Goedenavond, kan iemand mij adviseren bij mijn keuze voor een beamer?
Ik wil een beamer aanschaffen voor het kijken naar dvd en avi.
80 % van het gebruik zal bestaan uit het aansluiten van een mediaspeler waar avi files op staan en 20% bestaat uit het afspelen van dvd's op de beamer. Aansluiten op de computer of overhead dus bijna nooit.
Het gaat dus om resoluties van 700 bij 400 pixels, grofweg, soms lager.
Ik ben niet geinteresseerd in hd of hd ready beeldmateriaal.
Liefst een geluidloze beamer, ik kijk veel filmhuis-films.
Het beeld wordt geprojecteerd op een scherm van 1,60 meter breed (beeld-diagonaal is dan 2 meter) , ik zit er 3 meter vanaf. ik ga even uit van een donkere kamer.
Is een svga beamer een goede keuze?
op dit moment denk ik aan de Acer p1100, 800x600 native
2000 - 2700 lumen, 4000:1 contrast ratio, 25 dB geluid in eco stand(!), hdmi. 350 euro, is een leuk bedrag als het iets moois oplevert tenminste.
Ik lees overal diverse meningen over dvd afspelen op een beamer; breedbeeld native nodig (XGA of HD ready), dan weer 800x600 is perfect. Graag wat ervaringen van jullie.
Mijn gevoel zegt 800x600 prima, want dat is meer dan de resolutie- invoer.
Is dat scherp genoeg bij een beeld-diagonaal van 2 meter? Ik neem even aan dat het omzetten / stukje afknippen goed gaat.
DVD op een HD ready beamer of op XGA lijkt mij niet mooi omdat er dan ge-upscaled moet worden.
maar de beeldverhouding is wel vaak goed 16:9.
Maar bij 1:2,35 moet er weer iets af net zoals bij de svga beamer er iets afgaat bij 16:9.
graag wat praktijk ervaringen
Ik wil een beamer aanschaffen voor het kijken naar dvd en avi.
80 % van het gebruik zal bestaan uit het aansluiten van een mediaspeler waar avi files op staan en 20% bestaat uit het afspelen van dvd's op de beamer. Aansluiten op de computer of overhead dus bijna nooit.
Het gaat dus om resoluties van 700 bij 400 pixels, grofweg, soms lager.
Ik ben niet geinteresseerd in hd of hd ready beeldmateriaal.
Liefst een geluidloze beamer, ik kijk veel filmhuis-films.
Het beeld wordt geprojecteerd op een scherm van 1,60 meter breed (beeld-diagonaal is dan 2 meter) , ik zit er 3 meter vanaf. ik ga even uit van een donkere kamer.
Is een svga beamer een goede keuze?
op dit moment denk ik aan de Acer p1100, 800x600 native
2000 - 2700 lumen, 4000:1 contrast ratio, 25 dB geluid in eco stand(!), hdmi. 350 euro, is een leuk bedrag als het iets moois oplevert tenminste.
Ik lees overal diverse meningen over dvd afspelen op een beamer; breedbeeld native nodig (XGA of HD ready), dan weer 800x600 is perfect. Graag wat ervaringen van jullie.
Mijn gevoel zegt 800x600 prima, want dat is meer dan de resolutie- invoer.
Is dat scherp genoeg bij een beeld-diagonaal van 2 meter? Ik neem even aan dat het omzetten / stukje afknippen goed gaat.
DVD op een HD ready beamer of op XGA lijkt mij niet mooi omdat er dan ge-upscaled moet worden.
maar de beeldverhouding is wel vaak goed 16:9.
Maar bij 1:2,35 moet er weer iets af net zoals bij de svga beamer er iets afgaat bij 16:9.
graag wat praktijk ervaringen