Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39
Is het zo dat KPN ping van buitenaf blokkeert, of is dit gewoon een misconfiguratie?
Ik kan niet zo heel veel, nja eigenlijk niets veranderen in mijn Thomson TG789vn wat betreft ICMP. Daarbij komt ook nog dat ik vanuit intern wél kan pingen naar mijn externe IP, wat mij doet vermoeden dat KPN de brandmuur heeft dichtgetimmerd :X

Heeft iemand ook KPN / ervaring met KPN wat betreft pingen van buitenaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hell4you schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:54:
Is het zo dat KPN ping van buitenaf blokkeert
Nee.
of is dit gewoon een misconfiguratie?
Ja. (Of je er wat aan kunt doen zonder je modem te vervangen is een tweede.)
Ik kan niet zo heel veel, nja eigenlijk niets veranderen in mijn Thomson TG789vn wat betreft ICMP. Daarbij komt ook nog dat ik vanuit intern wél kan pingen naar mijn externe IP, wat mij doet vermoeden dat KPN de brandmuur heeft dichtgetimmerd :X

Heeft iemand ook KPN / ervaring met KPN wat betreft pingen van buitenaf?
Het kan best dat de experiabox ping blokkeert, maar KPN zelf zeker niet.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 19-09-2010 00:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39
Hoe kan het dan dat ik wel gewoon mijn externe IP kan pingen... Dan zou de experiabox intern een antwoord moeten geven ... Als ik iemand dat van buitenaf laat doen: no reply.
Ik zelf heb natuurlijk geen admin access op het modem 'in bruikleen', maar zou het nut hebben om KPN te bellen en ze te vragen om ping gewoon toe te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hell4you schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:59:
Hoe kan het dan dat ik wel gewoon mijn externe IP kan pingen... Dan zou de experiabox intern een antwoord moeten geven ... Als ik iemand dat van buitenaf laat doen: no reply.
Geen idee.
Ik zelf heb natuurlijk geen admin access op het modem 'in bruikleen', maar zou het nut hebben om KPN te bellen en ze te vragen om ping gewoon toe te staan?
Nee, er is niets dat de medewerkers daar kunnen aanpassen mbt de instellingen van die box (muv wat instellingen van het draadloze netwerk), er is niet eens de mogelijkheid om de firewall van de box uit te schakelen.
Feit is dat als je iets meer wilt met je internetverbinding dan surfen en mailen je beter af bent als je een eigen modem aansluit, tenzij de internetplusbellen hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hoe kan het dan dat ik wel gewoon mijn externe IP kan pingen...
Omdat zo'n apparaat waarschijnlijk aan NAT loopback doet. De kans is groot dat je hele ping-pakketje het hele internet nooit zal zien.

Het is een instelling in dat apparaat zelf. Of je dat zomaar mag veranderen is inderdaad een 2e..

Neemt niet weg dat mijninziens ICMP echo's op elk apparaat gewoon zouden moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

Voor zover mijn ervaring reikt, hebben vrijwel alle Speedtouch/Thomson modem/routers standaard ICMP reply op de WAN poort uitgeschakeld. Dat is dus een instelling, tijd om te gaan graven of je dat in je Experiabox ook kunt aanzetten.

In mijn TG787v is dit te vinden (in telnet) onder [service system]=>14 PING_RESPONDER
icmp 8 enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
Modems zijn inderdaad zo ingesteld dat ze geen ping accepteren op de externe kant.
Als je een poort forward naar een server, bijv 80 naar een pc die een web-server heeft draaien (op poort 80 uitteraard) dan krijgt je wel respons.

Als je van binnen naar je externe ip gaat kom je inderdaad bij je modem uit, dat is ook zo ingesteld op je modem.
Pagina: 1