Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 recovery disc zonder dataverlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik heb hier een vrij verse pc (1 maand oud) met Windows 7 er op geinstalleerd. Nu is hij zo'n 30 minuten geleden uit het niets uitgevallen en laadt hij niet meer verder dan het inlogscherm (Ik kan inloggen, maar als hij dan Windows laadt dan loopt hij vast tijdens het laden). Ik zie zelf geen mogelijkheid meer dan recoveren met de disk die erbij geleverd is, maar dan is alle data weg tenzij ik dit weet te backuppen. Ik wil dit gaan proberen met Hirens BootUSB, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is. Nu schijnt het mogelijk te zijn om de boot cd van Windows 7 te gebruiken voor recovery zonder dataverlies. Maar ik kan hier weinig tot niets over vinden. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring heeft met recovery zonder dataverlies. Of überhaubt hoe dat dit opgelost zou kunnen worden. Er is niets veranderd de afgelopen dagen en de computer is alleen gebruikt voor gaming op de computer en het bezoeken van veilige sites (Bank/Gmail). Zouden jullie mij aanraden om de verkoper te contacteren over deze vrij nieuwe (DELL) computer?

Lang verhaal kort:
- Kan je met de Windows 7 CD zonder dataverlies een recovery uitvoeren?
- Neem ik hierover contact op met Dell? Ik heb alleen de standaard garantie.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 17:02
Recovery en recovery is twee: er zijn grenzen aan herstel van een beschadigde installatie, maar opstart-problemen zijn soms oplosbaar en altijd zonder data verlies met de disk te doen.

Data verlies hoef je geheel niet te vrezen als het slechts een 'Windows' probleem is: je kunt de disk/partitie waarop Windows staat gewoon lezen (eventueel in een andere pc).

Ik zou Dell hier niet direct over aanspreken: software-problemen zijn veelal geen garantie zaak.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:51:

- Neem ik hierover contact op met Dell? Ik heb alleen de standaard garantie.
Die raden eerst aan om de restore cd (image) terug te zetten. dat wil je nog lang niet.

De windows recovery procedure zelf probeerd windows te herstellen zonder dataverlies

Affijn... lees rustig verder hier, of een van de vele andere links:

http://www.sevenforums.co...tem-recovery-options.html

staat hier ook nog wat nutigs in de faq..

Windows Clients - FAQ (XP, maar principe blijft)

En als je windows over zichzelf installeert kom er ook wel eens iets goeds uit: (zoek: in place upgrade)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En wat als je op start in veilige modus?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Met de standaard Windows DVD kan dat inderdaad, zolang je je partitie maar niet formatteert. Maar goed...dit had je natuurlijk ook zelf gewoon met iets meer inspanning kunnen vinden....

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.