Systeem upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

• Razer46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste Hardware fans!

Ik heb een paar vraagjes over een aantal dingen waaronder het upgraden van mijn pc of niet. Als ik dit onder het verkeerde topic gedeelte heb geplaatst corrigeer mij.

1. Ik wil mijn pc upgraden kan ik beter wachten tot Sandy Bridge en misschien dan ook een ATi 6xxx serie kopen?

2. Ik heb nu een: -4870 x2 2gb
-MSI P6N SLI V2
-Intel Q6600 2,4 ghz.
-DDR-2 667 MHZ.
Mijn vraag is komt mijn videokaart nu wel tot zijn recht door het budget moederbordje, slecht geheugen en opzich een nette cpu maar kan beter. Als ik deze overclock kan ik dan nog even door? Dit zou mijn voorkeur zijn. Ik heb hier alleen geen verstand van.

3. Als ik upgrade dacht ik aan een Asus Maximus III formula, omdat daar een geluidskaart bij zit en ik dan gewoon een goed moederbord heb. Ik zou ook een MSI P55-GD65 met een andere geluidskaart kunnen kopen of een ander moederbord natuurlijk. Als dit beter is welke zou dit dan zijn. Ik heb een Senheiser PC350 en zou graag een programmaatje willen hebben om mijn bas ook omhoog te halen.

4. Ik ga er nu van uit om een 1156 socket te nemen, kan ik dan beter de i7-860 of i7-870 nemen?

5. welk geheugen past hier dan goed bij? Wel sowieso 1600 mhz i.v.m. overclocken wat ik later sowieso ga doen.

Met vriendelijke groet Barth.

[ Voor 4% gewijzigd door Razer46 op 15-09-2010 21:55 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Snelheid van het geheugen is meestal vrij onbelangrijk, maar 4GB is voor een beetje game PC wel minimaal.
Moederbord maakt ook vrij weinig uit voor de prestaties van de PC trouwens. Maar eventueel met een overklok van de CPU moet het systeem nog prima mee gaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Razer46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb 4gb erin zitten. Heb jij enig ervaring of ideeën hoe het overclocken met een q6600 gaat?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica