Toon posts:

USB-stick kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Hallo GoT!

Ik heb even een vraagje mbt de usb-stick van mijn schoonvader ;)

M'n schoonvader heeft een USB-stick waarop hij foto's heeft geplaatst... Al deze tijd stonden ze er blijkbaar op totdat hij de foto's op zijn nieuwe laptop wilde zetten. Volgens een familielid staan de foto's er nog gewoon op maar zijn ze niet meer "zichtbaar". Hij heeft de USB-stick aan mij mee gegeven of ik er eens naar wilde kijken en eventueel een recovery programma erop los wil laten.

Op het moment dat ik de USB-stick in mijn bezit kreeg en deze in mijn computer stopte viel me al één ding op.. Bij "Deze Computer" was het symbool van de USB-stick "transparant". Dit vond ik al raar... zodra ik de eigenschappen ervan opvroeg bleek dat de USB-stick geen bestandssysteem meer heeft. Ook is het aantal gebruikte en beschikbare ruimte 0.

Mijn vraag is nu: staan de foto's nog wel op de USB-stick en zijn ze te recoveren? Ik heb het al met GetDataBack geprobeert, maar deze ziet de USB-stick ook niet (komt denk ik doordat de stick geen bestandssysteem meer heeft?!). Dien ik soms eerst de stick te formatteren en dan een poging te wagen met GetDataBack? Alle tips zijn welkom want hij had graag (zoveel mogelijk) foto's terug gehad.... ;)

Alvast bedankt!

• D-rez
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-09 11:05

D-rez

dexels

Klinkt alsof de stick een keer verwijderd is geweest zonder "veilig verwijderen" te gebruiken. Als dat zo is, is de stick vuilbakkenvoer.

Als je wel nog gewoon op normale snelheid bestanden kunt schrijven/lezen naar/van de stick, kun je met recuva eens proberen de bestanden terug te krijgen.

[Voor 42% gewijzigd door D-rez op 27-09-2010 11:19]

• manzonderdas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:33
Heb recent zeer goede ervaringen gehad met de combo parted magic, testdisk en photorec. Was bij iemand die dacht dat haar laptop een rugbybal was, en dacht dat backups een bijgedachte waren.

Je zou dat een keer kunnen proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En verder kun je Thematopic: Datarecovery nog eens bekijken, daar staan ook de nodige tooltjes in.

30" monitor te koop

• tjboschl
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-12-2012
Heb je de 'oude' laptop nog? Goede kans dat alle foto's nog op de oude harddisk staan en dat je die alleen op een werkende desktop computer hoeft aan te sluiten.

Ik heb een hele oude laptop harddisk van 2GB uitgelezen met een externe behuizing via mijn USB poort.
Desnoods met 'Recuva' zoals D-rez schrijft.

• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Dank voor jullie reacties; maar volgens mij zien jullie één ding over het hoofd...

De USB-stick heeft namelijk geen bestandssysteem waardoor hij "ontzichtbaar" is voor recoveryprogramma's etc...

• D-rez
  • Laatst online: 15-09 11:05

D-rez

dexels

zie eerste deel van m'n eerste post

• paularts
  • Laatst online: 22-09 13:18

paularts

Paulux !!!!!!

linux live cdtje booten en dan ff checken of je wel iets ziet,

heb dit meerdere malen gedaan met geheugenkaartjes die volgens Windows geen FS hadden welke onder Linux perfect te lezen waren.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:55
Heb laatst ook een SD kaartje van een vriendin van mij gehad waar foto's op zouden moeten staan. Was een kaartje van 4GB; Windows XP gaf aan dat ie opnieuw geformateerd moest worden en Win7 gaf aan dat van de 4GB 0 gebruikt was en 0 beschikbaar.

Met Testdisk heb ik alle foto's weer terug kunnen krijgen. Misschien dat tooltje eens proberen.

Pvouput live

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee