FritzBox geen "normale" buitenlijn, alleen VoiP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen met mijn VoiP opstelling.
Ik heb sinds kort een tweedehands FritzBox 7050 (zo'n geval van XS4All, maar ik gebruik Online). Instellingen lijken simpel en het bellen via internet gaat vlekkenloos (voipbuster).
Maar mijn gewone buitenlijn werkt niet meer. Als ik vaste lijn nummers bel zijn deze altijd in gesprek, 06 nummers geven een snelle tuttutututututututut. Ook als mensen mij proberen te bellen, lijk ik altijd in gesprek.
Ditzelfde probleem had ik ook plotseling met mijn voorgaande Voip kastje (Linksys SPA3000), dacht dat deze stuk was, geukkig kon ik Fritz lenen van een vriend...
De opstelling:
KPN lijn gaat splitter in --> DSL naar de DSL in van FB, Phone naar tel phone in FB. Uit S1 van FB komt lijntje naar de telefoon. Netwerkt naar een router voor de rest van mijn huisje.
Internet werkt prima (ook WiFi). Als ik de tel lijn uit mijn splitter rechtstreeks in tel doe, kan ik gewoon bellen via KPN. Ik weet dat ik de duitse fritz heb, dus van twee middelste aan splitter kant van het stekkertje, naar twee buitenste (heb ook andere combinaties geprobeerd).
toch werkt het niet grrrrrr word er gek van, zit nu duur te bellen.
Wat gaat hier mis?!?!!?!?
Alle hulp is zeer welkom, kent iemand dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
In dit topic kun je misschien meer informatie vinden,

Fritz!Box Fon

zo 1,2,3 denk ik aan een verkeerde (dubbele) instelling van netnummer of kiesnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover! Ik heb een boel te lezen zie ik...
pffff
ik heb geen net- en kiesnummer aangevinkt... zal toch eens in die hoek zoeken

nogmaals bedankt!!