[Brainstorming]Meerdere laptops voorzien van W7 met software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:36
Voor een klant moeten we een aantal (13) laptops preppen, de laptops moeten uitgerust zijn met W7 en één extra software pakket: VMWare Server.
Hoe kunnen we deze het snelst deployen met de benodigde software?

Mijn idee:
Van eentje alles installeren, sysprep laten runnen, niet booten vanaf HD maar vanaf een Norton Ghost, een image er van trekken en deze sysprep-image op alle pc's restoren, alle PC's eens aanzetten, door de customization lopen, done...

Andere optie: Ghostcast opzetten...

Vraag: zijn er dan geen problemen met licenties? Want ik installeer nu toch één image met de key erin op meerdere pc's (ze zijn in principe in orde, want ze hebben een OEM-sticker op iedere PC hangen, maar één key wordt dan 13 keer gebruikt...)

Go! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Na de installatie de key even veranderen? Dat 13 keer duurt toch niet zo lang :)

:w landgenoot

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 24-09-2010 10:10 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Want ik installeer nu toch één image met de key erin op meerdere pc's (ze zijn in principe in orde, want ze hebben een OEM-sticker op iedere PC hangen, maar één key wordt dan 13 keer gebruikt...)
Sysprep doet toch juist de key verwijderen zodat je die tijdens de daaropvogende mini-setup een nieuwe kan invoeren, of is dat alleen bij XP ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
Systeem klaarmaken, sysprep draaien, met WDS m capturen en vervolgens naar de 12 andere uitrollen. Nieuwe keys erin, klaar.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:36
Nielson schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:13:
[...]
Sysprep doet toch juist de key verwijderen zodat je die tijdens de daaropvogende mini-setup een nieuwe kan invoeren, of is dat alleen bij XP ed?
Not sure 'bout that, maar ik dacht dat sysprep alleen de SID's wegdeed en nog wat dingen mbt hardware maar verder licentiematig alles met rust liet... Kan me vergissen, ik kan me ook vinden in jouw gedachtengang...

Let's try this one: http://www.oakdome.com/lab/?page_id=78

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 24-09-2010 11:21 ]

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 22:49
De 13 OEM licenties binnen 90 dagen na aanschaf in een Open License, Open Value of Open Value Subscription gieten bij een licentie reseller (Zie hier). Je krijgt dan een agreement nummer, en deze koppel je aan een Live-ID, en vervolgens kan je de MAK media en codes downloaden, deze kan je gewoon deployen. Het "Golden Image" kan je maken met MDT (zie hier), en deze hoef je niet perse te syspreppen, omdat ik vermoed dat ze laptops toch niet in een domein komen te hangen. Indien je wel gaat syspreppen, dan doe je de MAK key in de unattend.xml, en voila.

Als je nog verder wilt gaan, dan kan je gewoon met de WSIM (Windows System Image Manager, onderdeel van de WAIK) een unattend.xml maken, welke als laatste stap dat gekke ding van VMWare installeerd, en voor het gemak neem ik aan dat dit in msi formaat installeerbaar is.

Vervolgens zet je inhoud van Windows 7 media op bootable stick, unattend.xml in de root van stick en gaan. Alle 13 identiek!

OEM versie kan je wel imagen en syspreppen, maar is niet echt lekker supported, vanwege de bios checks die er in zitten, en de verschillende OEM keys per machine.

Edit: Voor GhostCast, GhostServer heb je officieel ook weer licenties nodig, kost ook geld, dus een agreement van Microsoft, al dan niet met Software Assurance, kost ook geld, maar tooling is gratis, en verdomde makkelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Newpowerr op 25-09-2010 05:11 ]

Pagina: 1