Toon posts:

Panasonic Lumix LX5 (popup) flitser

Pagina: 1
Acties:

• RAZORDUDE
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Ik ben wel gecharmeerd van deze camera, maar ik heb nog wel een paar vragen over de flitser.
Voor mij is deze flitser een nieuw systeem, een popup ipv "ingebouwd".
Voordat ik deze camera aanschaf zou ik wel wat meer willen weten over dit systeem.
Er is aardig wat informatie en reviews te vinden van deze camera, maar niet echt over de flitser.

Ok, hier de vragen...
1) Hoe/wanneer komt de flitser omhoog (manueel, camera uit/aan, etc.)?
2) Hoe/wanneer gaat de flitser terug? (terug drukken, camera uit/aan, etc.)?
3) Het komt in mijn ogen fragiel en kwetsbaar over, zowel de flitser als het systeem, is daar iets over bekend?
4) Wat zijn de voordelen van een popup flitser (algemeen en in het geval van de LX5)?
5) Wat zijn de nadelen van een popup flitser (algemeen en in het geval van de LX5)?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:15

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RAZORDUDE schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:56:
1) Hoe/wanneer komt de flitser omhoog (manueel, camera uit/aan, etc.)?
Zelfde als aan/uit van de camera : Zit een knop op daarvoor.
2) Hoe/wanneer gaat de flitser terug? (terug drukken, camera uit/aan, etc.)?
"Terug drukken".
3) Het komt in mijn ogen fragiel en kwetsbaar over, zowel de flitser als het systeem, is daar iets over bekend?
Op mijn LX3 vind ik het best meevallen. Sowieso een stevig ding. Lees de LX3 reviews maar @ Pricewatch - Product Reviews ;)
4) Wat zijn de voordelen van een popup flitser (algemeen en in het geval van de LX5)?
5) Wat zijn de nadelen van een popup flitser (algemeen en in het geval van de LX5)?
Flares en Rode ogen die optreden in tegenstelling tot een losse flitser in de hot-shoe :)

Voordelen ... tja... compact hé !!

Als je het toestel wil kopen : Gewoon doen. Ga je geen spijt van krijgen :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:35

Rannasha

aka "Species5618"

Pop-up flitsers zijn standaard bij entry en mid-level DSLRs en ik heb nog nooit gehoord van een afgebroken pop-up flitser, dus de stevigheid van het systeem in het algemeen is prima.

Hoe verder de lichtbron (flitser) zich van de optische as bevindt, hoe kleiner het typische "rabbit in headlights" effect is. Een pop-up flitser staat hoger boven de lens dan een ingebouwde flitser, dus je foto's zullen er iets minder duidelijk geflitst uitzien. Het is maar een klein verschil en niet echt te vergeliken met een hot-shoe flitser, maar ieder beetje helpt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee