Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maanden geleden hoorde ik een heeele hoge pieptoon uit mijn pc komen.
Ik heb dit genegeerd. Uit het niets starte de pc niet meer op nadat ik de aan/uit knop induwde.

Na wat test erachter gekomen dat de voeding stuk was. Prima, vandaag nieuwe voeding binnen gekregen.
Alles aangesloten en alles werkt :D

Ik doe hem uit, doe de kabels even goed, alle schroefjes erin en weer opstarten. Vanaf dat moment bleef de pc hangen bij de POST data. Hij eindigde bij 2048 MB OK! Of iets in die richting, maar er zou nog meer moeten volgen.

Ik reset de computer en vervolgens helemaal niks meer. Geen beeld, ook GEEN bios piepjes.
Alles lijkt netjes te draaien maar het werkt niet.

Alle kabels nagelopen, schoongeblazen. Maar geen effect. De bios gereset, geen effect.
Opgestart met verschillende reepjes geheugen, zonder geheugen opgestart. Ook geen effect.

Wat moet ik nu doen, want kan al weken mijn pc niet gebruiken. Ben het nu goed zat :S

In mijn kast zit een:
MSI Platiunum moederbordje
8800GTS grafische kaart
2048(dacht ik) geheugen
En een SATA hardeschijfje.
Ik had een Hiper 530watt voeding, en nu een Sharkoon 500watt voeding

Edit/ Ik heb een hardeschijf getest, geen verandering. Het enige verschil is dat het lampje, van ik dacht de hardeschijf, nu wel brand. Continu. Hiervoor geen lampje

Edit/ De lampjes op het moederbord branden wel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 17:28 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Loop Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en probeer de oorzaak te achterhalen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Je zal onderdelen moeten uitsluiten. Dit kan je doen door de pc zo kaal mogelijk op te bouwen en langzaam aan onderdelen in te bouwen. Als je op een gegeven ogenblik niet meer kan opstarten, nadat je een onderdeel , hebt geplaatst, dan weet je meteen wat stuk is.

Ik zou sowieso hier eens kijken:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

*edit*
Damn... herbie was me voor :+
*edit*

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 24-09-2010 17:23 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:55
Check je mobo eens op bolle/kapotte elco's. Lijkt er vooralsnog op dat je mobo dood is.

Als ik het goed herinner is het zo dat je PC nooit post als er geen geheugen in zit. Of op zijn minst wat piepjes geeft.

Sterkte!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37

epic_gram

undercover moderator

Post ook gelijk ff wat voor voeding je hebt.

edit @ hierboven: Als je het geheugen eruithaald gaat het mobo piepen idd.

[ Voor 46% gewijzigd door epic_gram op 24-09-2010 17:25 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
Nou, net een andere hardeschijf getest, een IDE schijf, alleen geen verandering.
De enige verandering is dat het lampje aan de voorkant van de kast wel continu brand.

Videokaart is het ook niet.

Verder heb ik alles, van wat ik er van heb kunnen doen, doorlopen van de troubleshooter. Maar geen positieve veranderingen:(

Nu heb ik net al een nieuwe voeding gekocht van 70 euro, straks moet ik dan wellicht een nieuw moederbord kopen van een euro of 100. Wie weet gaat er meer stuk. Opzoek naar iets leuks? Of een nieuw moederbord aanschaffen?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:01:
Nu heb ik net al een nieuwe voeding gekocht van 70 euro, straks moet ik dan wellicht een nieuw moederbord kopen van een euro of 100. Wie weet gaat er meer stuk. Opzoek naar iets leuks? Of een nieuw moederbord aanschaffen?
Hangt ervanaf wat voor CPU en alles je hebt gebruikt. En of hij nog voldoet aan je eisen. Als het nog een quadcore is oid zou ik zelf gewoon een nieuwe mobo halen. Houd ook rekening met het feit dat de nVidia 8xxx serie er vaak mee ophoud na een paar jaar. Zie dit topic. Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten Daarbij is je nieuwe voeding ook niet je van het.

edit: maar probeer het eerst eens met een andere mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 25-09-2010 08:11 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Heb iets dergelijks ook wel eens gehad volgens mij. Was omdat 1 van de 2 reepjes intern geheugen het niet meer deed, misschien iets om te checken?

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:14:
Heb iets dergelijks ook wel eens gehad volgens mij. Was omdat 1 van de 2 reepjes intern geheugen het niet meer deed, misschien iets om te checken?
Aan het geheugen ligt het niet, heb ik getest.

Maar ik baal hier flink van, gaat weer in de kosten lopen.
Ik heb overigens een E6600, Intel(Core2Duo)

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 18:20
ik had ook eens een probleem met mn pc, hij wou geen beeld meer geven, check je ramstickjes eens, misschien zit er stof tussen... dat was de diagnose die ik kreeg, ook, mijn voeding was een keer doorgebrand 7(8)7

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Eerst crashede hij dus in je POST na de memory controle. In dat gebied checked je bios altijd voor IDE devices, en daarna naar input apparatuur.

Dus trek eens alle random USB apparatuur uit je PC, en kijk of hij opstart, en daarna alle IDE apparatuur (ook DVD drive etc) en kijk of hij dan opstart.

Ik had het met een gaar toetsenbord, in windows kreeg ik de melding dat het USB apparaat niet meer werkte, en als het ding aangesloten was tijdens het booten bleef hij ook achter zijn memory check hangen.

Dat hij nu compleet geen video meer geeft kan dus ook aan de videokaart liggen, dus als je onboard hebt (of een oude videokaart), probeer dat eens.
Pagina: 1