Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding toch nog te licht

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 13:55
Ik heb vandaag een systeem gebouwd voor een vriend.

AMD Phenom II X6 1090T,3.2GHz,AM3,125W
Asus Crosshair IV Formula, AM3, 890FX
XFX Radeon HD 5970 Black Ed. 2GB, DVI
4 x 4 gb ddr3
2 hd's , 1 ssd, 1 dvd en 1 dvd-rw

Ik had op diverse site's de voeding berekend en kwam steeds op +/- 850 W dus heb er een voeding van 1000w ingestopt.

Bij het opstarten draait het hele zooitje +/- 30-40 sec en valt dan uit en het ledje van een cpu probleem. Als ik de voeding van de graf kaart eruit haal, blijft het gewoon draaien en geeft ie een ledje vga probleem (en geen beeld natuurlijk)

Kwam ik tot de conclusie dat de 1000w voeding toch nog te lucht zou zijn.

Iemand anders nog een idee voor ik weer voor 200 :P euro een andere voeding koop ?

www.weitjerock.com

Verwijderd

Niet toevallig de 4-pins aansluitingen verwisseld. Er is er één voor de processor en één voor de videokaart! Het zal er wel opstaan wat het is.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Als een voeding van 1000W te "lucht" is dan weet ik het ook niet meer. Ik draai een soortgelijke setup (met een tweede videokaart) op een 900W voeding, dus ik gok dat je probleem ergens anders zit.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

is lucht een technische term?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Klein_Kipje schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:43:
Bij het opstarten draait het hele zooitje +/- 30-40 sec en valt dan uit en het ledje van een cpu probleem. Als ik de voeding van de graf kaart eruit haal, blijft het gewoon draaien en geeft ie een ledje vga probleem (en geen beeld natuurlijk)

Kwam ik tot de conclusie dat de 1000w voeding toch nog te lucht zou zijn.
Da's dan een foute conclusie... 1000W zou ruim voldoende moeten zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed aangesloten of je hebt een goedkope 1000W voeding gekocht.

Mijn persoonlijke mening is ook dat het systeem onnodig zwaar is uitgerust (16GB geheugen?!).

Over welke voeding hebben we het?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Probeer het eens met 1 reepje geheugen.Voeding is zwaar genoeg, van welk merk is deze? En valt de pc ook in het bios uit?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Klein_Kipje
over de setup wil ik het niet hebben, dat was een verzoek van hem en ik geloof het wel, de klant is koning.

lucht is geen technische term maar ik geloof dat iedereen wel weet wat er bedoelt wordt

@d00 de stekkers zijn niet verwisseld, er staat duidelijk mb en vga op

@Strikie ja, hij start op , ik ga in de bios en poef

btw voeding is een Be Quiet! Dark Power Pro, 1000Watt, ATX

[ Voor 32% gewijzigd door Klein_Kipje op 17-09-2010 18:11 ]

www.weitjerock.com

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:08:
over de setup wil ik het niet hebben, dat was een verzoek van hem en ik geloof het wel, de klant is koning.

lucht is geen technische term maar ik geloof dat iedereen wel weet wat er bedoelt wordt
Ik dacht eerst dat het een type fout was. Dat je licht wilde schrijven.

• Klein_Kipje
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:09:
[...]

Ik dacht eerst dat het een type fout was. Dat je licht wilde schrijven.
het kan ook wel dialect zijn :P

www.weitjerock.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix lucht->licht - maar gelijk ook dicht :o

Het is op GoT de bedoeling dat je de moeite neemt om zelf op zoek te gaan voordat je een eigen topic opent. Daar hoort ook bij dat je de GoT search gebruikt enzo.

Een voeding is geen processor, moederbord of geheugen, het valt onder Overige Hardware (wat je met de search snel genoeg gevonden zou hebben), en daar hebben we dit centraal topic:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

Graag eerst doorlezen, als je er niet uitkomt op basis van de info die er al staat kun je in dat topic zelf een vraag stellen.

[ Voor 93% gewijzigd door dion_b op 17-09-2010 19:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Als je in de bios bent, dan zou je (indien je daar genoeg tijd voor hebt) de waardes van de voeding kunnen uitlezen, als hier ergens een groot verschil in zit kun je het daarbij gaan zoeken.

De voeding/moederbord of iets anders kan overigens ook defect zijn waardoor het geheel niet werkt. Zo min mogelijk aansluiten en testen zou het een en ander uit kunnen sluiten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.