i7 930 koeler geschikt voor i7 960?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-02 20:37
beste tweakers,

ik heb van een vriend een i7 960 1366 gekocht. Alleen heb ik er geen koeler bij. Ik wil het liefst een standaart intel koeler die er bij geleverd wordt. Deze is simpel kwa uiterlijk en vind ik mooier. Helaas krijg ik deze niet gevonden op een internet shop

Maar ik heb nog een intel i7 930 1366 koeler liggen. Maar ik vraag me af of deze wel genoeg koelt voor de i7 960.
Iemand hier meer ervaring mee? Of zijn die koelers gewoon hetzelfde?

(Of weet anders iemand een shop waar ik een i7 960 1366 intel koeler kan kopen?)

alvats bedankt voor de reacties.

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 20:01
Gewoon proberen en de temp in de gaten houden. Het is niet zo dat hij ineens doorbrandt als je er een te kleine koeler op hebt hoor :)

Als je case koel genoeg is denk ik eigenlijk dat het geen probleem zal zijn.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
ze hebben alle bij een TDP van 130 watt. dus het zou heel goed moeten kunnen, natuurlijk is de 960 iets hoger gelockt en is er kans dat hij daardoor ietsjes warmer word. maar ik denk dat het meevalt, omdat deze clocksnelheid op het zelfde voltage word behaald als bij de 930.

gametag: estruqiarixs

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Meestal is de boxed cooler over een reeks van processoren gewoon hetzelfde. Het kan denk ik niet uit om voor elke opeenvolgende snelheid een ietsje grotere koeler mee te leveren.

De wijzen komen uit het Oosten!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Boxed koelers :F :F :F

specs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat is er mis met een boxed koeler? Ze houden de temperatuur binnen de specificaties, en tegenwoordig maken ze ook een stuk minder lawaai. Dat ze niet zo geschikt zijn voor overklokkers of mensen die van stilte houden, doet geen afbreuk aan het feit dat ze wel voldoen voor vele mensen.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:03
Als de TDP gelijk is moet het gewoon werken, als je de temperaturen dan in de gaten houdt kan er eigenlijk niks mis gaan. Je kan ook nog even een afbeelding zoeken van je proc met koeler op internet en kijken of die er hetzelfde uitziet. Dan weet je het zeker.

Daarentegen :p als je zon processor hebt die toch wat duiten kost kan een ander koelertje er natuurlijk ook wel vanaf :P.

[ Voor 53% gewijzigd door dewil1990 op 28-09-2010 16:27 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Admiral Freebee schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:21:
Wat is er mis met een boxed koeler? Ze houden de temperatuur binnen de specificaties, en tegenwoordig maken ze ook een stuk minder lawaai. Dat ze niet zo geschikt zijn voor overklokkers of mensen die van stilte houden, doet geen afbreuk aan het feit dat ze wel voldoen voor vele mensen.
Wat er mis mee is : Intel heeft aangekondigd dat ze kleine tower koelertjes zouden gebruiken met heatpipes en alles, maar daar heb ik het afgelopen jaar 0,0 van gezien :/

Dat is nog flauwer dan AMD : Die hadden prachtige koelers ten tijde van de Athlon 64 X2 reeks en daarmee zijn ze gewoon keihard gekapt -O- Was echt geweldig spul : 80x80x25 mm. en 4 heatpipes in liggende positie en nog best stil ook :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tja, ik heb ook een andere koeler op mijn CPU vanwege de stilte en prestaties. Maar dat neemt niet weg dat boxed koelers niet per definitie slecht zijn voor bepaalde mensen.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
nero355 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:30:
[...]

Wat er mis mee is : Intel heeft aangekondigd dat ze kleine tower koelertjes zouden gebruiken met heatpipes en alles, maar daar heb ik het afgelopen jaar 0,0 van gezien :/

Dat is nog flauwer dan AMD : Die hadden prachtige koelers ten tijde van de Athlon 64 X2 reeks en daarmee zijn ze gewoon keihard gekapt -O- Was echt geweldig spul : 80x80x25 mm. en 4 heatpipes in liggende positie en nog best stil ook :)
uhm, de stock cooler van mijn AMD 955 is anders best wel goed en mooi :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ngohq.com/attachments/overclocking-cooling-and-modding/2017d1248382645-recomend-a-am2-am3-cooler-cool_amd_phenom_black_edition_heatsink_fan.jpg

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Admiral Freebee schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:21:
Wat daar mis mee is? Hoewel een i7 860 vrijwel zelden op alle cores met HT 100% load draait, wordt de cpu in deze gevallen rond de 90 gr. C. Als ik de beste heren van het tweakersforum moet geloven is dit niet absoluut niet wenselijk.

• nero355

nero355

oddish2211 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:36:
uhm, de stock cooler van mijn AMD 955 is anders best wel goed en mooi :P
[afbeelding]
Dat is de Opteron koeler : IMHO ietsje minder goed dan de oude X2 koeler, maar nog altijd beter dan dat simpel spul wat mee wordt geleverd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bobjehbob
bedankt voor alle reacties.

Ik ga het proberen en de temperaratuur in de gaten houden van de cpu. Volgens mij zoals ik op foto's zie lijkt die van de 930 hetzelfde als die van de 960. Alleen ik dacht misschien dat er een andere fan op zou zitten. maar ik denk ook dat intel niet voor elke cpu aan andere koeler maakt/meeleverd. Zoals NoepZor zegt.

Ik houd indedaad van de stilte. En die alternatieve koelers vind ik allemaal niet mooi. Ze maken herrie, omdat ze te hard draaien. Of ze zijn zo groot dat heel je kast gevuld is met zo'n koeler. Dat vind ik niet mooi. Ik vind een rustige goed geordende kast mooi. Ik vind de orginele koeler. Mooi, eenvoudig,stil en voldoet aan mijn eisen (ik wil niet overklokken.)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je echt van stilte houdt, moet je misschien toch naar alternatieven gaan kijken. Er zijn vast wel niet al te grote S1366 koelers met een grote (PWM) ventilator. Deze kan je dan laten aansturen door je moederbord, zodat hij alleen sneller gaat draaien als de temperaturen stijgen.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 13:48

aap

bobjehbob schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:04:
Ik houd indedaad van de stilte. En die alternatieve koelers vind ik allemaal niet mooi. Ze maken herrie, omdat ze te hard draaien. Of ze zijn zo groot dat heel je kast gevuld is met zo'n koeler. Dat vind ik niet mooi. Ik vind een rustige goed geordende kast mooi. Ik vind de orginele koeler. Mooi, eenvoudig,stil en voldoet aan mijn eisen (ik wil niet overklokken.)
Ik vind je redenering niet logisch. Een grotere koeler kan hitte effectiever afvoeren en kan bovendien een grotere - dus stillere - ventilator hebben. Groter is juist stiller. Een alternatieve (grote) koeler zal dus i.h.a. stiller zijn.

Zoals hierboven gezegd, zorg dat je een moederbord en ventilator hebt die PWM regeling hebben (hebben ze dat niet allemaal tegenwoordig?) De fan op mijn Mugen draait bij normaal bedrijf op 800 rpm, hetgeen onhoorbaar is.

De keuze is dus tussen een kleine koeler of een stille koeler. Als kleine, stille koelers bestonden, dan zouden al de grote al lang geen markt meer gehad hebben.

• nero355

nero355

Klein, goed en stil : Kijk eens bij Nexus en Scythe :)

ThermalRight heeft ook nog een liggende koeler die wel groot is, maar erg laag zit !! Kan je ook overwegen.

• bobjehbob
ik ben misschien iets te slordig geweest om te zeggen dat alternatieve koelers veel geluid maken. Degene die ik heb gezien deden dat wel. Maar dan moest ik geen oordeel van trekken voor alle alternatieve koelers. Dat is een grote groep. Er zijn daar ook vast wel sille en kleinere versies van.

Maar de intel koeler spreekt me gewoon aan kwa uiterlijk. Ik vind hem lekker simpel.
maar de i7960 draait nu goed met de i7930 fan. De temperatuur is in orde.

Bedankt voor de reacties.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Sorry maar wat maakthet uiterlijk nou uit...

specs

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dussss.... Opzoekvraag van beperkt niveau in het verkeerde subforum... Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.