Toon posts:

Samengesteld Game-systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb de afgelopen tijd een hoopje geld bij elkaar gespaard in de hoop hier een leuk systeempje van te kunnen kopen. Nou is denk ik het grootste probleem waar ik tegenaanloop het volgende: onwetendheid. Ik heb dan zojuist een systeem bij elkaar geraapt op conrad.nl maar weet niet of alles wel past etc. Ik ben dus duidelijk nog een leek, daarom kom ik ook hierheen voor wat tips.

Ik heb een budget van +/- 1400 euro, het liefst niet hoger dan dat.

Onderbouwing kan ik niet zozeer geven door eerdergenoemde oorzaken, maar het volgende heb ik bij conrad.nl gezien:De doelen van het systeem zijn het volgende:
Gamen, hier stel ik grafisch hoge eisen aan en dan graag ook met hoge snelheid uiteraard.
Film & muziek, hier moet ik van kunnen genieten, maar dat zal vast wel lukken met deze specs hoop ik.
Soundrecording, is iets waar ik me mee bezig ga houden in de nabije toekomst (ik ben bassist).
Schoolwerk, vanzelfsprekend zal Office wel draaien op dit systeem.
En verder de dagelijkse dingen die verder geen uitleg behoeven.
Mochten er bepaalde zaken zijn waar ik me niet mee bezig zou kunnen houden met dit systeem zou ik graag willen weten.

De uiteindelijke vragen waar ik dus mee kom zijn:
  • Is dit een goede samenstelling?
  • Is het efficient?
  • Zijn er dingen overbodig?
  • Past het allemaal in de kast?
  • Kan ik goedkoper uit zijn ivm efficiency?
Als er nog onduidelijkheden zijn, stel dan vragen alstublieft, zodat ik jullie een zo accuraat mogelijk beeld kan geven. Alvast mijn excuses als ik dingen vraag die elders te vinden zijn, dit is namelijk mijn allereerste post op het forum.

Alvast bedankt!
//Sensian

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12 18:24
Ten eerste:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329999
Altijd eerst daar eens kijken als je PCtje wilt samenstellen.
De samenstelling is goed, maar toch enkele opmerkingen:
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:18:
Soundrecording, is iets waar ik me mee bezig ga houden in de nabije toekomst (ik ben bassist).
Dan moet je al ten eerste een aparte grafische kaart kopen als je deftig aan sound recording wil doen.

Ook de grafische kaart: Waarom 2x een HD 5770?
Tenzij je eens wilt proberen Crysis op allerhoogste te laten draaien etc, kom je al toe met 1x een HD5770.
Ookal ben ik niet zo een grote fan van Nvidia, kan je toch dan ook beter van de GTX460 gaan, performance ligt iets hoger (+- 2000 puntjes 3Dmark 06)+ je hebt PhysX... (Voor paar eurotjes meer).
De 768 MB van Nvidia zou genoeg zijn, tenzij je op hoge resolutie gaat gamen (Full-HD dus), maar dan kan je natuurlijk ook voor de 1GB variant gaan (die kost je wel al een stukje meer).

Maar het blijft natuurlijk je persoonlijke keuze :o)

EDIT: Kijk ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1346169. Een volledig topic voor vragen rond Game PC's..

[ Voor 6% gewijzigd door Snobbieh op 24-09-2010 11:55 ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670