Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 20:52
Beste Tweakers ik heb sinds kort internet (adsl) van kpn
echter loop ik tegen een paar probleempjes aan.

Aangesloten Situatie:
Inet komt binnen via mijn kpn experia box.
deze is door gelust via 1 van de gelepoortjes van de experia box naar de wan poort van mijn router.
(Linksys WRT160n)
so far so good.
alle pc's hebben internet en dat werkt gewoon prima.

Nu wil graag mijn vanuit buitenaf bij mijn pc's kunnen alleen kan ik mijn extern ip niet pingen.
Krijg gewoon simpel weg een time-out als ik dit probeer.
Hier schijnen meer mensen last van te hebben zie Geen ping op KPN lijn?)

heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem?
Zo dat mijn modem of pc wel te pingen is van buiten af?

wat ik zelf onderhand al geprobeerd heb:
Tnet forum door gespit met als resultaat het komt vaker voor echter geen oplossing.
contact met kpn gehad :( geen support
Modem omgewisseld voor een Linksys (modem komt niet online kpn wil alweer niet helpen)
(alle settings staan goed)
router er tussen uit maakt ook niets uit.

ik hoop dus stiekum dat ik iets verkeerd doe en dat 1 van jullie mij kan helpen
Cheers !

[ Voor 64% gewijzigd door Hydranet op 21-09-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

mijn tip: port forwarding

mijn (gratis extra) tip: kijk eens naar vpn, je wil niet zomaar je doos via poort 3389 aan Internet hebben hangen

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
*gedit foutje*

[ Voor 94% gewijzigd door Hydranet op 21-09-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:28:
mijn tip: port forwarding

mijn (gratis extra) tip: kijk eens naar vpn, je wil niet zomaar je doos via poort 3389 aan Internet hebben hangen
Ja maar wat wil je forwarden als je externe ip niet eens zichtbaar is?
Hij vraagt dus als ik het goedbegrijp of iemand weet,
hoe je met zo'n kpn experia box het voor elkaar krijgt dat je ip extern zichtbaar is.
Aangezien hij van kpn totaal geen antwoord krijgt. ;)

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

prodigy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:48:
Ja maar wat wil je forwarden als je externe ip niet eens zichtbaar is?
Hij vraagt dus als ik het goedbegrijp of iemand weet,
hoe je met zo'n kpn experia box het voor elkaar krijgt dat je ip extern zichtbaar is.
Aangezien hij van kpn totaal geen antwoord krijgt. ;)
Het lijkt er net op dat we op een ander topic reageren (maar ik zit goed ;) )
Nu wil graag mijn vanuit buitenaf bij mijn pc's kunnen alleen kan ik mijn extern ip niet pingen.
Hiermee geeft hij dus aan dat er niet op ICMP verkeer gereageerd wordt...blijkbaar weet de TS dus wel wat zijn publieke IP is (http://whatismyipaddress.com/ of enig ander equivalent geeft dat antwoord ook).

Bovenstaande zegt verder helemaal niets over of services aangeboden kunnen worden, de TS zou eerst eens op zoek moeten naar port forwarding (maar dat had ik al gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:54:
[...]

Het lijkt er net op dat we op een ander topic reageren (maar ik zit goed ;) )

[...]

Hiermee geeft hij dus aan dat er niet op ICMP verkeer gereageerd wordt...blijkbaar weet de TS dus wel wat zijn publieke IP is (http://whatismyipaddress.com/ of enig ander equivalent geeft dat antwoord ook).

Bovenstaande zegt verder helemaal niets over of services aangeboden kunnen worden, de TS zou eerst eens op zoek moeten naar port forwarding (maar dat had ik al gezegd).
Hij weet inderdaad zijn externe ip wel (idd laat www.watismijnip.nl) wel zijn ip zien
Maar omdat hij niets op het modem in kan / mag stellen (kpn wil hem geen admin inlog gegevens verschaffen)
kan hij dus ook geen poorten open zetten enz.
Zijn vraag is dus als ik het goed begrijp of iemand hier een oplossing voor weet of wel de juiste inlog gegevens heeft.
Kpn blijft nl maar roepen geen support.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
KPN hoeft hem ook geen inloggegevens te verstrekken, want die zijn er niet. Tenminste, als hij een 789 heeft. Daarbij moet je goed in de gaten houden dat je eerst een Forward regel aan maakt en daarna instelt voor welke PC. Je moet het dus op twee plekken instellen.
KPN support alleen de dingen die je via hun website in kunt stellen en dus niet wat je rechtstreeks in het modem hacked.

[ Voor 18% gewijzigd door Rieverst op 21-09-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

prodigy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:13:
Hij weet inderdaad zijn externe ip wel (idd laat www.watismijnip.nl) wel zijn ip zien
Maar omdat hij niets op het modem in kan / mag stellen (kpn wil hem geen admin inlog gegevens verschaffen)
kan hij dus ook geen poorten open zetten enz.
Zijn vraag is dus als ik het goed begrijp of iemand hier een oplossing voor weet of wel de juiste inlog gegevens heeft.
Kpn blijft nl maar roepen geen support.
Wederom krijg ik het gevoel dat we over verschillende topics zitten te praten, hoe weet jij bijvoorbeeld dat hij niets op het modem mag in stellen ?
Jij kent de TS ?

En ten aanzien van de inlog gegevens, volgens een simpele search op Google kwam ik op admin/admin als username/password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:20:
[...]

Wederom krijg ik het gevoel dat we over verschillende topics zitten te praten, hoe weet jij bijvoorbeeld dat hij niets op het modem mag in stellen ?
Jij kent de TS ?

En ten aanzien van de inlog gegevens, volgens een simpele search op Google kwam ik op admin/admin als username/password.
klopt >.< ts is collega :P

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Grappig dat jij dan wel relevante info kan posten en je collega niet...

@TS: er is een wereld buiten Tweakers.net en GoT: hier wat leesvoer

Daarnaast zou het ook helpen als je een plaatje inclusief IP adressering hier plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:26:
[...]

Grappig dat jij dan wel relevante info kan posten en je collega niet...

@TS: er is een wereld buiten Tweakers.net en GoT: hier wat leesvoer

Daarnaast zou het ook helpen als je een plaatje inclusief IP adressering hier plaatst.
Misch heb ik er iets meer kaas van gegeten dan hij zelf :+
maar heb ik alleen geen experia box.
En ik vind het toch wel dapper dat hij het in iedergeval probeerd :D
Dus wrom zou ik hem dan niet een klein beetje helpen O-)

Maar dat leesvoer is inderdaad wel een goeie tip van je :D

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag MedeTweakers,

Zover ik het als oud Senior medewerker van KPN kan beoordelen, zal er eerst even aan het licht moeten komen wat er nou precies voor een Experiabox er ligt, want er zijn namelijk 2 types een thomson versie en een crapass raar gevormd ding waarvan ik niet 1,2,3 meer weet hoe het typenummer ook al weer was!
Want de KPN noemt zijn 546i al een Experiabox :S

In ieder geval, ik heb zelf die 546 nieuwe firmware gegeven, na een patch of batch ergens van internet geplukt te hebben die ervoor zorgt dat je iig je FW kan upgraden. En even tussen neus en lippen door volgens mij had ik dat gewoon van de thomson site of een forum afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:56:
Goededag MedeTweakers,

Zover ik het als oud Senior medewerker van KPN kan beoordelen, zal er eerst even aan het licht moeten komen wat er nou precies voor een Experiabox er ligt, want er zijn namelijk 2 types een thomson versie en een crapass raar gevormd ding waarvan ik niet 1,2,3 meer weet hoe het typenummer ook al weer was!
Want de KPN noemt zijn 546i al een Experiabox :S

In ieder geval, ik heb zelf die 546 nieuwe firmware gegeven, na een patch of batch ergens van internet geplukt te hebben die ervoor zorgt dat je iig je FW kan upgraden. En even tussen neus en lippen door volgens mij had ik dat gewoon van de thomson site of een forum afgehaald.
Ik heb deze http://www.technicolor.co.../tg789n_front_349X242.jpg

en dit is het enige wat ik gevonden heb van de speedtouch site voor deze modem.

http://www.speedtouch.nl/software.html#TG789

Geen firmware voor die modem alleen een configurator en als ik hier mee in mijn modem probeer te komen dan word er om een wachtwoord gevraagd en standaard admin admin wachtwoord pakt ie niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydranet op 21-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Als ik zoek vind ik in ieder geval deze link waarin staat dat je met je browser naar het IP adres van je modem moet. Standaard staat er geen username/password ingesteld...

Volgens mij zou je bovenstaande eerst (eventueel met behulp van de KPN helpdesk) aan de praat zien te krijgen. Let wel op dat je computer direct op de Experia doos aangesloten is.

Daarnaast, router achter een router kan voor problemen zorgen, hoe heb je de IP adressen ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
@feedmebits, Hoe probeer je in het modem te komen. Dit lukt mij alleen via de browser, via telnet oid kom ik er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze http://www.technicolor.co.../tg789n_front_349X242.jpg

en dit is het enige wat ik gevonden heb van de speedtouch site voor deze modem.

http://www.speedtouch.nl/software.html#TG789

Geen firmware voor die modem alleen een configurator en als ik hier mee in mijn modem probeer te komen dan word er om een wachtwoord gevraagd en standaard admin admin wachtwoord pakt ie niet.
Ga even aan de slag om dit voor u uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
De 546 valt niet onder de noemer ExperiaBox. Bij de 546 kan je idd wel de firmware wijzigen, maar dat kan bij de ExpariaBoxen niet. Even voor de duidelijkheid; onder de noemer ExperiaBox vallen de Siemens sx551, Speedtouc 780, 787 en 789 en de Arcadyan.

De EB's kunnen idd niet van buitenaf gepinged worden. Als je remote op je desktop in wil loggen, dan kan dat. Je moet even de juiste poorten voor het gebruikte programma (vnc ofzo) forwarden en dan kan je remote inloggen. Dit heeft echter niks met pingen te maken. Omdat pingen niet werkt betekent dat niet meteen dat je pc's niet over het internet te bereiken zijn. Vertel anders via welk programma je de pc wil bereiken, dan praat niet iedereen langs elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:39:
Als ik zoek vind ik in ieder geval deze link waarin staat dat je met je browser naar het IP adres van je modem moet. Standaard staat er geen username/password ingesteld...

Volgens mij zou je bovenstaande eerst (eventueel met behulp van de KPN helpdesk) aan de praat zien te krijgen. Let wel op dat je computer direct op de Experia doos aangesloten is.

Daarnaast, router achter een router kan voor problemen zorgen, hoe heb je de IP adressen ingesteld ?
Ja maar 1 van de problemen die hij dus ondervind is dat kpn gelijk roept van geen support enzo ... :?
dus daar gaat het al mis helaas.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Ik probeer via rdp naar mijn windows te rdpen. In mijn interne netwerk lukt het wel. Heb de juiste poorten geforward en kan nog niet rdpen vanuit buiten af. Kpn verkondigd het als een Experia box in de handleiding, ook als het niet zo is, wat het ook is, die hele box en interface zijn gewoon waardeloos.

Ieder geval bedankt voor de reacties :)

Ik ga wel kijken of ik van kpn af kan komen.

Verwijderd

Misschien toch nog eens die linksys proberen, waar ging dat fout en welke settings heb je ingesteld daarbij.

• lier

lier

MikroTik nerd

prodigy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:25:
Ja maar 1 van de problemen die hij dus ondervind is dat kpn gelijk roept van geen support enzo ... :?
dus daar gaat het al mis helaas.
Ik bedoelde hiermee het inloggen op het modem, pas in de volgende reply is te lezen dat hij dat dus wel kan (jammer, wederom relevante informatie dat niet gemeld wordt).
feedmebits schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:32:
Ik probeer via rdp naar mijn windows te rdpen. In mijn interne netwerk lukt het wel. Heb de juiste poorten geforward en kan nog niet rdpen vanuit buiten af. Kpn verkondigd het als een Experia box in de handleiding, ook als het niet zo is, wat het ook is, die hele box en interface zijn gewoon waardeloos.

Ieder geval bedankt voor de reacties :)

Ik ga wel kijken of ik van kpn af kan komen.
Tuurlijk, beste dat je kan doen...zijn al je problemen ook gelijk opgelost (NOT !).

Als je het werkend wil krijgen zal je moeten beginnen met exact de informatie te geven van wat je gedaan hebt. Tot nu toe is het alleen maar trekken en dat schiet niet op. Je zegt dat je bijvoorbeeld de port forward aangemaakt hebt...:

- hoe heb je dat gedaan ?
- naar welke poort ?
- naar welk IP adres ?
- houdt je rekening met de router die achter je EB zit ?
- heb je verschillende netwerk segmenten ingesteld ?
- staat UPnP aan/uit ?
- is het gelukt om een port forward (eventueel naar een andere poort) te maken ?
- staat je provider verkeer toe op de betreffende poort ?

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
In de 789 kan je gewoon portforwardings aanmaken onder het kopje Spellen etc onder Toolbox. Hier kan je gewoon aangeven welke poort naar welk interne IP-adres moet. Met je router er tussen moet je dus eerst een port-forwarding maken naar je router en daarna vanuit je router naar je pc. Zorg er wel voor dat Experiabox en router een andere IP-range hebben. Standaard staat de Experiabox op 192.168.2.254 en de Linksys (dacht ik) op 192.168.1.1 dus dat zou moeten kunnen. Kijk het wel even na.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:41:
[...]

Ik bedoelde hiermee het inloggen op het modem, pas in de volgende reply is te lezen dat hij dat dus wel kan (jammer, wederom relevante informatie dat niet gemeld wordt).

[...]

Tuurlijk, beste dat je kan doen...zijn al je problemen ook gelijk opgelost (NOT !).

Als je het werkend wil krijgen zal je moeten beginnen met exact de informatie te geven van wat je gedaan hebt. Tot nu toe is het alleen maar trekken en dat schiet niet op. Je zegt dat je bijvoorbeeld de port forward aangemaakt hebt...:

- hoe heb je dat gedaan ?
- naar welke poort ?
- naar welk IP adres ?
- houdt je rekening met de router die achter je EB zit ?
- heb je verschillende netwerk segmenten ingesteld ?
- staat UPnP aan/uit ?
- is het gelukt om een port forward (eventueel naar een andere poort) te maken ?
- staat je provider verkeer toe op de betreffende poort ?
ik zal even replyen voor mijn collega (gisteravond samen even gespeeld)

Ben begonnen door hem die linksys er tussen uit te laten halen om zo dus evt en extra stap te voorkomen.
Dus xperiabox rechtstreeks aan de pc.
Op het modem ingelogd en vandaar naar de toolbox om poort forwarding in te stellen.
Eerst alle standaard forwards die er in stonden weg gedonder (hoe veel bagger wil je forwarden)
En daarna 1 nieuwe forward aangemaakt om er zeker van te zijn dat deze goed zou zijn.
Van 192.168.2.2 (zijn pc )3389 tot 3389 naar extern 3389
Volgens mijn logica zou dat dus inhouden dat zijn pc 192.168.2.2 verwijst naar 3389 zo wel in zijn netwerk als naar de buiten wereld.
Dit zou in mijn ogen genoeg moeten zijn.
Mijn eigen modem staat nl in bridge en als ik dit zo op mijn linksys instel bij mij thuis kan ik er gewoon netjes bij.

Echter bij hem werkt het dan nog steeds niet.
Er zou een zinnetje moeten veranderen naar custom config oid echter blijft die gewoon staan op waar hij standaard op staat. (veel gehoorde klacht)
Het lijkt er dus op als of je geen forward mag instellen of deze gewoon niet gehonoreerd word.
Ben er ook achter gekomen dat veel meer mensen problemen onder vinden met dit modem
om het fatsoenlijk ingesteld te krijgen.
qua gaming en het forwarden van poorten.
Heel veel mensen die alleen internet via kpn hebben kopen ook een eigen moden bv linksys,
om van dit soort gezeur af te zijn.
bijna iedereen klaagt er over waaronder een aantal ex kpn medewerkers.
Inmiddels is kpn begonnen met het verstrekken van nieuwe modems maar helaas geld dit alleen voor nieuwe abonees.... |:(
En heeft mijn collega gewoon pech.
Het grappige is dat een ander modem (linksys) met de juiste instellingen gewoon niet online komt.
terwijl dit wel gewoon volgens het forum zou moeten werken...
Ook hier weer helaas geen support van onze kpn vrienden.
Ik kan me dus wel voorstellen dat hij maar graag kpn in ruilt voor een profider die iets behulpzamer is.

Tot zo ver wat ik geprobeerd heb.

Na rose e cient spin

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Sircam schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:06:
In de 789 kan je gewoon portforwardings aanmaken onder het kopje Spellen etc onder Toolbox. Hier kan je gewoon aangeven welke poort naar welk interne IP-adres moet. Met je router er tussen moet je dus eerst een port-forwarding maken naar je router en daarna vanuit je router naar je pc. Zorg er wel voor dat Experiabox en router een andere IP-range hebben. Standaard staat de Experiabox op 192.168.2.254 en de Linksys (dacht ik) op 192.168.1.1 dus dat zou moeten kunnen. Kijk het wel even na.
Daar zit het hem dus in.
Ja je kan een nieuwe rule aanmaken,
maar het ziet er naar uit dat die gewoon compleet genegeerd word door die experia box.
We hadden zo als je kan lezen in de post hier boven de linksys er al tussen uit te haalt om de route wat korter te maken.
Helaas lost dit ook het probleem niet op.
Er blijft dan grof gezegt alleen iets over van knoop dit ip aan dat poortje intern en extern.
Die rule word ook netje aan gemaakt alleen doet dat ding (modem) er dus blijkbaar niets mee.
Als je dan kpn belt met joh zus en zo is het enige woord wat ze kennen ja sorrie daar geven wij geen ondersteuning op .... wtf het zit zelfs in het modem ....
Verder nog gekeken of ik ergens een vinkje moet zetten om forwarding oid te enabelen maar ik zie daar nergens een optie voor in het modem.

dus tja |:(

Na rose e cient spin

• lier

lier

MikroTik nerd

Duidelijk verhaal...hoe heb je vastgesteld dat het niet werkt ?
Heb je ook UPnP uitgezet (voor zover deze instelbaar is ?).

Als ik de online handleiding lees (zie linkje hierboven) zie ik staan dat je eerst een applicatie/spel moet definiëren (in feite de keuze van de poort die open moet) en dat je daarna kan aangeven naar welk IP adres deze applicatie/spel definitie doorgestuurd moet worden. Heb je dat gedaan ?

Is het mogelijk om een aantal screenshots te maken ?

Is eigenlijk ook gecontroleerd of de Windows firewall ervoor zorgt dat je niet op de pc mag RDP-en ?

Tot slot...overstappen naar een andere provider op basis van gebrek aan service is uiteraard valide, alleen heb ik nog steeds het gevoel dat het wel werkend gemaakt moet kunnen worden.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

lier schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:33:
Duidelijk verhaal...hoe heb je vastgesteld dat het niet werkt ?
Heb je ook UPnP uitgezet (voor zover deze instelbaar is ?).

Als ik de online handleiding lees (zie linkje hierboven) zie ik staan dat je eerst een applicatie/spel moet definiëren (in feite de keuze van de poort die open moet) en dat je daarna kan aangeven naar welk IP adres deze applicatie/spel definitie doorgestuurd moet worden. Heb je dat gedaan ?

Is het mogelijk om een aantal screenshots te maken ?

Is eigenlijk ook gecontroleerd of de Windows firewall ervoor zorgt dat je niet op de pc mag RDP-en ?

Tot slot...overstappen naar een andere provider op basis van gebrek aan service is uiteraard valide, alleen heb ik nog steeds het gevoel dat het wel werkend gemaakt moet kunnen worden.
1. Vastgesteld door dat ik met mijn pc niet zijn pc kan overnemen maar hij met zijn pc wel de mijne :D

2. UPnP weet ik niet zo uit mn hoofd,
Het staat aan maar of het uit kan in dat moden zou ik niet weten

3. pcies zo als je het neer zet heb ik het geprobeerd (das ook gelijk de eenige mogelijkheid om het te doen)
lijkt mij dat daar weinig mis kan gaan.

4. Hij kan wel screenshots maken ja maar of we er iets mee opschieten ...
tis niet dat we na 1 uurtje pgegeven hebben :+

5. In / over zijn eigen interne netwerk werkt het allemaal als een trein (van zijn laptop naar zn pc enz)

6. mee eens het zal ongetwijveld mogelijk zijn om dit werkend te krijgen.
Maar hij is geen ubertweaker (zo als jij en ik bv :*) )
En daarbij vind ik dat als je zelf al een aantal weken hebt lopen klooien.
En totaal geen hulp van je profider krijgt tja het houd een keer op lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 22-09-2010 10:48 . Reden: puntje over het hoofd gezien ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Ik heb er een tijd niet meer naar gekeken en vond het wel best. Gister avond dacht ik ga er nog is naar kijken en toen is het mij uiteindelijk gelukt. Dus poort fowarden lukt nu. Ik zit nog bij kpn met dezelfde modem/router. Weet dat dit topic al oud is, maar hierbij meld ik dat het alsnog gelukt is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hydranet op 27-02-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

d:)b

Pagina: 1