Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Back-Up procedure

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 14:56
Beste,

Mijn excuses als dit topic over komt als voorbarig o.i.d.
Het is alleen dat ik graag advies wil in hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Ik loop op het moment stage bij een webdesign bedrijf en de heren hier willen graag een back-up procedure in stellen.

Ze hebben op het moment een server die als domain controller en fileserver dient.
Er staan shares op de server waarin dingen worden opgeslagen (klant gegevens, websites etc.) (het is dus GEEN webserver!)

Deze gegevens moeten geback-upt worden...letterlijk, er moet effectievelijk een kopie gemaakt worden van deze machine naar een hardeschijf en naar een andere PC die thuis staat. Echter moet dit makkelijk vergroot kunnen worden in schaal. Ook moet de back-up draaien zodra er een bestand op de server gewijzigd is.

Dit houd dus in dat zodra er een bestand aangemaakt word, die ook direct parralel aangemaakt word op de externe HDD en op de PC thuis (zodra die aan gaat tenminste).

Dit zal vast en zeker heel moeielijk worden maar dit zal toch zeker wel mogelijk zijn.

In mijn achterhoofd heb ik als eventuele oplossing de online dropbox (Dropbox). Maar is hier ook een bepaalde oplossing voor die ook op externe HDD dit doet?

BIjvoorbaat dank voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Bryan

P.S. Excuses als dit toch in het verkeerde forum staat, dit leek mij de beste

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je beter hiet kunt kijken ;)
Thematopic: Backups

Je topic had anders trouwens beter hiet geplaatst kunnen worden.
Opslagmedia & I/O Controllers

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Het lijkt me het verstandigste dat je eerst wat meer onderzoek gaat doen. Het lijkt nu net alsof je de vraag die je van hen krijgt hier dropt en vraagt of wij het oplossen.

VOordat je vervolgens weer een topic opent dan graag dit doorlezen voordat je dat doet: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.