[WDS]Clients hebben geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56
Ik heb even het topic dat dienst als aftrap voor dit topic hier aan gekoppeld.

In dat topic ([Brainstorming]Meerdere laptops voorzien van W7 met software) kan je wat mee brainstormen, maar ik ben al een bepaalde weg ingeslagen, namelijk die van WDS, de OEM gewoon imagen en die deployen.

Het OS waar het om gaat is Windows 7 Enterprise en de WDS-server is W2K8R2. Alles is geconfigureerd volgens deze howto: http://www.oakdome.com/lab/?page_id=78 . Ik kan ook zonder problemen PXE-booten, dat lukt, ik geraak in de capture boot image, maar ik kan deze niet uploaden naar de WDS server (als ik het IP adres ingeef en op connect duw duurt het ongelooflijk lang en geeft hij aan dat hij geen contact kan maken), ik heb dan met shift F10 in de console mijn ipconfig nagekeken, en daar geeft hij geen adapter aan.

Dus dan maar even de drivers gedownload van deze Toshiba Satellite Pro L670-17N van de toshiba.be website en deze met behulp van:
h:
cd drivers
cd 64
drvload driver.inf

ingeladen, dat is succesvol en dan de netwerkservices herstart met
wpeutil initializenetwork

Maar nog steeds geen netwerk..

Is er nog iets wat ik kan doen? Ben beetje ten einde raad, en ondertussen loopt de geïnvesteerde tijd al stevig op, het had bijna beginnen te lonen om de clients allemaal afzonderlijk te preppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

ik zie dat je "CD 64" intikt. Dan lijkt het er op dat je 64bit drivers inlaadt. Klopt dat? Zo ja, heb je het ookal geprobeerd met 32bit drivers geprobeerd?

Mijn ervaring met WDS is dat als je geen netwerk hebt in de capture image, dat er inderdaad netwerk drivers ontbreken. Ik heb ze alleen nog nooit op de manier toegevoegd. Ik exporteer altijd de capture image, mount deze export en installeer dan de netwerk drivers. Vervolgens importeer ik de capture image weer en 9 vd 10 werkt het dan.

Wellicht dat je de network drivers ook op deze manier moet toevoegen, ipv dat je ze alsnog kan inladen.

Andere veel minder handige optie is om de .wim file naar de C: schijf te laten schrijven en dan de .wim file zelf naar de server kopieren en importeren. Erg omslachtig, helaas ben ik er een keer tegen aangelopen dat het niet anders kan. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door ThePrutser op 28-09-2010 13:54 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik laad (aangezien ik een 64 bit capture image laad) ook de 64 bit drivers, maar ik heb beide getest en die geven hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Nu heb ik imagex al afzonderlijk gedownload, vind ik peimg niet, moet ik aan de slag met dism en die geeft een aantal fouten. Morgen maar eens aan de slag met WDT. Blerg, ben er al langer mee bezig dan dat ik alle laptops handmatig had geprepped :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ookal geprobeerd met een 32bit capture image? Of wil je ook 64bit windows 7 clients gaan capturen? Het is mij nog nooit niet gelukt met een 64bit capture image. Het zou opzich niet mogen uitmaken voor een capture, maar toch :)
ben er al langer mee bezig dan dat ik alle laptops handmatig had geprepped
ken het probleem |:(

• HyperBart
ik heb beide images gepublished, geen verschil, met beide images beide drivers getest...

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Voor welk os heb je drivers gedownload? windows 7/windows 2008/anders?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 23:23

TheVMaster

Moderator WOS
ThePrutser schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:20:
Voor welk os heb je drivers gedownload? windows 7/windows 2008/anders?
Misschien zijn er 'speciale' WINPE drivers voor je kaarten?

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ik heb even gekeken naar de handleiding van http://www.oakdome.com/lab/?page_id=78 en daar hebben ze het over deployen van windows xp met WDS en gaan ze daar uit van Vista PE. Dat betekent dus dat je de Vista drivers moet laden in deze Windows PE, heb je dat al geprobeerd?

Wat ik persoonlijk zou doen is niet de F1_WINPE.WIM and F3_WINPE.WIM files van Windows Vista of de boot.wim van de WAIK gebruiken als deploy en capture images, maar puur de boot.wim van de Windows 7 DVD en daar een deploy en capture image van maken. Grote kans is dat de driver dan al in de betreffende image zit en anders moet je daar natuurlijk de windows 7 drivers in laden. (boot.wim staat in de sources directory van je windows 7 dvd).

Ik heb tot nu toe altijd de laatste methode gebruikt om windows 7 via wds uit te rollen. De handleiding in de link doet een aantal stappen die ik omslachting en/of overbodig vind (ook zijn) voor Windows 7 images maken.

NB.
Bij het mounten van de capture of deploy image (weet even niet meer welke het was) om drivers toe te voegen, houdt er dan rekening mee dat er twee images "in kunnen zitten" hier kom je achter de info op te vragen van de images dmv de dism.exe tool. Voeg de drivers toe aan image nummer 2.

Om info van een .wim file op te vragen
dism /Get-WimInfo /WimFile:<bestandsnaam>

Overigens is DISM pas beschikbaar in de WAIK van Windows 7 en met die tool komen imagex en peimg te vervallen. De Windows 7 waik vind je hier http://technet.microsoft....rary/dd349343(WS.10).aspx

De handleiding die je gebruikt hebt is niet echt gericht op windows 7 en is mijn inziens niet geschikt (genoeg) voor Windows 7 deployment

[ Voor 55% gewijzigd door ThePrutser op 30-09-2010 13:03 ]

• HyperBart
Die boot.wim van Windows 7 detecteert ook geen NIC, ik had die de vorige keer niet gebruikt omdat WDS toen een foutmelding gaf bij het importeren, dus ik ben toen teruggevallen op wat ze vertelden in de howto...

Nu heb ik 'm wel kunnen importeren en hij boot er van, maar geen NIC voorlopig...

w00T w00t, heb via de WinPE 7 de image kunnen capturen (mits handmatig laden van NIC driver).

Nu probeerde ik de deployment image te booten, lukt, maar die geeft onmiddellijk aan dat hij geen nic heeft en vliegt er uit. Dus daar moet ik de drivers in integreren :( (wat niet lukte vorige keer)

[ Voor 53% gewijzigd door HyperBart op 30-09-2010 17:31 ]

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 07:30
Hoe heb je de drivers geprobeerd om te integreren?

Het eenvoudigst is het als je in je WDS snap-in voor MMC naar het mapje "Drivers" gaat hier de desbetreffende driver toevoegd.

En vervolgens op je boot image klikt met de rechter muisknop en selecteerd "Add Driver Packages to Image"

Dan hoef je dit niet zelf te doen d.m.v. het mounten van je image en de driver toe te voegen met dism.

@The Prutser: Met de WAIK/OPK voor windows 7 komt Imagex niet te vervallen, ook al zijn er een hoop functies die overeen komen met dism, kun je dism niet gebruiken om een image te capturen noch te deployen.

[ Voor 20% gewijzigd door S.Schwarz op 30-09-2010 17:57 ]

• HyperBart
GOeie tip, want ik had echt geen zin om met die dism aan de slag te gaan. Had al niet meer gedacht aan die mmc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

S.Schwarz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:52:
@The Prutser: Met de WAIK/OPK voor windows 7 komt Imagex niet te vervallen, ook al zijn er een hoop functies die overeen komen met dism, kun je dism niet gebruiken om een image te capturen noch te deployen.
Klopt mijn fout, ik bedoelde eigenlijk alleen peimg... my bad.
Nu probeerde ik de deployment image te booten, lukt, maar die geeft onmiddellijk aan dat hij geen nic heeft en vliegt er uit. Dus daar moet ik de drivers in integreren (wat niet lukte vorige keer)
Waarschijnlijk heb je dan drivers in de verkeerde image geladen... ik integreer ze meestal in image 1 en 2...

mmc was ik ook even vergeten.... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door ThePrutser op 01-10-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik integreer ze via de MMC, maar die blijft hangen als ik dat probeer, heb dan proces gekilled, maar ik zag bij mijn images dat die image wel met 4MB was gegroeid, maar eens geprobeerd van te booten en het werkte... De pc's zijn geprepped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 07:30
Vaag dat het niet werkt zoals het hoort te werken, maar mooi voor je dat je een werkend eindresultaat hebt.
Pagina: 1