Een vraag van een beginnende iMaccer:
Wij hebben een thuisnetwerk met één nieuwe iMac 27" en zes Windows pc's. Eén Windows pc (XP) is ingericht als backupserver. Ik wil graag periodiek files backuppen van de iMac naar de backupserver. Ik wilde dat doen met Time Machine, maar ja.... NTFS enzo.... dus dat lukte niet. Via Finder lukt het wel om bestanden te backuppen.
Mijn opties:
Mijn voorkeur heeft optie 3, daarna 2, daarna 1.
Wij hebben een thuisnetwerk met één nieuwe iMac 27" en zes Windows pc's. Eén Windows pc (XP) is ingericht als backupserver. Ik wil graag periodiek files backuppen van de iMac naar de backupserver. Ik wilde dat doen met Time Machine, maar ja.... NTFS enzo.... dus dat lukte niet. Via Finder lukt het wel om bestanden te backuppen.
Mijn opties:
- Een extra partitie op de hd v/d backupserver aanmaken en deze partitioneren voor Apple (maar dan komt de NTFS-partitie straks misschien ruimte tekort, terwijl er op de Apple-partitie nog voldoende ruimte is).
- Een externe hd kopen, deze partitioneren voor Apple, en op de USB-poort van de Fritz!box 7170 in de meterkast aansluiten (maar wordt die dan wel herkend door Time Machine?).
- Andere backup-software gebruiken, die in staat is om op fileniveau bestanden over te zetten naar NTFS partities, net als dat ik het met de Finder doe (maar welke (freeware) software kan dat?)
Mijn voorkeur heeft optie 3, daarna 2, daarna 1.