Windows Update ATK0110 ACPI UTILITY lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gister heb ik veel problemen gehad met mijn PC en indirect heeft het denk ik ook met dit probleem te maken.

Al veel goede hulp gister gehad van jullie Tweakers maar voor degene die het hele verhaal willen lezen hier nog even een link:

Onbekende apparaten bij Apparaatbeheer

Let op daar hoeft niet meer gereageerd te worden want dat is nu opgelost, ik plaats de link er alleen bij omdat het wel eens met elkaar te maken kan hebben. ATK0110 komt daar ook terug in een reactie:
Dat is waarschijnlijk het "ACPI utility" apparaat (het progamma ASUS PC ProbeII gebruikt deze). Ik kan voor jouw systeem op de website geen aparte driver vinden. Bij mijn moederbord heb ik "ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit" moeten installeren om het onbekende item onder de LPC-bus van een driver te voorzien.

Na verder doorzoeken blijkt dat het programma ASUS PC ProbeII de driver .ini bestanden in diens installatiemap zet, maar niet automatisch installeert. Als je in apparaatbeheer voor "stuurprogramma bijwerken..." kiest en dan die map opgeeft, dan zou deze driver moeten werken.
Maar nu even een uitleg van het probleem:

Bij Windows Update blijft er steeds maar 1 update staan en als ik deze probeer te installeren dan krijg ik een foutmelding dat het mislukt is om onbekende redenen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer07.jpg

Via Google ben ik erachter gekomen dat meer mensen dit probleem hebben en bij hun helpt het om ATK0110 gewoon de verwijderen uit Apparaatbeheer en daarna de update te installeren. Dit werkt hier niet omdat ik telkens na het verwijderen gevraagd wordt de PC opnieuw op te starten en Windows 7 gaat vervolgens op eigen houtje ATK0110 weer installeren zodra de PC is opgestart:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer06.jpg

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Edit:

De foutmeldingscode die ik krijg van Windows Update is deze trouwens:

http://windows.microsoft....ows-Update-error-80070103

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 15-09-2010 17:32 ]

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Automatisch installeren mislukte bij mij ook. Handmatig werkte het bij mij wel.
Als je in de program files\ASUS PC ProbeII map kijkt, staan er dan drivers in de vorm van een .dll-bestand en een .inf-bestand in een van de submappen? In apparaatbeheer kun je volledig handmatig een deze drivers selecteren door "ATK0110 ACPI UTILITY" te openen, en onder het tabblad stuurprogramma "bijwerken" te kiezen. Vervolgens de knop voor handmatig, daarna die voor zelf kiezen, en daarna "bladeren..." om handmatig een .inf bestand te kiezen.
Dit is volgens mij de enige manier om deze driver te installeren op mijn systeem, om een of andere reden wordt deze niet automatisch door Windows aangenomen.