Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nadat ik al een aantal topics heb doorgelezen zit ik toch met een aantal vragen, ik heb totaal geen idee hoe ik nou eindeloos online met een internet limiet van 1GB moet vergelijken.

Ik ben van plan een HTC Desire aan te schaffen, deze is dan gratis te verkrijgen bij een HI 25 met Xtra snel internet, deze bundel valt onder de FUP. Bij vodafone is deze telefoon ook gratis verkrijgbaar bij een bel+sms+web 150, hierbij zit er een limiet op het internet, namelijk tot 1GB.

Omdat ik nog maar 16 ben, en geld dus voor mij toch wel een belangrijke rol speelt, twijfel ik zeer wat voor mij het beste is. Ik ben een actief internetten, kijk graag even snel een filmpje op youtube, en ben vaak op MSN te vinden.

Bij vodafone kost het gehele abbo 21,00 euro per maand. bij HI is dit 26,26.
Mijn vraag is dus, wat zou het beste abonnement voor mij zijn, is dit vodafone met de 1 GB limiet, of HI met zijn FUP. ik ben bereid die 5 euro per maand extra te betalen, als ik maar niet in de problemen kom met de limiet, maar ik heb ook geen zin om bij vodafone elke maand bij te betalen.

Sorry als mijn vraagstelling/titel/bericht verkeerd zijn, dit is pas mijn eerste post.

Alvast bedankt,
Jens

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:27

wontcachme

You catch me? No you wont

Xtra snel internet van Hi heeft geen FUP volgens mij. Het limiet waarna je wordt terug gezet naar het laagste abbo (384kbps) is ook rond de 1GB

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Dan is het voor jou dus beter voor die Vodafone te gaan, die is per maand dus goedkoper (nog wel eenmalig aansluitkosten betalen), en het internet is daar (veel) sneller (3,6 tegenover 1,0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij Vodafone moet je zelf je dataverbruik bijhouden want > 1GB = betalen. Bij Hi hoeft dat niet want > 1.25GB = 384Kb/s.
Dat lijkt me meer dan genoeg informatie om zelf een keuze te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Lijkt me dat je bij Hi dus met meer zekerheid je kosten kunt inschatten. Dat alleen zou mijn voorkeur al naar deze provider doen uitgaan. VF klinkt goedkoper, maar het risico bestaat dat je achteraf met een hogere rekening wordt geconfronteerd.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor die hoge rekening ben ik dus ook bang, maar hoe snel zit ik ongeveer aan 1 GB?
dat lijkt mij toch wel het belangrijkste bij deze vergelijking

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Vodafone kan je echter niet laten betalen zonder dat je daar van af weet. Je krijgt dus sowieso een berichtje dat je over het limiet heen gaat, indien je dat doet natuurlijk.
Ik zou voor Vodafone gaan, in mijn geval is Hi goedkoper dan een vodafone abonnement. Ik kies echter nog steeds voor Vodafone, simpelweg omdat ik dat een betrouwbaarder bedrijf vind en de snelheid hoger is.

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

De Hi helpdesk is echter duizendmaal behulpzamer dan die van Vodafone, waar ik bij vodafone makkelijk 10 minuten in de wachtrij stond om vervolgens door een onwetende nitwit geholpen te worden, werd ik na 10 seconden bij Hi doorgeschakeld en door mijn ingewikkelde probleem doorgeschakeld met de baas daar, werd geholpen en kreeg zelfs meer terug dan nodig was. (Telefoon van 200€ voor nop)

Daarbuiten gebruik ik al zeer lang Hi Eindeloos Online, slechts twee keer over de limiet, en toen teruggezet naar een lagere snelheid, maar nooit echt last van gehad (ja YT is dan wat minder snel, maar who cares).

Hi, vanwege het betrouwbare netwerk van KPN, zou toch echt mijn eerste keuze zijn!

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieminnie schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:19:
Vodafone kan je echter niet laten betalen zonder dat je daar van af weet. Je krijgt dus sowieso een berichtje dat je over het limiet heen gaat
Of niet. [Vodafone] Internet BloX verlopen, melding/actie?
Pagina: 1