Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een groot probleem en hoop dat er iemand is de er raad mee weet!
Ik heb foto's op de computer gezet en vervolgens het kaartje gewist en geformateerd.
Daarna weer nieuwe foto's gemaakt en weer op de computer gezet .
Nu heb ik per abuis de foto's overschreven omdat de foto's hetzelfde nummer hadden.
Het gekke er aan is dat de thumbnails het plaatje is van de oude foto maar als je er vervolgens op klikt dan veschijnt de nieuwe foto( waarmee die is overschreven).
Is er een mogelijkheid om de oude foto's terug te halen en dus de overschrijving ongedaan te maken.
Het zijn nl foto's van mijn bevalling en ik baal als een stekker dat ik ze niet meer kan terug krijgen .
Hoop dat iemand een oplossing heeft ????

vriendelijke groetjes Merel

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat is inderdaad erg vervelend. Om je te helpen zullen we echter wat meer informatie nodig hebben; Hoe lang geleden is het overschrijven gebeurd? Welk besturingssysteem (b.v. Windows XP, Vista of 7) heb je op computer.
Bovenal kan ik je aanraden om, als je niet heel handig met dit soort dingen bent, je computer niet meer aan te raken, en iemand die er wel handig mee is de schijf in een andere computer read-only (alleen-lezen) onder handen te nemen. Misschien zelfs een professioneel bedrijf (dit kan wel duur zijn). Ik weet niet of bestanden die je overschrijft ook daadwerkelijk over de gegevens van de vorige versie heengaat, of dat alleen de verwijzing naar de bestanden veranderd. Als het het laatste is, is het dus van belang dat je je computer niet verder gebruikt; De gegevens van je foto' s zijn namelijk vrijgegeven als vrije ruimte, en met elk nieuw bestand dat je aanmaakt heb je een kans dat de gegevens overschreven worden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Datarecovery eens door.
In geen geval nog iets naar die schijf schrijven (dus ook niet meer opstarten als dat je opstartschijf is). Hoe meer je er naar schrijft, hoe groter de kans dat je het spul niet meer terugkrijgt.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Probeer eens of je met bijvoorbeeld Recuva iets terug kunt halen.
http://www.piriform.com/recuva

De thumbnails zitten of in de icon cache van Windows of in het bestand thumbs.db, maar als je in de Verkenner de map bekijkt met als Beeld/View instelling voorbeeld of tegel dan zou de inhoud van dit bestand al moeten zijn ververst en ben je ook de oude thumbnails kwijt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Voordat je zelf dingen gaat proberen zou ik toch echt eerst een 1:1 backup (dd in bv linux) van de schijf (laten) maken.
Las ook iets over 'Shadow Volume Copy' , een of andere functie in Windows om naar vorige versies van bestanden terug te gaan, wist niet dat dat bestond :o . Maar zag ook niet zo snel of dat standaard aanstaat.
Maar ook daarbij dus ; EERST backuppen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Een backup neemt overschreven bestanden niet mee.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
dd toch wel ? Die pakt gewoon sector voor sector onafhankelijk wat er op staat en of het bestand nog 'bestaat'

UNOX: The worst operating system

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Kalief schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:48:
Een backup neemt overschreven bestanden niet mee.
Een standaard back-up niet maar er zijn genoeg back-up programma's die een echte 1 op 1 kopie kunnen maken. Dat is wat in dit geval handig is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1