3870x2 in crossfire met 600W voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Simpele, korte vraag, waarvan ik van Tweakers graag een second opinion hoor. Ik ben van plan 2 3870x2 kaartjes in crossfire te zetten (jaja ik weet dat ze achterhaald zijn maar ik kon ze goedkoop krijgen), maar mijn voeding is een 600W OCZ StealthXstream. Volgens GPUreview.com is de maximale power draw van deze kaart een niet misselijke 250W, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. In andere reviews van de kaart van onder andere overclockers.net en hardware canucks kwam de maximale draw van het complete systeem op ongeveer 320W uit wanneer je deze kaart een beetje kietelt, dat is dus inclusief hardwerkende CPU etc, en dat leek me realistischer. Zou betekenen dat de kaart ongeveer 200W uit de muur trekt.

Ik ben van plan de kaarten over te klokken en draai bovendien een tot quadcore unlockede Phenom II x2 555 op 4Ghz. Zie specs in mijn sig. Situaties waarin zowel GPUs als CPU maximaal gestressed zullen worden bestaan eigenlijk niet, dus bottom line denk ik dat het met 600W kiele kiele net zal gaan. Wat denken jullie?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie ook : [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 , ik denk dat je daar wijzer zit met je vraag dan in V&B. Je vraag gaat namelijk over voedingen en het kunnen werken met je systeem, niet alleen over videokaarten ;)

Persoonlijk denk ik dat deze voeding krap wordt voor jouw doeleinden. (zeker als ik zie wat andere mensen al wordt aangeraden in bovenstaand topic). Uiteindelijk moet je alle wattjes optellen en tot je conclusie komen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik realiseer me ook dat ik deze vraag wellicht ergens anders op GoT had moeten plaatsen, maar het was laat. Ik probeer het daar nog eens.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
*schopt topic* ik krijg geen reactie op BBG. Ik wil Tweakers niet tot soortement van helpdesk bombarderen, maar een verkoper zit te wachten op mijn antwoord of ik een nieuwe voeding nodig heb of niet, dus als iemand hier, nu het topic er toch is, een zinnige uitspraak over kan/wil doen wordt dat gewaardeerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:38:
*schopt topic* ik krijg geen reactie op BBG. Ik wil Tweakers niet tot soortement van helpdesk bombarderen, maar een verkoper zit te wachten op mijn antwoord of ik een nieuwe voeding nodig heb of niet, dus als iemand hier, nu het topic er toch is, een zinnige uitspraak over kan/wil doen wordt dat gewaardeerd.
Als je zo ongeduldig bent, bel je de helpdesk toch lekker :/

Topics op de verkeerde plek plaatsen, en vervolgens - nadat je op de juiste plek gepost hebt - binnen 24u schoppen is not done.

Sowieso, heb je de topicstart van die BBG gelezen? Hoogstwaarschijnlijk kun je met enige inspanning van jouw kant je vraag met de info die daar staat zelf beantwoorden. En ja, inspanning tonen is wat we hier op GoT verwachten. Doe je dat niet, dan gaat je topic dicht.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 22-09-2010 01:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.