[Vodafone] Internet BloX verlopen, melding/actie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Omdat ik prepaid heb sluit ik per maand steeds een internet BloX aan, dit kost 9,50 euro (door een actie nu 4,95).
Nu was die BloX vandaag blijkbaar verlopen en is er in 1 dag 10 euro aan prepaid opgemaakt zonder dat ik dat door had. Schandalig als je het mij vraagt.

Ik herriner mij een aantal maanden terug dat ik nog sms kreeg op de dag dat de BloX verloopt, maar de laatste 3x is het al fout gegaan.

Is Vodafone verplicht mij op de hoogte te stellen van het verlopen van die BloX of kunnen ze in alle stilte geld aftroggelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250621

Ja, een waarschuwings SMS is contractuele verplicht. Maar de "burden of proof" ligt helaas bij jou. Veel beter als je voor stilzwijgend verlenging kan kiezen. Daarom zit ik niet meer bij VF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb de situatie via de mail bij de klantenservice gedropt. Even afwachten nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 18:43

freddyathlon

McLaren Mercedes

Saturnus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:36:
Ik heb de situatie via de mail bij de klantenservice gedropt. Even afwachten nu. :)
Zet je je toestel weleens uit en aan??
Als je toestel altijd aan staat, komt het weleens voor dat je geen sms-jes krijgt of pas veel later...

Normaliter verstuurt Vodafone altijd een SMS als je blox verloopt, dus zal bij jou wel mis zijn gegaan dan.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sowieso is het toestel elke nacht uit.
Hoe kan het dan dat je geen sms zou krijgen als je toestel wel altijd aanstaat? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Ik heb hetzelfde ervaren. Zelfde situatie. Geen bericht dat de Blox afliep. Maar aflopen deed hij, waarna ik 40 euro aan prepaid beltegoed ben kwijt geraakt (internet kosten zijn duidelijk nogal duur) in ongeveer 1 dag tijd. Zonder berichtje van "let op, blox op" of zelfs "let op, je hebt vandaag al 20 euro verbruikt" bijvoorbeeld.

Gezien dat ze zeggen: "Vodafone Zorgeloos Internet: vast bedrag, geen zorgen, geen verrassingen" voel ik me opgelicht.

Daar komt bij dat je niet automatisch kan laten verlegen. Dat je niet kan verlengen voordat de blox eerst is afgelopen (en dus extra kosten moet maken), EN dat je niet kan aangeven Internet verbruik af te sluiten buiten het gebruik van je Blox.

Je krijgt niet te horen dat ie afloopt, kan hem niet laten verlengen, en je kan het gebruik niet (automatisch) laten stoppen.

Vodafone Zorgeloos internet: Een fijne "zorgeloze" dienst hoor. Met een fijn verrassing aan het einde van de maand.

In mij geval was de maand dus ongeveer 10x duurder dan geadverteerd.

@Saturnus: ik had gebeld met Klantenservice. Ze willen wel vragen beantwoorden met informatie, maar kunnen niets voor je betekenen. Ik werd doorverwezen naar de klachten service. Postbus 1500, 6201 BM Maastricht.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 30-05-2010 13:45 . Reden: toevoeging naar Saturnus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
40 euro zelfs, jeej. :|
Ik schat dat ik rond de 20 kwijt ben geraakt.

Maar echt erg ja en het boeit ze ook gewoon niet want ze verdienen toch alleen maar, daarbij komt ook nog kijken dat dat UMTS netwerk niet eens stabiel is...ongelooflijk dat er geen onafhankelijke instelling of desnoods de overheid iets onderneemt tegen die aso providers.

Voorlopig zet ik appointments in de agenda van de telefoon om te zien wanneer het afgelopen is, dan gooi ik een deel van de settings weg zodat er niet meer automatisch wordt verbonden totdat ik een nieuwe BloX aansluit...maar dat het zo moet...sneu. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Saturnus schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:12:
Sowieso is het toestel elke nacht uit.
Hoe kan het dan dat je geen sms zou krijgen als je toestel wel altijd aanstaat? :S
Het komt weleens voor dat wanneer een toestel erg lang aanstaat, SMS-jes later of helemaal niet binnenkomen. Maak ik regelmatig mee. Toestel keer uit en aanzetten helpt dan vaak. Hierdoor meldt je toestel zich opnieuw aan op het netwerk en krijgt hij zgn updates binnen.

Als je toestel elke nacht uitstaat, lijkt me dat ruim voldoende. Ik heb 't over eens per week keer toestel uit en aan, hoeft maar 10 seconden te duren...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-06 11:28
Ja, ik heb precies hetzelfde ook meegemaakt. Ik heb met de klantenservice gebeld en daar hebben ze de meldingen weer aangezet. Blijkbaar had Vodafrut dat uitgezet. Ik kreeg nu een melding nadat ik data had verbruikt "de kosten van de laatste transactie zijn €0,75". Toen bleek dus dat de Bloxx verlopen was. Korte tijd later kwam de officiele melding "je internet-blox is afgelopen".
Ik adviseer je om contact op te nemen met de klantenservice en de belachelijke kosten per minuut die daar bij horen maar even voor lief te nemen.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan vragen een melding te krijgen als je internet kosten gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ergens in dat 1200 zit een optie van 'wil je een sms met de kosten ontvangen' (zwaar debiele omschrijving trouwens 8)7) ...die zou in ieder geval aan moeten staan hier, maar ik wil gewoon weten wanneer mijn Internet BloX voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
Ik heb het ook meerdere keren gehad. Eerste keer heb ik de kosten terug gekregen. Tweede keer ook nog, maar was wel de laatste keer.
Ik zei toen ook dat ik geen smsje ontvangen had waarop het antwoord was: "Het smsje is slechts een extra service. Het kan gebeuren dat die niet verzonden wordt. Je moet zelf maar bijhouden wanneer hij afloopt."

Mijn mond stond even open toen ik die reactie kreeg en heb toen maar opgehangen.

De reden waarom ik bij Vodafone wil blijven is de hoge internet snelheid. KPN en Hi hebben in verhouding met Vodafone verschrikkelijk traag internet. Anders was ik al lang overgestapt.

Ik heb het nu op de volgende manier opgelost. Ik heb een automatisch terugkerend agendapunt met alarm ingesteld op mijn iPhone. Die heb ik ingesteld om elke 30 dagen terug te komen. Een Internet Blox is namelijk 30 dagen geldig.
Ik krijg nu netjes op de laatste dag de melding dat ik mijn Internet Blox moet vernieuwen zonder dat ik afhankelijk ben van Vodafone. Sindsdien geen onverwachte kosten meer gehad :D

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saeverix schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:04:
Ik zei toen ook dat ik geen smsje ontvangen had waarop het antwoord was: "Het smsje is slechts een extra service. Het kan gebeuren dat die niet verzonden wordt. Je moet zelf maar bijhouden wanneer hij afloopt."
"Vodafone BloX vervalt automatisch na 30 dagen.
Contractant wordt hierover door Vodafone per
SMS-bericht geïnformeerd.
" http://www.vodafone.nl/Vo...den_prepaid_juli_2009.pdf
De reden waarom ik bij Vodafone wil blijven is de hoge internet snelheid.
Mooi. Je 250Mb is dan zo op. :)
Ik heb het nu op de volgende manier opgelost. Ik heb een automatisch terugkerend agendapunt met alarm ingesteld op mijn iPhone. Die heb ik ingesteld om elke 30 dagen terug te komen. Een Internet Blox is namelijk 30 dagen geldig.
Als jou mail aan staat, blijft het een probleem, want op precies welke moment zullen zij jou Blox uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha dat limiet kan je wel vergeten. Ik doe veel veel veeeel intensievere dingen dan mail maar heb nooit een waarschuwing of afsluiting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:29:
Haha dat limiet kan je wel vergeten.
Haha; de iemand die ik quote is prepaid klant, en voor de meeste prepaid klanten de FUP is een hard limiet. Ik weet het ook uit eigen ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 250621 op 01-06-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 18:24
Saturnus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:29:
Haha dat limiet kan je wel vergeten. Ik doe veel veel veeeel intensievere dingen dan mail maar heb nooit een waarschuwing of afsluiting gehad.
Een prepaid blox is een harde limiet, gebruik je die 250mb de eerste dag op, mag je weer een nieuwe blox afsluiten. Of is dat alweer veranderd ?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Nee hoor, prepaid-klantjes pesten doen ze nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtElPotato schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:15:
[...]Een prepaid blox is een harde limiet, gebruik je die 250mb de eerste dag op, mag je weer een nieuwe blox afsluiten. Of is dat alweer veranderd ?
Dit staat in de dienstvoorwaarden:

"...Wordt het normale datagebruik gedurende de duur van de BloX door Contractant toch overschreden,
dan wordt Zorgeloos Internet BloX automatisch beëindigd. Na beëindiging van Zorgeloos Internet BloX, gelden
de reguliere tarieven voor datagebruik."

Dus blijkbaar mag je geen nieuwe Blox beginnen de komende 29 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, maar als je die 250mb verbruikt hebt - stel 10 dagen - en je blox verloopt kennelijk zonder dat je daar een boodschap van krijgt, dan moet je toch helderziende zijn? Of...??

Deze dienst stinkt geloof ik ondertussen echt aan alle kanten...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 01-06-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zit het echt gelocked op 250MB? Dan snap ik niet dat ik daar nog niet overheen ben gegaan.
Is er niet die fair-use-policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd naar gehint door de lieftallige helpdeskmedewerkster die ik sprak (maar die niet behulpzaam was uiteraard).

Ik nam aan dat dat onzin was. Het kan toch immers niet zijn dat je een dienst 30 dagen aanbied, zonder notificatie laat vervallen, en vervolgens een clausule toevoegt dat na 250mb je dienst ook zonder notificatie al veel eerder vervalt, EN dan de dienst ook nog Zorgeloos noemt?

Maar als ik boven zo lees, krijg ik de indruk dat men zegt dat na 250mb ook je blox verloopt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Saturnus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:51:
Zit het echt gelocked op 250MB? Dan snap ik niet dat ik daar nog niet overheen ben gegaan.
Is er niet die fair-use-policy?
Nee, niet voor prepaid-klanten. Ze noemen het wel FUP, maar het is echt een keiharde datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gister mail van Vodafone:
...
Helaas krijgt u geen SMS meer wanneer de blox verlopen is. Deze krijgt u alleen nog maar wanneer u de Fair Use Policy heeft overschreden.

Sinds kort is alle informatie zichtbaar op uw My Vodafone.
...
Daarnaast heb ik eenmalig het verloren geld terug gekregen. De enige optie is dus met agendapunten gaan werken zoals Werner doet (en ik sinds aantal dagen ook).

Daarbij doet dit antwoord vermoeden dat er geen hardlimit is...hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee; VF zegt al jaren je mag 10x zoveel data als de gemiddelde VF klant. Blijkbaar is dat (250Mb) nooit veranderd(!)

En de "geen waarschuwings SMS" bericht: De Vodafone Blox contract is blijkbaar helemaal waardeloos. Wat een bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is het max dan niet eigenlijk 2.5GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee: volgens VF gemiddelde gebruiker = 25Mb per maand (geen grapje!), dus FUP = 250Mb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Anoniem: 250621 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:24:
Nee: volgens VF gemiddelde gebruiker = 25Mb per maand (geen grapje!), dus FUP = 250Mb per maand.
Heb je hier een bron van??

Met prepaid wordt ie afgekapt na 250MB, om te voorkomen dat mensen het toestel als modem gebruiken en op die manier voor 9.50 p.mnd goedkoop kunnen internetten.

Met een abonnement bijv kun je heel veel data gebruiken, veel meer dan 250. Wat ook niet anders kan ivm al die nieuwe smartphones

[ Voor 38% gewijzigd door freddyathlon op 02-06-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
25MB per maand per klant gemiddeld moet een keiharde leugen zijn. Zeker een paar miljoen klanten die niet weten dat ze internet hebben ofzo. :')
Nog steeds vind ik het gek dat ik dan nooit 250 heb gehaald. Misschien maar eens een (Windows Mobile based) dataconnectie monitor tooltje installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerder was ik nogal wat prepaid geld kwijt geraakt doordat de Blox verliep zonder bericht, en mijn always-on telefoon lekker doortikte op het Internet. Mijn eerste ervaring met de prepaid internet Blox van vodafone.

Na klacht per brief, heb ik het geld netjes terug gekregen.

Dat is heel netjes van Vodafone.
En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:48:
Na klacht per brief, heb ik het geld netjes terug gekregen.

Dat is heel netjes van Vodafone.
En wil je dat elke maand doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm, neu. Dat de ze de Blox op een heel vreemde manier aanbieden is duidelijk, net zoals het duidelijk is dat het je nagenoeg altijd meer centen kost dan de bedoeling is. Zeker niet zorgeloos.

Maar neemt niet weg dat ze het wel netjes hebben terug betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:28:
uhm, neu. Dat de ze de Blox op een heel vreemde manier aanbieden is duidelijk, net zoals het duidelijk is dat het je nagenoeg altijd meer centen kost dan de bedoeling is. Zeker niet zorgeloos.

Maar neemt niet weg dat ze het wel netjes hebben terug betaald.
Maar dat komt ook als gevolg dat zij zijn in gebrek van hun eigen contractuele verplichtingen (waarschuwings SMS).

|:( "Klant is . . . nix".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gister kreeg ik opeens wel weer een SMS dat mijn BloX gaat verlopen. Ik ga niet aannemen dat dat de volgende keer weer gebeurt want dan weet ik de uitkomst wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren om 2.00 's nachts was ook mijn blox verlopen. De volgende morgen dit pas ontdekt doordat ik hier een sms'je van had gekregen welke gevolgd werd door 145 smsjes dat mijn beltegoed aangevuld moest worden. Vind het belachelijk dat ik daarvan 145 sms'jes krijg, moet ik nu allemaal weer gaan wissen. Terwijl ze nou overdag of om 0.00 afsluiten, nee als je ligt te slapen of stappen :(.

[ Voor 27% gewijzigd door robert-630 op 27-06-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afgelopen week ook geen sm`je ontvangen... wel enkele dagen vooraf "dat het zou gaan gebeuren". Zo`n ding hoort gewoon netjes _direct_ na het verlopen binnen te komen.

Gelukkig had ik al een memo ingebouwd in m`n telefoon voor de zekerheid.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 21:52
Maar jullie praten nu allemaal over "prepaid"?
Want voor abonnees heb je toch echt een "abbonement"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja gaat over prepaid.
Heb toevallig wel ook nog een abo bij vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zit geloof ik in het zelfde schuitje, ik ben er inmiddels helemaal klaar mee met die vodafone blox, ik heb gisteren avond (half 8 ?) een zorgeloos internet blox gekocht.

Daarna ben ik lekker gaan surfen op mijn telefoon, werkte lekker snel met 3,5G :) was ik echt tevreden over, totdat ik op een gegeven moment een smsje kreeg, "uw prepaid tegoed is op waardeer op blablabla" .

Echt een WTF momentje voor mij, ik dus gelijk die gasten opgebeld(35c per minuut :s) daarna dus te horen gekregen dat ik 500MB had en daar nog niks van had gebruikt, dus dat ging meneer even fixxen.

Dus een kwartiertje er na was ik weer aan het surfen, weer die kl*te sms :| was dus kennelijk nog niet aangsloten op die blox.
Gezien het toen al 9u was geweest was de klantenservice dicht, dus vanmorgen maar weer eens geprobeert.

"goede morgen meneer uw blox is verlopen, u betaalt nu weer voor internet"

- ja maar ik had zorgeloos internet ?

"ja meneer daar kan ik niks aan doen bla bla, hier heb heb je weer 4,75 terug, dan kan je weer een nieuwe blox kopen"

- ja lekker dan ik heb net 20 euro verstookt aan internet.

"ja meneer daar kan ik niks aan doen, u heeft met prepaid gewoon een limiet van 500MB"

-whut, ik heb het net een paar uur gebruikt en dan zit ik al door die bundel heen ? lekker zorgeloos dan of niet

"stilte"

"ja daar kan ik geen uitspraak over doen"

:(

beetje stom ook dat ik die blox terug krijg qua tegoed en dat ik 6,77 aan kosten kwijt ben voor dat gesprek.

maar ja meneer, prepaid heeft nu eenmaal een betaalde klantenservice _waar ik niks aan heb_ ?

Ik heb nu een klacht ingediend bij vodafone over de gang van zaken etc. ik vind het gewoon niet kunnen dat ze adverteren met zorgeloos internet voor 4.75 (scherpe prijs !) en dat je alles behalve zorgeloos kan internetten.

_of_ is er toch iets anders mis gegaan want ik kan me haast niet voorstellen dat ik 500MB in een avondje verstook met 3 Youtube filmpjes, 2 keer nu.nl laden en even wat rondkijken op GoT .

EDIT

Ik heb ook helemaal niks gehoord van dat mijn blox was verlopen, ze trekken gewoon mijn prepaid leeg..

offtopic:
zijn er ook providers die zorgeloos internet aanbieden waar je geen negatieve ervaringen van overoud maar dat je er blij van word?

[ Voor 10% gewijzigd door BGB4rn op 23-07-2010 10:05 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Eén grote geldklopperij! Ook ik had ondanks mijn kalender melding nog problemen.
Je kan namelijk niet opnieuw Zorgeloos Internet aanvragen als je op de laatste dag zit.

's Middags geprobeerd en later 's avonds nog eens. Ik dacht, dan probeer ik het morgenochtend wel. Ik was toch thuis, dus dan gebruikt de telefoon wel WiFi.
Maar nee hoor, ik werd wakker en had al allemaal "Beltegoed is laag" smsjes ontvangen. Mijn beltegoed was van 5 euro naar 0,25 euro gezakt.

Bellen naar de klantenservice schiet om zo'n bedrag niets op. De tijd die je aan de lijn hangt staat gelijk aan het bedrag dat je "misschien" terug krijgt.

Ik kan niets anders zeggen dan: Oplichters!

Ik heb al eerder zitten denken aan de overstap naar Hi. Maar ik weet niet of die anders werken dan Vodafone wat betreft Onbeperkt internet. Daar komt bij dat het mobiele internet van Hi veel trager is dan Vodafone.

Moeilijk...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:26:
Eén grote geldklopperij! Ook ik had ondanks mijn kalender melding nog problemen.
Je kan namelijk niet opnieuw Zorgeloos Internet aanvragen als je op de laatste dag zit.

's Middags geprobeerd en later 's avonds nog eens. Ik dacht, dan probeer ik het morgenochtend wel. Ik was toch thuis, dus dan gebruikt de telefoon wel WiFi.
Maar nee hoor, ik werd wakker en had al allemaal "Beltegoed is laag" smsjes ontvangen. Mijn beltegoed was van 5 euro naar 0,25 euro gezakt.

Bellen naar de klantenservice schiet om zo'n bedrag niets op. De tijd die je aan de lijn hangt staat gelijk aan het bedrag dat je "misschien" terug krijgt.

Ik kan niets anders zeggen dan: Oplichters!

Ik heb al eerder zitten denken aan de overstap naar Hi. Maar ik weet niet of die anders werken dan Vodafone wat betreft Onbeperkt internet. Daar komt bij dat het mobiele internet van Hi veel trager is dan Vodafone.

Moeilijk...
Ik ga ook zeker niet nog een keer in dat blox verhaal trappen, en zeker niet als prepaid klant.

Wat wel jammer is dat vodafone over het snelste netwerk beschikt in NL...

Maar ligt het nou aan mij of kan het gewoon niet dat 500MB in een paar uurtjes op is ? ik heb niks gedownload, alleen een paar Youtube filmpjes gekeken, nieuwssites gelezen, ebuddy gebruikt en GoT.

/weer wat geleerd, dat je vodafone niet kan vertrouwen helaas.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
BGB4rn schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:05:
[...]
Maar ligt het nou aan mij of kan het gewoon niet dat 500MB in een paar uurtjes op is ? ik heb niks gedownload, alleen een paar Youtube filmpjes gekeken, nieuwssites gelezen, ebuddy gebruikt en GoT.
Lijkt me inderdaad ook sterk dat je dan al over de 500MB zit...

Ik ga toch eens op zoek naar Hi, hoe die omgaan met prepaid klanten en onbeperkt internet...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Misschien komt dit je dan ook wel van pas, ik heb er gisteren al naar gekeken, ik had toen stiekem de hoop al verloren :P

Volgens dat lijstje zijn Ben en T-Mobile de enige die het echt onbepert doen, wel jammer dat ze een fors lagere snelheid aanhouden dan Vodafone doet.

Wel lomp trouwens dat er meerdere providers het zelfde trucje gebruiken, zie telfort, die noemen het onbeperkt maar toch zit je aan een FUP vast.

[ Voor 19% gewijzigd door BGB4rn op 23-07-2010 11:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik zit net even bij een Telfort abonnement te kijken.
Is even duur/goedkoper dan wat ik nu betaal voor prepaid. En heeft een hogere snelheid als Hi en KPN.

FUP van Hi/KPN/Telfort is 10x het gemiddelde. Mocht je er overheen komen dan gaat je snelheid terug naar 128kb. Dus geen extra kosten.

Denk dat ik dat eens voor een jaartje ga proberen. Heb genoeg van Vodafone...

[ Voor 3% gewijzigd door Saeverix op 23-07-2010 12:34 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:34:
Is even duur/goedkoper dan wat ik nu betaal voor prepaid. En heeft een hogere snelheid als Hi en KPN.

FUP van Hi/KPN/Telfort is 10x het gemiddelde. Mocht je er overheen komen dan gaat je snelheid terug naar 128kb. Dus geen extra kosten.

Ok wel beter dat ze dan niet je portemonnee leeg kloppen maar je verbinding op een lager pitje zetten.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, houdt je mij op de hoogte ? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:34:

Alleen als je eens journaal wil kijken dan kun je schudden want dat red je niet met 365kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Update, Inmiddels heb ik nog een keer gebeld en nu kreeg ik iemand aan de lijn die wel iets kon (betekenen).

Nu dus gewoon die internet blox werkend, want binnen 1 dag 500MB leek mij erg ongeloofwaardig, toch zit ik nu na praktisch 2 dagen gebruik al op 40MB :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gister kreeg ik opeens de SMS dat de BloX was afgelopen terwijl ik hem al 2 weken uit heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

oke, ik krijg als het goed is om 00:00 een sms :P ben benieuwd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Laatst paar keer kwam die SMS hier eerder. Een keer zelfs een dag te vroeg afgesloten, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik ben inmiddels van Vodafone af. Ik laat me niet meer oplichten.
Ben nu over op Sim-only van Hi. Erg nette prijzen en de internet bundels zijn de helft van de prijs zolang je abonnement loopt.

Ik ben nu minder kwijt dan met prepaid en heb meer minuten/sms per maand. Ik heb het in combinatie met Eindeloos online Xtra snel. Dat kost dan maar 7,50. Tot nu toe erg tevreden over.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Ik heb even wat vragen, voor de kenners hier, ik heb momenteel een zakelijk kut/duur KPN-kaartje waar ik vanaf wil. Nu hoorde ik toevallig van mijn kleine broertje dat hij dus een prepaid-kaartje met bloX heeft gekocht en gebruikt. Nu wil ik even het volgende weten, kon het zo 1,2,3 niet op de site vinden;

Stel ik schaf 25 euro beltegoed aan;

- hiervan kan ik 10 € spenderen aan een internetpakket (is dit dan snel? en verder gratis als je die € 10 lapt?)
- hiervan kan ik 10 € spenderen aan een sms pakket (ook zonder haken en ogen?)
- hiervan kan ik voor de rest bellen bijvoorbeeld (en hoe duur is dit dan verder?)

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 286128 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:34:
Ik heb even wat vragen, voor de kenners hier, ik heb momenteel een zakelijk kut/duur KPN-kaartje waar ik vanaf wil. Nu hoorde ik toevallig van mijn kleine broertje dat hij dus een prepaid-kaartje met bloX heeft gekocht en gebruikt. Nu wil ik even het volgende weten, kon het zo 1,2,3 niet op de site vinden;

Stel ik schaf 25 euro beltegoed aan;

- hiervan kan ik 10 € spenderen aan een internetpakket (is dit dan snel? en verder gratis als je die € 10 lapt?)
- hiervan kan ik 10 € spenderen aan een sms pakket (ook zonder haken en ogen?)
- hiervan kan ik voor de rest bellen bijvoorbeeld (en hoe duur is dit dan verder?)

Hoor het graag
Klopt allemaal.

Uiteraard met de voorwaarden zoals ze bij die 'Blox' beschreven staan (en niet voor tethering).

Snelheid was 7,8Mbit oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Ok, en een fair-use-policy dus ofzo voor het internetgebruik? (nee ik ga niet tetheren)

Snap alleen, want ik gebruik momenteel nog geen ping-diensten (alleen whatsappen),
wat ik dan nodig heb voor een normaal BB prepaid achtig iets, want verder vind ik dit
allemaal best interessant klinken; moet ik een normaal prepaid kaartje kopen waar ik
dan 3 verschillende bloX'jes voor neem (internet/sms/telefoon) of moet ik iets zoals dit
nemen:

https://www.vodafone.nl/s...art.jsp?_requestid=599662

Hier staat bij dat ik tot eind vh jaar gratis bloX voor de BB krijg, is dan zeg maar hetzelfde
als een internetbloX voor je normale prepaid kaartje?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 14-09-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dikke schop dit,

Maar ik wordt er momenteel helemaal ziek van :S
ik krijg na 2 weken al een smsje dat mijn blox is verlopen, terwijl deze 30 dagen duurt of soms nog langer waardoor ik gewoon niet weet wanneer mijn blox precies is afgelopen :(
Anngezien ik het niet weet kan ik mijn internet niet uitzetten en blijft mijn telefoon dus gewoon vrolijk doorgaan waardoor mijn hele beltegoed weer pleite is :S
Is me inmiddels dus al 3x gebeurt, bewaar nu de aanmeldings sms en gooi rond die datum gwn de apn uit men telefoon, ik weet het anders ook niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Waarschijnlijk ben je over je FUP-limiet gegaan, die helemaal niet fair is maar gewoon keihard 250 MB. Op dat moment is je Blox afgelopen en betaal je gewoon van je beltegoed.
Wees blij dat ze waarschuwen met een sms-je. Er waren tijden, nog niet zo lang geleden, dat Vodafone zelfs dat te veel moeite vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Wanneer is die dan verlaagd naar 250MB ? ik had eerst gelezen over een 500 MB toen ik begon met de blox aanschaffen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Is vorige maand ingegaan... was heel wta over te doen in het nieuws.

Sindsdien adverteren providers ook met 'je leven lang internet voor 2,50' en dat soort gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Al maanden heb ik niks aangesloten maar krijg ik wel de melding dat de BloX bijna afgelopen is. 8)7

Laatst ook een SMS dat vanaf 2011 echt die 250MB hard lock erop komt.
Pagina: 1