Windows Media Center in combinatie met Digitale TV?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 19:55
Hi,

Een klant van mij heeft een volledige versie van Windows 7 Ultimate. Nu heeft hij een Hauppage TV kaart aanwezig in deze computer en een Coax kabel. Nu heeft hij mij gevraagd om deze te configureren.

Helaas kom ik er niet helemaal uit. Indien ik zenders ga zoeken (analoog) kan ik alleen Nederland 1 en SBS ontvangen. De rest van de zenders heeft geen signaal maar soms hoor ik (hele) slechte geluiden van die zenders. Het lijkt erop dat hij onvoldoende signaal heeft of verkeerd geconfigureerd, hoe kan dit? Ik heb reeds alles geprobeerd.

Het gaat hier over Kabeltelevisie Gelderland, deze doet de meeste zenders analoog nog uitzenden.

De 2de vraag is dat ik graag Digitale Telivisie mogelijk is in combinatie met een Samsung DCB-9401R. Hetzou namelijk mooi zijn omdat de kwaliteit veel mooier zou zijn. Helaas kom ik hiermee ook niet verder, er worden geen kanalen gevonden in de Windows Media Center Wizard. Eerlijk gezegd denk ik dat ik een verkeerde instelling kies, want ik kan nergens kiezen voor de instellingen die benodigd zijn voor Digitale Televisie.

Want als het goed is, moet ik deze instellingen ergens invoeren:
Frequentie : 308.00 Mhz
Netwerk id : 7524
Modulatie : 64 Quam
Symboolsnelheid: 6900 kS/s

Zou iemand mij op weg kunnen helpen? Google combinatie met "Windows Media Center Caiway" "Windows Media Center kabeltelevisie gelderland" "Media center DCB-9401R" en etcetera kon ik niks vinden.

Dank u :)

• ThinClientQ
Kleine bump, nog wat zitten te spelen met Windows Media Center maar het is me nog niet gelukt. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Die hauppauge kaart is dus analoog, welk type?
De 2de vraag is dat ik graag Digitale Telivisie mogelijk is in combinatie met een Samsung DCB-9401R. Hetzou namelijk mooi zijn omdat de kwaliteit veel mooier zou zijn. Helaas kom ik hiermee ook niet verder, er worden geen kanalen gevonden in de Windows Media Center Wizard.
Je hebt dus de Samsung decoder met een scart --> composiet verloopje aangesloten op de composiet ingang van de tv-kaart? Kies je in de wizard wel voor setop-box? Overigens zal de beeldkwaliteit door deze tussenstap niet zo heel veel beter zijn dan normaal analoog, als dat belangerijk is kun je beter hier kijken.

• ThinClientQ
Nielson schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:53:
Die hauppauge kaart is dus analoog, welk type?

[...]
Je hebt dus de Samsung decoder met een scart --> composiet verloopje aangesloten op de composiet ingang van de tv-kaart? Kies je in de wizard wel voor setop-box? Overigens zal de beeldkwaliteit door deze tussenstap niet zo heel veel beter zijn dan normaal analoog, als dat belangerijk is kun je beter hier kijken.
Ik heb momenteel de Samsung decoder alleen aangesloten met coax, hiervoor is dus ook de scart aansluiting nodig? Zoja, dan hoef ik dit niet te gebruiken, vooral als ik hoor over de kwaliteit.

Alleen heb ik dan dus het probleem dat analoge TV nog niet goed werkt, Nederland 1 en SBS werkt en de rest niet, hoe kan dit? Is er handmatig zoeken oid?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
ThinClientQ schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:09:
[...]

Ik heb momenteel de Samsung decoder alleen aangesloten met coax, hiervoor is dus ook de scart aansluiting nodig?
Die coax is alleen een doorlus van het antenne signaal, het beeld van het kanaal waarom de tuner staat komt via de scart.
Alleen heb ik dan dus het probleem dat analoge TV nog niet goed werkt, Nederland 1 en SBS werkt en de rest niet, hoe kan dit? Is er handmatig zoeken oid?
Ja, als je je specifieke kabelaanbieder niet kan selecteren na het invoeren van je postcode in de wizard kun je altijd nog kiezen voor 'Analoge kabeltelevisie niet in kaart gebracht' oid.

• ThinClientQ
Nielson schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:21:
[...]
Die coax is alleen een doorlus van het antenne signaal, het beeld van het kanaal waarom de tuner staat komt via de scart.

[...]
Ja, als je je specifieke kabelaanbieder niet kan selecteren na het invoeren van je postcode in de wizard kun je altijd nog kiezen voor 'Analoge kabeltelevisie niet in kaart gebracht' oid.
Bedankt, ik ga dat proberen, tof! :)
Pagina: 1