• RSpliet
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-04 19:43
Sinds mei 2010 ben ik (trots) bezitter van een Palm Pre, aangeschaft bij het PDA Tech Center. Het betreft een nieuw UK-geactiveerd unlocked toestel, welke op compleet legale wijze is verschaft. Nu gebruik ik deze in combinatie met een T-mobile abonnement, welke ik al eerder had afgesloten bij het aanschaffen van mijn vorige toestel, een Palm Treo 650.
Afgelopen weekend ben ik met toestel en al op vakantie geweest naar Brighton, UK. Aldaar kwam ik er achter dat het toestel niet werkte. Bij aanzetten was ik keurig verbonden met T-mobile UK, met de R van Roaming in mijn scherm. Probeerde ik echter te bellen, dan kreeg ik direct de mededeling "Call Dropped". Een SMS verzenden werd op vergelijkbare wijze geweigerd. Nieuwsgierig als ik was selecteerde ik handmatig een ander netwerk. Deze poging werd echter gepareerd met de mededeling "Phone is not allowed (6)". Dit gebeurde _ook_ wanneer ik handmatig (of automatisch) terug wilde naar T-mobile. Louter het opnieuw opstarten van het toestel bracht mij weer in de staat verbonden met het netwerk maar compleet waardeloos. Wanneer ik dezelfde sim-kaart in een ander toestel propte had ik wel verbinding en mogelijkheden tot bel- en SMS-verkeer.
Ik heb hiervoor contact opgenomen met de winkel. Die wist mij te vertellen dat dit probleem vaker voorkomt bij bijvoorbeeld Blackberry gebruikers, maar blijkbaar ook enkele Palm Pre gebruikers. Ik werd aangeraden even met de provider contact op te nemen.
Contact met T-mobile liep echter op niets uit. Het probleem zat niet in het netwerk, aangezien de sim-kaart wel in een ander toestel werkte. Ik kon het best contact opnemen met Palm om te zien of zij het probleem konden onderzoeken.
Een chat-sessie met Palm later was ik echter nog steeds niets verder. Palm vroeg mij of ik een andere SIM in dit toestel kon proberen. Dit kan echter niet, aangezien ik inmiddels terug in Nederland ben, en "pas" volgend jaar zomer op z'n vroegst weer in de UK kom. Een andere tip was het toestel terug brengen naar factory defaults. Daar schieten we echter weinig op vermoedelijk, en dat vermoeden werd bevestigd door PDA Tech Center.

Al met al wordt ik dus enigszins van het kastje naar de muur gestuurd met dit probleem. Ik heb nog contact gehad met T-mobile om te vragen met welke reden mijn toestel bij T-Mobile UK wordt geweigerd. Dit konden zij mij (zoals verwacht) niet vertellen, aangezien T-Mobile UK niet T-Mobile NL is. Ze weigerden echter ook navraag te doen bij T-Mobile UK, waar ik persoonlijk zeer teleurgesteld in ben. Voor mij gevoel zijn zij momenteel nalatig mij te helpen dit probleem te diagnosticeren. Het probleem is immers ofwel een toestel of software probleem, ofwel een verzameling buitenlandse carriers die mijn toestel (IMEI) weigeren op hun netwerk.
Om echter niet ongefundeerd met modder te gooien vraag ik mij echter af: wat kan ik nu het beste doen? Men wijst collectief naar elkaar en in ieder geval T-Mobile weigert mij te helpen. Ik heb een uitstaande e-mail naar T-Mobile UK, maar het is toch van de zotte dat ik daarmee contact op moet nemen als niet-klant zijnde? Wat kan ik het beste doen?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• hw101trx
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
ik heb ergens nog een orange prepaid sim die roamt op het t-mobile netwerk, ik zal eens kijken, maar dit is misschien niet dezelfde situatie

dus misschien kan jij ook in Nederland testen met roaming?

ik neem aan dat je webOS 1.4.5 al hebt?

succes!

• RSpliet
Goed, ik heb contact gehad met T-mobile UK inmiddels. Blijkt dat mijn toestel daar blacklisted is vanwege verloren of gestolen. Aangezien ik de bon nog heb valt dit per fax op te lossen.
Beetje jammer dat T-Mobile Nederland niet "gewoon" mee kon helpen. Zij kunnen toch zeker een stuk eenvoudiger bij de westerburen buurten?

• hw101trx
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
vreemd dat een netjes gekocht toestel op zo'n lijst komt...

succes!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hw101trx schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 01:38:
vreemd dat een netjes gekocht toestel op zo'n lijst komt...

succes!
De bewoording is waarschijnlijk "van de vrachtwagen gevallen". Daar hoeft TS niets mee te maken gehad te hebben natuurlijk, 't kan al eerder in de keten gebeurd zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RSpliet
Ik heb geen idee wat er precies aan de hand is, maar ook mijn winkel wist mij te vertellen dat mijn Pre keurig is. Hij zat vers in de doos, en ik heb n bon. Het zal wel iets met O2 te maken hebben in elk geval, maar hoe en wat... geen idee.

• RSpliet
Helaas, dit probleem was nog niet over. Hierbij even een van-mij-af-schrijf actie.
Een ruime maand geleden had ik in Brugge exact hetzelfde probleem. Reden om te vermoeden dat er structureel iets aan de hand is. Ik bel dus T-Mobile, die mij inmiddels beterschap had beloofd met het afhandelen van het probleem. 18 beleefde en minder beleefde telefoongesprekken later heb ik het kei- en keihard gehad met die ballentent. Die 18 gesprekken waren weliswaar kostenloos, maar onderstaand even de hoogtepunten van de telefoongesprekken:
> "Heeft u de Simkaart al in een ander toestel geprobeerd?"
< "Ja mevrouw, dat lost het probleem op. Daardoor, en vanwege het feit dat ik in Groot Britannië ook op een zwarte lijst stond, vermoed ik ook dat mijn toestel op een zwarte lijst staat"
> "Oh, ik zal het doorzetten naar de technische afdeling"

*rinkel* een SMSje:
> "Kunt u een kruistest proberen uit te voeren: de simkaart in een ander toestel stoppen..."

> "Sorry meneer, wij kunnen dit probleem alleen uitzoeken als u in het buitenland bent. Kunt u als u in het buitenland problemen heeft even met ons bellen?"

[...telefoongesprek, en contact met Proximus later...]
< "Waarom kunt u dit niet uitzoeken als ik in Nederland bent, en ik wel?"

> "Oh jee, ik zie dat de case is gesloten. We gaan wel even snel een vragenlijst door. [ratel-ratel] heeft u al een kruistest uitgevoerd?"

Om tot de conclusie te komen
> "Meneer, in het verleden hebben wij wel eens contact opgenomen met andere providers. Echter doen wij dit tegenwoordig niet meer. Ik kan u ook geen korting (wie vroeg er in vredesnaam om korting?... red.) aanbieden want u heeft al zo'n goedkoop aanbod."

> "U kunt een nieuw toestel aanschaffen..."

Goed, hoe vriendelijk ik ook soms (niet altijd) ben benaderd, hoe afschuwelijk ingewikkeld kan je het maken? Mijn IMEI nummer staat wereldwijd onterecht geblacklist vanwege "vermist of gestolen". Ik bel ze dus met mijn "vermiste" toestel op met het bewijs van aankoop in mijn hand om mede te delen dat dit niet juist is. Als ze vragen of ik op mijn knieën ga om ze te smeken zou ik dat nog doen ook... En dan gaan ze dat niet oplossen, met als argument "... Nee!".
De enige gepaste actie die ik nog kan bedenken is laten aflopen of ontbinden van het contract. Ze weigeren mij gewoon moedwillig te helpen met mijn probleem.

Onze held van het PDATechCenter (ja, Richard verdient een vermelding) heeft mij aangeboden het mainboard en modem van het toestel te vervangen in reparatie. Op deze wijze win ik een nieuw IMEI nummer, waardoor mijn problemen over moeten zijn. Met T-Mobile ben ik echter nog niet klaar... Bah, ik ben er helemaal klaar mee.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik denk dat je het trouwens ook echt met de winkel moet oplossen waar je de telefoon hebt gekocht. Als een netwerk een bepaalde telefoon niet verkoopt "ondersteunen" ze die telefoon niet. Elke tweaker weet natuurlijk dat dat bull shit is, maar toch.

Ik vermoed dat er een doos is verkocht door een leverancier, en dat Palm het achteraf daar niet mee eens was op wat voor een manier dan ook en een hele batch (incluis die van jou) heeft gemeld als "gestolen".

Hier staat wat

• RSpliet
Flappiewappie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:30:
Ik denk dat je het trouwens ook echt met de winkel moet oplossen waar je de telefoon hebt gekocht. Als een netwerk een bepaalde telefoon niet verkoopt "ondersteunen" ze die telefoon niet. Elke tweaker weet natuurlijk dat dat bull shit is, maar toch.

Ik vermoed dat er een doos is verkocht door een leverancier, en dat Palm het achteraf daar niet mee eens was op wat voor een manier dan ook en een hele batch (incluis die van jou) heeft gemeld als "gestolen".
Dat is inderdaad ook wat de Consumentenbond mij heeft aangeraden. De winkel kan echter niet de blokkering opheffen, dat zullen providers moeten doen. Wat de winkel kan doen is het toestel omruilen (wat nu effectief ook is aangeboden), maar het is toch te zot voor woorden om een perfect toestel weg te gooien omdat ergens in een kantoor iemand op een (verkeerd) knopje heeft gedrukt?

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
-> BlackBerry & WebOS :)

[Voor 55% gewijzigd door BastiaanN op 10-12-2010 13:37. Reden: Verkeerde forum :+]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee