[iPhone 3G] Simlockvrij maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360246

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik heb mijn iphone 3g naar ios 4.1 geupdate, na de update bedacht ik me pas dat ik afhankelijk was van een software matige unlock. Nu heb ik hem gedowngrade naar 3.1.3 maar de baseband is niet te downgrade. Het is de baseband: 05.14.02

Is deze baseband inmiddels al simlockvrij te maken, of wanneer kan deze simlockvrij worden gemaakt?

Mvg,

Marlon Pijpenseel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Na een jaar kun je 'm gratis laten unlocken door T-Mobile. Effe langs in de winkel, of via de website. Voor die tijd betaal je een zeker bedrag. De details daarvan kun je vinden op http://lmgtfy.com/?q=t-mo...k%2Bvrij%2Bmaken%2Bkosten

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De iphone is wel meer als een jaar oud, heb hem alleen 2dehands gekocht, volgens mij moet je hier alle gegevens voor hebben van de gene wie het abbo heeft afgenomen bij tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Even langs in de winkel, dus. Daar doen ze het op IMEI, en dat moet dan verder geen probleem zijn. Ze kunnen aan de hand van de IMEI zien onder welk contract 'ie bij hun geregistreerd is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00

dodo79

witte dikke tonnie

bij tmobile kun je alleen de simlock laten verwijderen als je klant van ze bent.
Echter de tmobile klant hoeft natuurlijk geen eigenaar te zijn van de betreffende telefoon.

dus mijn tip, zoek iemand die t-mobile klant is, en die kan het zo aanvragen voor je.
Heb het zelf ook al een aantal keren gedaan voor andere niet t-mobile klanten, en ging altijd goed.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Burne
Ah, dat zal helemaal top zijn. Is het dan een probleem als de iphone gejailbreakt is? En moet ik dan nog iets meer mee nemen naar de winkel als de iphone zelf?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 360246 op 27-09-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt hopeloos, hang nu al 3x 10 minuten aan de voicemail, ophangen en opnieuw bellen heeft geen zin. Al meer dan 10 x gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30

MsG

Forumzwerver

burne schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:08:
Even langs in de winkel, dus. Daar doen ze het op IMEI, en dat moet dan verder geen probleem zijn. Ze kunnen aan de hand van de IMEI zien onder welk contract 'ie bij hun geregistreerd is.
Zo simpel is het helaas helemaal niet. T-Mobile vind het prachtig mooi om aan de tweede eigenaar 120 euro unlockkosten te laten rekenen. Je kan het beste de oorspronkelijke eigenaar laten bellen, dan heb je geen gezeik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen ken ik de oorspronkelijke eigenaar niet, hij is 3e hands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je alle gegevens van de oorspronkelijke eigenaar? M.a.w kan je je voordoen als eigenaar 1? Anders geef ik je weinig kans.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net tmobile aan de lijn gehad, ze nemen inderdaad geen genoegen met alleen het imei nummer. Jammer! Kan iemand mij dan wat meer info geven over wanneer de unlock software uit zal komen? Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is nooit van tevoren te zeggen, het unlocksysteem leeft op het vinden van exploits en dan kijken of het tactisch is om het te publiceren. Kan je je baseband niet downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet niet hoe dat moet, kan je me misschien daarmee helpen? Dacht eigenlijk dat je de baseband niet kan downgrade?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 360246 op 28-09-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44
Anoniem: 360246 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:52:
Net tmobile aan de lijn gehad, ze nemen inderdaad geen genoegen met alleen het imei nummer. Jammer! Kan iemand mij dan wat meer info geven over wanneer de unlock software uit zal komen? Alvast super bedankt!
Heb je wel het 070 nummer gebeld?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, heb ze net aan de lijn gehad. Kreeg als bericht dat ik de originele eigenaar van de telefoon moest laten bellen of 120 euro moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44
Anoniem: 360246 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:14:
Ja, heb ze net aan de lijn gehad. Kreeg als bericht dat ik de originele eigenaar van de telefoon moest laten bellen of 120 euro moest betalen.
Dat is raar, want bij mij deden ze niet moeilijk. Alleen imeinummer doorgeven. (moest wel €70 betalen, want het toestel was geen jaar oud. Heb het eindelijk toch maar niet gedaan))

ps: ben pas 7 jaar bij T-Mobile. Misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 28-09-2010 19:18 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Langs gaan in de winkel heb je 10x meer kans mee. Gewoon niets meenemen en zeggen dat je wil unlocken. Koop desnoods een prepaid simkaartje voor 10 euro van ze (eerst doen!), en stop die er in. Ben je ook klant. Gewoon vriendelijk doen, kunnen ze wellicht iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
dodo79 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:12:
bij tmobile kun je alleen de simlock laten verwijderen als je klant van ze bent.
Echter de tmobile klant hoeft natuurlijk geen eigenaar te zijn van de betreffende telefoon.

dus mijn tip, zoek iemand die t-mobile klant is, en die kan het zo aanvragen voor je.
Heb het zelf ook al een aantal keren gedaan voor andere niet t-mobile klanten, en ging altijd goed.
Als TS zijnde zou ik contact met dodo79 opnemen als die het kennelijk al vaker heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb al contact met dodo79 opgenomen, reageert alleen amper terug. Maar ik blijf met smacht afwachten! Wel balen zo'n iphone waar je niet mee kan bellen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien heb je hier nog wat aan: Zat namelijk ooit met hetzelfde: Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maak uit dat topic niet echt uit wat ik nu moet doen, is er iemand met duidelijke ervaring of duidelijke tips die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super nice, net gewoon nog een nog een keer gebeld naar tmobile en had deze keer iemand anders aan de lijn. Zei heeft me super geholpen en ben de iphone nu simlockvrij aan het maken:) Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die vrouw van tmobile zei dat ik dit stappenplan moest volgen:http://toestelhulp.t-mobile.nl/#/apple/iphone-3g/simlock-verwijderen/simlock-verwijderen/1 , heb alleen een probleem:

Als ik hem aansluit krijg ik geen melding, heb hem toch maar een half uur laten zitten en daarna de stappen gevolgd. Krijg alleen helemaal geen update melding bij stap 7? Weet iemand misschien wat ik fout doe?

Mvg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 360246 op 28-09-2010 21:09 ]

Pagina: 1