Systeem voor HD videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 14:31
Ik ben op zoek naar een goede componenten (voor zelfbouw systeem) of een compleet systeem voor videobewerking (HD).

Ik heb een beperkt budget (+/- 600 euro) en zoek dus componenten of een compleet systeem waar ik voor dit bedrag goed uit de voeten zou kunnen.

Als ik zelf een systeem zou bouwen dan zou ik graag advies krijgen over setups en waar ik rekening mee moet houden. (Processor, videokaart, geheugen)
Ik heb begrepen dat voor videobewerking tegenwoordig de videokaart ook een belangrijke rol speelt en niet meer alles afhangt van de processor.

Ik maak gebruik van Pinnacle Studio 14.

* Op het forum heb ik gezocht maar niet echt iets concreets kunnen vinden (vooral oude posts), mocht ik echter toch iets gemist hebben dan hoor ik dat graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je de BBGs gemist hebt: Best Buy Guide overzichtstopic
Verschillende adviezen voor configuraties. Dus kijk daar eerst eens.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Met dat budget zou ik even hier kijken:
[BBG aanschaf] Basissysteem juli-augustus 2010

Eventueel hier:
[BBG aanschaf] Workstation juli-augustus 2010

Losse topics zijn niet meer toegestaan, dus ik adviseer je ook om deze even door te lezen :)
Het algemeen beleid

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jup99
Dank voor de snelle reacties. De guides al ik doorgelezen, hier wordt echter steeds over game-pc's gesproken.

Als dat voor hd videobewerking ook goed is dan heb ik dat niet goed begrepen en zou ik inderdaad gewoon in dat topic moeten kijken.

Kan iemand bevestigen dat ik met een game-pc ook goed uit de voeten kan, ik was namelijk in de veronderstelling dat HD videobewerking iets andere eisen stelt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jup99 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:06:
Dank voor de snelle reacties. De guides al ik doorgelezen, hier wordt echter steeds over game-pc's gesproken.

Als dat voor hd videobewerking ook goed is dan heb ik dat niet goed begrepen en zou ik inderdaad gewoon in dat topic moeten kijken.

Kan iemand bevestigen dat ik met een game-pc ook goed uit de voeten kan, ik was namelijk in de veronderstelling dat HD videobewerking iets andere eisen stelt.
Dat een Topic "Basis en budget" of "Game en Highend" heet zegt toch precies waar het op slaat? De prijsklassen! Je kan in die topics gewoon aangeven wat je er mee gaat doen, en anderen zullen je er dan graag mee helpen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jup99
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:07:
[...]

Dat een Topic "Basis en budget" of "Game en Highend" heet zegt toch precies waar het op slaat? De prijsklassen! Je kan in die topics gewoon aangeven wat je er mee gaat doen, en anderen zullen je er dan graag mee helpen.
Dank voor je reactie, ik ga het in dat topic proberen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Daarbij is het Workstation-topic dat hierboven wordt genoemd juist specifiek voor dit soort systemen bedoelt.
Pagina: 1