Brief Vodafone overschrijding FUP 800MB !

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 15:51

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Lekker dan, krijg ik vandaag een brief in de bus met het verzoek mijn dataverbruik te minderen.
Even voor de duidelijkheid heb ik mijn contract sinds mei 2010 (dus nog de oude voorwaarden).

In de brief wordt gesteld dat het FUP limiet?? 800MB os (dacht er was een FUP en geen limiet?)?, en dat ik daar overheen ben gegaan, maar als ik mijn logs terug zie op mijn telefoon zie ik dat ik vorige maand maar 530mb heb verbruikt en deze maand zit ik ook net pas op de 500mb. Verder mocht ik dit gebruik aanhouden moest ik maar de Blox Zorgeloos Extra gaan nemen voor € 10,- per GB ? HALLO ? ik zit niet onder de nieuwe voorwaarden hoor, en verder heb ik een B+S+W 200 abbo.

Lijkt wel alsof ze de mensen met de oude voorwaarden nog strenger aanpakken dan diegene met de nieuwe voorwaarden.

Ook wordt er gezegt dat ik mijn verbruik kan terug zien op myvodafone, maar zoals iedereen weet valt dit dus niet terug te zien (zoals het tegoed etc.)

Ik vraag mij echt af waar vodafone nu helemaal mee bezig is want dit slaat nergens op, ten eerste ben ik nog niet eens over 800mb heen gegaan, en ten 2e weet ik pas nu sinds de brief dat het opeens 800mb is ?

Vodafone jullie zijn lekker bezig!, ga zo door en ik stap straks wel over naar T-Mobile! :(

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En voordat je je rant hier opschreef heb je uiteraard eerst op rustige toon met VF gebeld?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik ben bang dat u verkeerd verbonden bent.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:54
Deze heb ik vandaag dus ook gehad, zie: Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Edmin schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:47:
En voordat je je rant hier opschreef heb je uiteraard eerst op rustige toon met VF gebeld?
alsof de helpdesk enigzinds competent is ;(

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

FUP != Geen datalimiet. Als je 10x meer download dan het gemiddelde, krijg je een brief dat je iets rustiger aan moet doen. Dus je hebt 4 opties:
1) Je download minder
2) Je neemt dat vodafone zorgeloos extra
3) Je gaat weg bij vodafone
4) Je zorgt dat iedereen minstens 100mb per maand download zodat de FUP omhoog gaat.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

lier

MikroTik nerd

Het is handig om goed te letten op hoofd/kleine letter gebruik:

800 MB = 800 Mega Byte
500 mb = 500 milli bit

Verder zou ik je willen vragen waarom je hiervan een topic gemaakt hebt...?

offtopic:
bedoel je enigszins?

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 16-09-2010 16:56 . Reden: spellingcorrectie ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
lier schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:55:
Het is handig om goed te letten op hoofd/kleine letter gebruik:

800 MB = 800 Mega Byte
500 mb = 500 milli bit

Verder zou ik je willen vragen waarom je hiervan een topic gemaakt hebt...?

offtopic:
bedoel je enigszins?
Als IT'er hoef je mij het verschil niet uit te leggen tussen megabit en megabyte :P maar het gaat echt om 800MB
En ik maak hier een topic van omdat mensen met de oude voorwaarden nog k*tter behandeld worden dan mensen met de nieuwe voorwaarden

[ Voor 12% gewijzigd door D33F op 16-09-2010 17:22 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier staat een voorbeeld van de brief:
http://www.mobypicture.co...z/view/7506445/sizes/full

Vodafone wil "groot"gebruikers nu gaan knijpen tot 32kbps. Dit is niet in overeenstemming met de fup-voorwaarden:
- ten eerste moeten die voorwaarden van toepassing zijn.
- ten tweede moet regelmatig meer dan tien keer "het gemiddelde van alle klanten" worden gebruikt. Het gemiddelde ligt natuurlijk niet op exact 80MB, dit getal is verzonnen (een harde datalimiet).
- ten derde moet Vodafone een passende oplossing bieden: terugschroeven naar 32kbps is geen passende oplossing, daarmee kun je bijna niets.

Conclusie: Vodafone heeft eenzijdig de voorwaarden aangepast in het nadeel van de klanten, dus iedereen kan zijn abonnement opzeggen.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

David Regeling schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:18:
Als IT'er hoef je mij het verschil niet uit te leggen tussen megabit en megabyte :P
Je eerste post doet het tegenovergestelde vermoeden. Bovendien: je verwijt Vodafone onnauwkeurigheid. Als je enigszins geloofwaardig over wilt komen zou je er verstandig aan doen je daar zelf niet schuldig aan te maken. Overigens, over nauwkeurigheid gesproken, er werd enkel op de juiste schrijfwijze gewezen, niet op het verschil tussen de eenheden.
En ik maak hier een topic van omdat mensen met de oude voorwaarden nog k*tter behandeld worden dan mensen met de nieuwe voorwaarden
Aha, vandaar. Dus dankzij deze constructieve bijdrage is dat nu verholpen, zal Vodafone je nooit meer onterecht betichten van het overschrijden van de FUP, hoef je niet meer over te stappen naar T-Mobile en kun je met een gerust hart slapen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

David Regeling schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:45:
Lekker dan, krijg ik vandaag een brief in de bus met het verzoek mijn dataverbruik te minderen.
Even voor de duidelijkheid heb ik mijn contract sinds mei 2010 (dus nog de oude voorwaarden).

In de brief wordt gesteld dat het FUP limiet?? 800MB os (dacht er was een FUP en geen limiet?)?, en dat ik daar overheen ben gegaan, maar als ik mijn logs terug zie op mijn telefoon zie ik dat ik vorige maand maar 530mb heb verbruikt en deze maand zit ik ook net pas op de 500mb. Verder mocht ik dit gebruik aanhouden moest ik maar de Blox Zorgeloos Extra gaan nemen voor € 10,- per GB ? HALLO ? ik zit niet onder de nieuwe voorwaarden hoor, en verder heb ik een B+S+W 200 abbo.
HEAR HEAR! Voor mij geldt exact hetzelfde verhaal, heb ook BSW 200 abo van april 2010. En ook ik zit nergens over die 800MB heen. Er staat trouwens niet bij of die 800MB nu per dag, per uur, per week of per etmaal geldt. Vreselijk vage brief van vodafone. Zal 'm straks even scannen. En ik kan de pdf van mijn online rekeningen met het dataverbruik onder de 800MB meteen ernaast zetten ter bewijs.

Vodafone zit gewoon achterlijk te doen. Als ze klanten kwijt willen, dan zijn ze zo goed bezig. Ik zie dit eigenlijk als contract-breuk. Er werd geadverteerd bij GSMWEB met 'onbeperkt internet' voor mijn abo, DAAROM heb ik ervoor gekozen!

En hoe vreselijk uit de tijd is dit ook, FUP en verbruikslimieten? Laten ze een fatsoenlijk netwerk aanleggen vóórdat ze mobiel internet aan denken te kunnen bieden! Dat mensen naar live-streaming radio gaan luisteren met hun mobieltjes hadden ze natuurlijk wel op hun vingers kunnen natellen zeg.

Verwijderd

haribold schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:47:

- ten tweede moet regelmatig meer dan tien keer "het gemiddelde van alle klanten" worden gebruikt. Het gemiddelde ligt natuurlijk niet op exact 80MB, dit getal is verzonnen (een harde datalimiet).
Sterker nog, zo te zien hebben bijna alle vodafone BSW 200 abonnees deze onzinbrief ontvangen, wat dus betekent dat "het gemiddelde van alle klanten" véél hoger ligt dan zij hadden verwacht. 80MB my ass. Vodafone liegt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar wordt het dus al besproken.

Verder zie ik in dit topic vooral een rant, dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.