Thuisserver - Atom of "Normale" Cpu

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 14:54
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe server gaan bouwen. Dit omdat ik veel download en graag films stream naar mijn PS3. Mijn gewone pc is hier eigenlijk te zwaar voor en gebruikt ook te veel stroom. Nu zat ik te denken om een NAS aan te schaffen maar na een beetje research doen ben ik erachter gekomen dat ik voor hetzelfde geld een systeem kan samenstellen dat en sneller is en meer kan en ook een veel grotere opslag heeft.

Nu twijfel ik echter of ik beter een goedkope AMD Dual Core icm goedkoop moederbord kan nemen of een Atom Dual Core Moederbord/Processor combinatie. Qua aanschaf prijs zijn deze ongeveer hetzelfde dus het gaat mij enkel om de performance/stroomverbruik ratio.

De taken die de server moet verrichten zijn:

-Downloaden
-Films omzetten naar PS3 formaat.
-MediaServer
-Evt. Webhosting van eenvoudige sites.
-Centrale opslag worden voor alle pc's in mijn netwerk.

Wat raden jullie mij aan? Het enige waar kracht voor verreist is zijn de films omzetten. Maar zou dit zo veel schelen?

Alvast bedankt,

VulcanRaven

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in Nieuwe Zuinige Server (discussie), zat informatie voor zuinig en toch efficient.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Je wilt dus meer doen dan downloaden.
Koop een goedkope intel i5 dan kun je alle kanten op en je hebt voor de toekomst gezorgd.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

jan99999 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:02:
Je wilt dus meer doen dan downloaden.
Koop een goedkope intel i5 dan kun je alle kanten op en je hebt voor de toekomst gezorgd.
Voor een servertje?! voor thuisgebruik?! 8)7

Dit is een account.

Verwijderd

Is de goedkoopste Intel Core i3 (dual core) misschien iets voor een server. Zit ook Integrated Graphics dus je hoeft dan ook niet een aparte videokaart van stroom te voorzien. Volgens mij is een Core i3 aardig zuinig en cool, dus zal het ook aardig stil zijn met de stock cooler.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik heb zelf een systeempje gebouwd met een AMD dualcore.

Heb ook getwijfeld om een atom te nemen, maar huidige systeem gebruikt ook maar 28watt idle, en is bij belasting wel veel sneller.

mhr-zip in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)"

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 14:54
Bedankt voor de reacties!

De Atom schrap ik af, na wat onderzoek naar benchmarks van deze heb ik besloten hier niet meer voor te gaan. Deze presteert wel heel erg onder de maat.
Ik twijfel nu tussen een AMD Dual Core of de Goedkoopste Pentium Dual Core voor Socket 1156. De pentium is sneller maar ook duurder.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Je kan er ook voor kiezen voor een htpc te gaan, de ps3 is nou ook niet echt heel zuinig.. Ik zat er ook over te denken iets soortgelijks te doen, maar neig nu meer naar een servertje met direct de hdmi op m'n receiver ipv via de ps3.

En idd ook ik zit te denken aan een x2 of i3

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Echte transcoding kan erg zwaar zijn. Soms is transmuxen voldoende, maar de PS3 speelt van zichzelf niet zo heel veel formaten dus transcoding zal wel vaak nodig zijn vermoed ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou denken aan een i5 of een i7 als je veel met films omzetten bezig gaat. Zoals genoemd speelt een PS3 niet veel formaten af en als je een aantal films wilt omzetten ben je flink lang bezig, dan wil je geen trage en oude processor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12 06:19

Mon

BradKing schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:29:
Je kan er ook voor kiezen voor een htpc te gaan, de ps3 is nou ook niet echt heel zuinig..
Inderdaad, een PS3 is (afhankelijk van de generatie) een aardige stroomvreter. Een ION330 met XBMC bijv. speelt echt alles en voor veel minder vermogen. Ik heb ook een aardige tijd de PS3Mediaserver gebruikt maar geloof me XBMC werkt beter :) Oa. op het gebied van: subtitles, VIDEO_TS folders, obscuurdere formaten, Uitzendinggemist (doei Ziggo!) etc. Ook is XBMC nog in actieve ontwikkeling wat van PS3Mediaserver niet gezegd kan worden.

Edit: ik vergeet voor het gemak even het storage probleem. Hiervoor zou je dan idd nog een aparte NAS voor kunnen kopen/bouwen, imo het meest ideale.

[ Voor 10% gewijzigd door Mon op 21-09-2010 15:22 ]

Pagina: 1