijvoorbeeld garantie op overklokken als je gebruik maakt van de door hun bijgevoegde software.

• jbkappirossi
maar ik ben wel eerlijk!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Tikkeltje schijnheilig zijn sommige tweakers. Fabrikanten weten donders goed dat er overgeklokt word. Sterker nog, ze baseren massaal hun marketingstrategie op overklokbaarheid. Dus hoezo, oneigenlijk gebruik?

Als je gaat zitten solderen om hogere voltages mogelijk te maken, dat is imo een ander verhaal. Hier is zoiets verder niet aan de orde. Dus ga aub ergens anders "holier than thou" spelen.

Koekie?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

Nee, je draait hardware buiten de specs. Dat brengt risico's met zich mee. Staat bijna altijd duidelijk vermeld in het boekje / manual / cd. In net zoveel gevallen staat er ook in dat overklokken en de gevolgen daarvan voor eigen risico zijn. Als overklokker weet je dat ook voordat je er aan begint. Weet je het niet? Dan heb je het boekje niet doorgenomen / waarschuwingen op internet genegeerd. En dan ben je dus zelf schuldig. Dingen dan terugsturen en niet vermelden dat je de kaart gesloopt hebt bij een overklok is gewoon oplichting.

Sommige fabrikanten staan het toe om over te klokken (EVGA?) en een ruim garantiebeleid te hanteren. Misschien dat je iets meer voor je hardware betaald, maar je krijgt daar wel een stukje service voor terug.

edit: betekend overigens niet dat je niet om coulance van de (web)shop in kwestie kunt vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen, maar wel op een eerlijke manier
edit 2: voorbeeld: stofzuiger als hamer gebruiken. Ik gebruik de stofzuiger buiten de specs en het ding gaat stuk wanneer ik een grote spijker met mijn stofzuiger in een plank probeer te slaan. Dan ga je toch ook niet terug naar de winkel met het bericht dat je stofzuiger een fabrieksfout heeft? :+

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 29-09-2010 18:36 . Reden: smilie toegevoegd ]

-_-

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:07:
edit 2: voorbeeld: stofzuiger als hamer gebruiken. Ik gebruik de stofzuiger buiten de specs en het ding gaat stuk wanneer ik een grote spijker met mijn stofzuiger in een plank probeer te slaan. Dan ga je toch ook niet terug naar de winkel met het bericht dat je stofzuiger een fabrieksfout heeft?
Kun je geen beter voorbeeld bedenken?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:05:
[...]

Ik chiptune m'n auto, en m'n motor blaast zichzelf op.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kKaltUu schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:08:
[...]

Ik chiptune m'n auto, en m'n motor blaast zichzelf op.
Kijk eens aan. Maar autofabrikanten bieden geen overklokmogelijkheden aan, of wel? Videokaartfabrikanten wel (in bijvoorbeeld CCC).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk asus heeft dit online staan:
http://support.asus.com/r...px?no=201&SLanguage=en-us

weet je waar je aan toe bent, overvoltage is schade aan het pcb, dus is het je eigen schuld dikke bult, had je af fabriek een sneller model moeten kopen..

Dus erken je fout, en koop een nieuwe, les geleerd. Bij spelen met hardware kan altijd wat fout gaan

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:05:
[...]

misschien moet ik de volgende keer toch smilies gebruiken. En nee ik kon geen beter voorbeeld bedenken ;)

Maar mijn mening blijft hetzelfde. Overklokken behoort, tenzij de fabrikant het aangeeft, niet tot gebruik van hardware. Het valt daarbuiten, want je wil dingen harder laten lopen dan de specs. Je kunt ook meer geld uitgeven en een fabrieks-overklok kaart aanschaffen. Dan betaal je meer, maar gaat het ding stuk, heb je gewoon garantie. Daarvoor betaal je ook extra. En dat is ook logisch toch?

-_-

• Olaf van der Spek
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:36:
Daarvoor betaal je ook extra. En dat is ook logisch toch?
Niet zolang fabrikanten overklokcontrols in de drivers plaatsen.

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:40:
Niet zolang fabrikanten overklokcontrols in de drivers plaatsen.
Tsja, zo kan je je eigen verantwoordelijkheid wel altijd afschuiven, als iemand je eens iets extra's geeft. Je krijgt sowieso een waarschuwing binnen CCC, als je gaat overclocken, dus eigenlijk vind ik het een non-argument. Bovendien, straks gaat nog iemand beweren dat je mag overclocken met behoud van garantie omdat de fabrikant er voor de stabiliteit een extra P6 connector op heeft gezet.

Als ik het even op mijzelf betrekt: ik heb een 4770 van Sapphire. Sapphire staat gewoon toe dat je binnen CCC overclockt. Gaat er dan iets stuk, prima, gewoon garantie claimen. Gaat er daarbuiten iets stuk, dan moet ik ook gewoon niet lopen miepen, zeker al het overduidelijk is waar de verantwoordelijkheid ligt. Over het algemeen worden prijs en garantiedekking op elkaar afgestemd. Wil je meer garantie, zal je een andere kaart moeten kopen. Maar nee, iedereen moet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar als het stuk gaat verwachten ze wel support waarvoor ze niet wilden betalen.

Het is simpel: je kiest er voor om te overclocken en accepteert je eigen risico (of zoals het in de voorwaarden staat), of je overclockt niet en kan gewoon garantie claimen als dat nodig is. Eerst de garantie breken en 'm dan claimen is gewoon oplichting/fraude en precies waarom sommige fabrikanten ook bij legitieme claims soms moeilijk doen.

Als je garantie claimt bij overclocken zeg je dus in feite 'Ik heb zelf iets stuk gemaakt en vind dat iemand anders daar maar voor moet opdraaien'. Als iemand dat bij jou probeert ga je daar toch ook niet serieus op in?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 01:37 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

In principe heb je natuurlijk gelijk. Maar toch vind ik het een beetje sneu om hier dan iemand te gaan bestempelen als crimineel/frauduleus. Wat mij betreft zijn er ergere dingen in het leven waar je je druk om kunt maken.

Toepasselijke smiley: O-)

Koekie?

Verwijderd

Hazuki schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:55:
In principe heb je natuurlijk gelijk. Maar toch vind ik het een beetje sneu om hier dan iemand te gaan bestempelen als crimineel/frauduleus. Wat mij betreft zijn er ergere dingen in het leven waar je je druk om kunt maken.

Toepasselijke smiley: O-)
Ik ben uiteraard ook niet heilig. Maar het gemak waarmee fraude hier als optie gegeven wordt, dat vind ik wel een probleem. Het is gewoon fraude, daar kunnen we kort over zijn, zo heet dat nu eenmaal. De meeste fraude is juist kleinschalig. What's next? Op vakantie een zonnebril 'kwijtraken' omdat je liever een nieuwe hebt?

Het zijn precies de mensen die zo makkelijk even garantie claimen terwijl ze dondersgoed weten dat ze het zelf gesloopt hebben die het verpesten voor de rest. Daardoor krijgen mensen die wel recht hebben op garantie problemen, daardoor is garantie claimen op een telefoon zo veel lastiger geworden (omdat mensen ze met het bier er nog uitlopend inleveren en zeggen dat 'ie zomaar stuk ging) en betalen mensen ieder jaar (flink) meer voor hun reisverzekering dan nodig is: omdat er een paar lamballen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen.

Dus nee, ik suggereer niet dat iedereen altijd alles netjes doet en dat dat altijd heel erg is. Maar hier wentel je je eigen, bewust genomen risico af op anderen die daar niets aan kunnen doen. Wie mag dat uiteindelijk betalen? Ik, en alle Tweakers met mij, door een hogere prijs voor mijn hardware en problemen als ik een keer garantie nodig heb.

Nee, bedankt.

Er zijn inderdaad genoeg dingen te bedenken die erger zijn, maar dit is toch wel een probleem: het zijn namelijk vaak dezelfde lui die structureel aan alle kanten geld/spullen innen die hun niet toekomen. Sneu inderdaad, maar ik ben het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 02:18 ]

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:34:
[...]

Tsja, zo kan je je eigen verantwoordelijkheid wel altijd afschuiven, als iemand je eens iets extra's geeft. Je krijgt sowieso een waarschuwing binnen CCC, als je gaat overclocken, dus eigenlijk vind ik het een non-argument. Bovendien, straks gaat nog iemand beweren dat je mag overclocken met behoud van garantie omdat de fabrikant er voor de stabiliteit een extra P6 connector op heeft gezet.

Als ik het even op mijzelf betrekt: ik heb een 4770 van Sapphire. Sapphire staat gewoon toe dat je binnen CCC overclockt. Gaat er dan iets stuk, prima, gewoon garantie claimen. Gaat er daarbuiten iets stuk, dan moet ik ook gewoon niet lopen miepen, zeker al het overduidelijk is waar de verantwoordelijkheid ligt. Over het algemeen worden prijs en garantiedekking op elkaar afgestemd. Wil je meer garantie, zal je een andere kaart moeten kopen. Maar nee, iedereen moet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar als het stuk gaat verwachten ze wel support waarvoor ze niet wilden betalen.

Het is simpel: je kiest er voor om te overclocken en accepteert je eigen risico (of zoals het in de voorwaarden staat), of je overclockt niet en kan gewoon garantie claimen als dat nodig is. Eerst de garantie breken en 'm dan claimen is gewoon oplichting/fraude en precies waarom sommige fabrikanten ook bij legitieme claims soms moeilijk doen.

Als je garantie claimt bij overclocken zeg je dus in feite 'Ik heb zelf iets stuk gemaakt en vind dat iemand anders daar maar voor moet opdraaien'. Als iemand dat bij jou probeert ga je daar toch ook niet serieus op in?
mag je nou wel of niet overclocken, je komt nu niet echt geloofwaardig over.

want er is immers niemand hier die gezegt heeft dat TS de dealer moet oplichten.
daarom hou je gewoon van de domme er is niemand die kan nagaan of er overgeclockt is.
En je hebt in dit geval niks met de fabrikant te maken maar met de dealer waar hij gekocht is.
die moet jou garantie geven, want een dealer is daar voor ingedekt.
Als een dealer wat retoeneerd wordt dat gratis door de fabrikant vergoed door een zelfde product.

Verwijderd

jbkappirossi schreef op donderdag 30 september 2010 @ 02:22:
mag je nou wel of niet overclocken, je komt nu niet echt geloofwaardig over.
Wat is er niet geloofwaardig dan? Ik zeg dat je lekker zelf moet weten wat je doet, je moet alleen geen garantie gaan claimen als je er zelf voor gezorgd hebt dat je daar geen recht op hebt.

Wat is daar ongeloofwaardig aan?

Let wel, in mijn verhaal over m'n 4770 gaat het over Sapphire, dat zelf aangeeft garantie te leveren als je binnen CCC blijft! Dat geldt niet voor iedere fabrikant!
want er is immers niemand hier die gezegt heeft dat TS de dealer moet oplichten.
daarom hou je gewoon van de domme er is niemand die kan nagaan of er overgeclockt is.
En je hebt in dit geval niks met de fabrikant te maken maar met de dealer waar hij gekocht is.
die moet jou garantie geven, want een dealer is daar voor ingedekt.
Als een dealer wat retoeneerd wordt dat gratis door de fabrikant vergoed door een zelfde product.
Garantie is voor productiefouten e.d., niet voor eigen stommiteiten. Dus alleen al je kaart ter garantie aanbieden is eigenlijk al frauduleus, want je claimt iets (impliciet of niet) waarvan je weet dat het niet waar is. Iets verzwijgen kan net zo goed fraude zijn als iets beweren dat niet waar is, vergis je niet.

Welke constructie daar achter steekt is weinig relevant. Dat een dealer daar wat dan ook mee doet en ingedekt is maakt allemaal niet uit: je maakt zelf iets stuk en laat iemand anders daar voor opdraaien Vind je dat normaal?

Jij betaalt mijn videokaart de volgende keer als ik 'm kapotklok? Prima!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 02:33 ]

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 02:09:
[...]

Ik ben uiteraard ook niet heilig. Maar het gemak waarmee fraude hier als optie gegeven wordt, dat vind ik wel een probleem. Het is gewoon fraude, daar kunnen we kort over zijn, zo heet dat nu eenmaal. De meeste fraude is juist kleinschalig. What's next? Op vakantie een zonnebril 'kwijtraken' omdat je liever een nieuwe hebt?

Het zijn precies de mensen die zo makkelijk even garantie claimen terwijl ze dondersgoed weten dat ze het zelf gesloopt hebben die het verpesten voor de rest. Daardoor krijgen mensen die wel recht hebben op garantie problemen, daardoor is garantie claimen op een telefoon zo veel lastiger geworden (omdat mensen ze met het bier er nog uitlopend inleveren en zeggen dat 'ie zomaar stuk ging) en betalen mensen ieder jaar (flink) meer voor hun reisverzekering dan nodig is: omdat er een paar lamballen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen.

Dus nee, ik suggereer niet dat iedereen altijd alles netjes doet en dat dat altijd heel erg is. Maar hier wentel je je eigen, bewust genomen risico af op anderen die daar niets aan kunnen doen. Wie mag dat uiteindelijk betalen? Ik, en alle Tweakers met mij, door een hogere prijs voor mijn hardware en problemen als ik een keer garantie nodig heb.

Nee, bedankt.

Er zijn inderdaad genoeg dingen te bedenken die erger zijn, maar dit is toch wel een probleem: het zijn namelijk vaak dezelfde lui die structureel aan alle kanten geld/spullen innen die hun niet toekomen. Sneu inderdaad, maar ik ben het niet.
Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, het systeem moet beter. Kat en muis spel.
En laten we niet beginnen over verzekeringsmaatschappijen. :)

Verwijderd

lordMocro schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:31:
Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, het systeem moet beter. Kat en muis spel.
En laten we niet beginnen over verzekeringsmaatschappijen. :)
Zo zit een deel van de mensen in elkaar en daar is de rest daar dupe van. Zoals ik al zei, je bent toch wel echt een lambal als je garantie claimt die je niet toekomt. Iedereen is dan de dupe van jouw stommiteit, behalve jijzelf.

Doe maar niet, want dan komen de elfjes 's nachts je tanden eruit slaan :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 02:23 ]

Pagina: 1