Toon posts:

Advies gevraagd NAS-Dreambox-TV etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k zie door de bomen het bos niet meer, het forum al behoorlijk doorgespit. Bij mij in huis staat:
  • Nas Synology DS209 II
  • Desktop computer Medion MD8822
  • Laptop Toshiba Satellite P300D
  • Dreambox 800
  • Philips TV 32PF/7972D/12
  • JVC-stereotoren (oud)
  • LCD TV boven op slaapkamer
Wat ik graag zou willen is op de TV alle films afspelen die ik op de NAS heb staan, dus ook iso, vob, etc. Misschien een DVD-schijfje afspelen als dit ook nog mogelijk is
Daarnaast ook een goede opstelling om de muziek af te spelen.
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is om boven op de TV de dreambox af te laten spelen.

Ik heb geprobeerd om de films via mijn laptop naar de TV te sturen, die gaat prima. Maar dan moet ik elke keer de laptop aan hebben, dat is niet de bedoeling.

Ik heb een budget van 500 euro om het e.e.a. verder te realiseren.

Wie kan mij daar bij helpen. Heel graag advies.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:51:
Wat ik graag zou willen is op de TV alle films afspelen die ik op de NAS heb staan, dus ook iso, vob, etc. Misschien een DVD-schijfje afspelen als dit ook nog mogelijk is
Daarnaast ook een goede opstelling om de muziek af te spelen.
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is om boven op de TV de dreambox af te laten spelen.
Een mediaspeler, kijk hier eens: Mediaspelers en HTPC's

En wat lukt je niet met de dreambox?? De dreambox speelt een boel bestanden af, daarvoor kan je gebruik maken van de streamoptie van vlc op een pc.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 12:55
Ik weet niet waar de medion pc staat maar die is in ieder geval snel genoeg om de meeste media af te spelen. Je zou net zo goed XBMC er op kunnen installeren en daarmee van je pc een all-purpose mediaplayer kunnen maken. Op de dreambox kan je volgens mij ook folders sharen waar de recordings staan. Die kan je vervolgens ook mappen in XBMC om ook die content af te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door sunturion op 19-09-2010 11:08 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:58:
[...]
Een mediaspeler, kijk hier eens: Mediaspelers en HTPC's
En wat lukt je niet met de dreambox?? De dreambox speelt een boel bestanden af, daarvoor kan je gebruik maken van de streamoptie van vlc op een pc.
Bij de mediaspelers had ik al gekeken, maar ik weet niet welke ik dan zou moeten hebben. De een kan dit, de ander dat. Misschien kan iemand advies geven welke dan het beste is.
De dreambox speel op de TV beneden goed af, maar is er dan de mogelijkheid om via de nas de dreambox te verbinden en dan de films af te spelen? Als ik dit via vlc wil doen via de PC heb ik volgens mij geen HDMI mogelijkheid om af te spelen.
Ook lukt het mij niet om de beelden van de dreambox boven op de TV te laten zien.

sorry, ik heb er echt geen kaas van gegeten en weet niet waar ik beginnen moet.

Verwijderd

Topicstarter
sunturion schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:07:
Ik weet niet waar de medion pc staat maar die is in ieder geval snel genoeg om de meeste media af te spelen. Je zou net zo goed XBMC er op kunnen installeren en daarmee van je pc een all-purpose mediaplayer kunnen maken. Op de dreambox kan je volgens mij ook folders sharen waar de recordings staan. Die kan je vervolgens ook mappen in XBMC om ook die content af te spelen.
De XBMC kende ik nog niet, die zal ik eens op de desktop zetten. Alleen ook hier geldt, dan kan ik toch geen HDMI films tonen op de TV. Ik zou hem dan n.l. met een usb kabel moeten verbinden met de TV.

Het mooiste zou zijn als iemand hier bij mij het e.e.a. zou kunnen installeren etc. of heel uitgebreid mij kan instrueren. Natuurlijk tegen betaling van een vergoeding.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Volgens mij wil je dingen die niet mogelijk zijn.
Je wil vanaf je dreambox beneden op een tv boven iets afspelen, maar die tv zit niet vast aan de dreambox. Dus boven heb je een apparaat nodig die ook kan afspelen (laptop?)

En je wil films van je NAS afspelen op je dreambox, duik dan eens in de handleidingen van beide machines.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:42:
Volgens mij wil je dingen die niet mogelijk zijn.
Je wil vanaf je dreambox beneden op een tv boven iets afspelen, maar die tv zit niet vast aan de dreambox. Dus boven heb je een apparaat nodig die ook kan afspelen (laptop?)

En je wil films van je NAS afspelen op je dreambox, duik dan eens in de handleidingen van beide machines.
Ik had voor de DB een Humas, die had ik met een gewone antennekabel verbonden met de TV boven, zo had ik beeld. Als ik dit nu met de DB doe lukt mij dit niet :-(
Films van de NAS wil ik graag op mijn Philips TV beneden afdraaien. Tevens de muziek die ik op de NAS heb staan op de radio.

Sorry, waarschijnlijk wil ik dan toch te veel met veel, veel te weinig kennis van zaken.
Wel heel fijn dat er reacties komen zodat ik misschien daar iets verder mee kom!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

De humax stuurt niets uit op de antennekabel (behalve dan dat hij het inkomende coax gewoon doorstuurt), dus dat lijkt me een raar verhaal. Meer dan analoog beeld zal je op de tv boven niet kunnen ontvangen.

Wat mij duidelijk is dat je 2 tv's hebt, een nas met iso's/vobs, een dreambox en een stereo.
En op beide tv's wil je iets bekijken, maar wat is dat iets dan? Ik heb het idee dat je meer wilt dan je hier neer zet.
1. je dreambox opnamen?
2. iso's/vobs die op de nas staan?
3. mkv's/avi's?
4. SD materiaal of ook HD films?
5. ?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 19-09-2010 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:54:
De humax stuurt niets uit op de antennekabel (behalve dan dat hij het inkomende coax gewoon doorstuurt), dus dat lijkt me een raar verhaal.

Zet nou eens netjes op een rijtje wat je wil bereiken, dus niet hoe je het nu doet of denkt te weten hoe het moet, maar kort weg een verhaal wat het doel is. :)
Je hebt helemaal gelijk, de Humas heeft het doorgestuurd via d coaxkabel.

wat ik graag wil is:
  • TV boven signaal van de Dreambox beneden ontvangen.
  • De films van de NAS afspelen op mijn Philips TV beneden (HD, iso, vob, avi etc.)
  • de muziek van de NAS afspelen op ....... radio/mediaspeler? Tevens dan ook gewoon zenders kunnen ontvangen op de radio/mediaspeler en CD-tjes afspelen.
  • Eventueel ook nog een DVD-schijfje kunnen afspelen met beeld op de TV (is niet noodzakelijk)
  • DB opnamen kan ik wel gewoon op de TV beneden krijgen.
Ik hoop dat ik het zo goed omschrijf.

p.s.bedankt voor het geduld!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het wil weten, ik heb nu een mediaspeler gekocht Samsung ht-C550 5.1 Home cinema set en een draadloze zender van Philips. De philips is voor het verbinden van de tv.boven met de dreambox beneden. Nu alles nog aansluiten. O ja en een Traxdata Multimedia Station 1080p staat er nu tussen mijn NAS en de TV en radio.
bedankt allemaal. ;)
Pagina: 1