Toon posts:

Nas/HTPC combi

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Verwijderd

Topicstarter
Over een aantal weken komt de nieuwe tv, dus moest er ook maar een fatsoenlijke mediaplayer komen en een nas. Nu heb ik met de zojuist afgeronde verbouwing van mijn woonkamer het zo gemaakt dat alles op de tv en reciever na achter de muur kunnen, dus hadden we maar gedacht dat we een combi achter de wand gingen stoppen. Scheelt een hoop stofhappen en vergeleken met een out-of-the-box nas en aparte mediaplayer een mooi beetje geld.

Nu is mijn actuele kennis over hardware niet helemaal up-to-date maar heb mijn best gedaan om er wat van te maken, maar zou het hier graag ter controle even willen laten zien..

Wat t ding moet kunnen:

Mediafileserver met voldoende mogelijkheid tot uitbreiden schijfruimte. Energieverbruik hoeft niet minimaal te zijn, maar wel binnen de perken blijven. Het enige spelletje dat ik speel is C&C, maar zou later evt met een kleine upgrade ietsjes meer willen draaien.

Ubuntu+Sabnzb+Sickbeard,+XBMC zal wss de software worden. Verder wil ik nog wel eens prutsen met Joomla oid.
Sabnzb is toch eigenlijk wel veel bezig en 1 van mijn zorgen is dan ook of een 1080P filmpje geen last gaat hebben van sabnzb als die gaat parren/rarren.

Qua videofiles worden er de gangbare formaten afgespeeld maar aangezien de nieuwe tv een 3d model is hoop ik dat ik daar ook straks mee uit voeten kan. Heb daar echter helemaal geen kaas van gegeten dus als iemand me kan vertellen of dat zou kunnen en welke aanpassingen ik er anders voor zou moeten doen..heel graag!

goed, de HW dan

#ProductPrijsSubtotaal
4Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 66,-€ 264,-
1Fractal Design Define R3 (Zilver)€ 95,90€ 95,90
1Logitech Cordless Desktop Comfort Laser€ 49,90€ 49,90
1Intel Core i3 530€ 98,50€ 98,50
1Seasonic 250W SFX SS-250SU 80Plus White OEM€ 38,62€ 38,62
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 39,88€ 79,76
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 98,50€ 98,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,18

De behuizing is misschien een beetje overkill maar was 1 van de weinige die ik geschikt vond als redelijk compacte nas-behuizing..8x 3,5" is prettig. ook niet lelijk om te zien voor het geval hij nog eens ergens anders komt te staan.
Mobo kwam zover ik het me kan herinneren goed uit de verf qua energieverbruik en biosinstellingen en die 7 sata-poorten komen ook wel van pas. Verder kan ik er nog wat bij op prikken en alvast usb3.0.

Zelf dacht ik zo een heel redelijk lijstje te hebben, maar er zullen vast aan/opmerkingen zijn..
ik hoor ze in ieder geval graag.

Gr.
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
..of zit ik nu in de verkeerde categorie.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:09:
..of zit ik nu in de verkeerde categorie.
Nee, maar dergelijke vragen worden als boodschappenlijstjes gezien en die zijn geen apart topic waard; eerder werd dit forumdeel ontsierd door vele topics waar mensen hun lijstje ter controle dumpten. Zie ook de FAQ van dit topicdeel voor meer uitleg :) .

Je kunt je vraag het beste in het desbetreffende BBG topic stellen: [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica