Onbekende apparaten bij Apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Helaas weet ik niet zeker of dit hier wel thuis hoort, maar ik zou het anders ook niet weten.

Vandaag heb ik de nieuwe Nvidia drivers gedownload (260 beta) en helaas bleek dit geen vooruitgang; mijn sli werd niet ondersteund en opeens was mijn on-board geluid ook verdwenen. Tevens kreeg ik steeds de melding dat de usb-controller niet juist geïnstalleerd was. Dit terwijl alles op de ouwe drivers perfect werkte.

Vervolgens heb ik de beta versie er natuurlijk weer afgegooid en de oude erop gezet, maar helaas was het geluid nog steeds weg, tevens bleef de melding omtrent de usb-controller. SLI werkte wel weer naar behoren.

Omdat ik geen andere oplossing zag heb ik Windows Herstelpunt gebruikt, helaas moest ik dan wel bijna een week terug in de tijd.

Na het herstelpunt met succes gebruikt te hebben is mijn geluid weer terug, maar blijf ik bij Apparaatbeheer 2 onjuist geïnstalleerde apparaten (?) zien en omdat 3 screens meer zeggen dan 100 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer03.jpg

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om deze weer goed werkend te krijgen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Intel Chipsetdrivers installeren die bij je type chipset hoort.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Unknown Device Identifier al geprobeerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• outlandos
Jimster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:56:
Intel Chipsetdrivers installeren die bij je type chipset hoort.
Volgens mij heb ik die er dus een week geleden al opgezet, net voor of net na dat herstelpunt.

Kun je hieraan zien of deze is geïnstalleerd (aan al die Intel dingen die er anders niet tussen zouden staan)?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer04.jpg

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik verwacht idd net als wat hierboven vermeld word dat het om de chipset drivers gaat.
misschien ook nog de raid controller.

wat je als red middel nog kan doen is alle drivers van de fabrikant proberen te installeren die bij jouw hardware horen dan moet de goeie er altijd tussen zitten.

offtopic:
ik zelf had dit idd in een ander topic gezet namelijk "Windows Clients."
aangezien Windows de apparaten niet herkend.

tevens is het handig om te vermelden wat voor systeem je hebt.
mobo type bijv. dan kunnen wij hier ook beter om welk apparaat het zou kunnen zijn.

• outlandos
Zojuist, met een hele lijst als resultaat, maar maar één ding in het rood:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer05.jpg

Zegt dit jou wat?

Edit:
dezejongeman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:11:
ik verwacht idd net als wat hierboven vermeld word dat het om de chipset drivers gaat.
misschien ook nog de raid controller.

wat je als red middel nog kan doen is alle drivers van de fabrikant proberen te installeren die bij jouw hardware horen dan moet de goeie er altijd tussen zitten.

offtopic:
ik zelf had dit idd in een ander topic gezet namelijk "Windows Clients."
aangezien Windows de apparaten niet herkend.

tevens is het handig om te vermelden wat voor systeem je hebt.
mobo type bijv. dan kunnen wij hier ook beter om welk apparaat het zou kunnen zijn.
- ASUS P6X58D-E - Moederbord
- Processor - Intel Core i7 930 @3.8 GHz
- Corsair Dominator-GT - Geheugen - 6 GB
- WD Caviar Black WD1002FAEX
En 2 maal een MSI N460GTX Cyclone 1GD5/OC in SLI

[ Voor 53% gewijzigd door outlandos op 15-09-2010 01:13 ]

• dezejongeman
ik even gekeken en ik zag dat jouw mobo usb 3 ondersteunt van een nec controller.
het zou me niet verbazen dat deze een extra driver nodig heeft niet automatisch wordt meegenomen in het pakket. hij staat namelijk op de asus site er apart tussen als download.

het apparaat wat je mist is volgens het screenshot een universal serialbus (USB) controller!!!

ik heb nog even de roadmap van de x58 chipset en de ichr10r southbridge bekeken en daar zie usb3.0 er ook niet bij staan. ze hebben de nec controller los toegevoegd die waarschijnlijk een pci-e 1,2 of 4x lijntje op snoept van de x58.

bron

[ Voor 56% gewijzigd door dezejongeman op 15-09-2010 01:30 . Reden: toevoegen info ]

• outlandos
dezejongeman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:25:
ik even gekeken en ik zag dat jouw mobo usb 3 ondersteunt van een nec controller.
het zou me niet verbazen dat deze een extra driver nodig heeft niet automatisch wordt meegenomen in het pakket. hij staat namelijk op de asus site er apart tussen als download.

het apparaat wat je mist is volgens het screenshot een universal serialbus (USB) controller!!!
Het is inderdaad de usb controller maar ik kan die download niet vinden waar jij het over hebt :(

• dezejongeman
staat onder het kopje USB niet chipset.
ik kan je geen directe link geven helaas dit is afgeschermd.
op de nec site kan ik hem ook niet 123 terug vinden.

dit is hoe de driver heet.
NEC Electronics Corporation USB3.0 Controller Driver V1.0.19.0 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL)

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

die download kan je op de supportsite van Asus vinden : klik

directe link is inderdaad niet mogelijk maar je hebt hem zo gevonden onder jouw type mainboard en windows 7 64 bit...

[ Voor 30% gewijzigd door SenZatioN op 15-09-2010 01:40 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

• dezejongeman
http://drivers.softpedia....0-Driver-10190-WHQL.shtml

exact dezelfde driver bij softpedia vandaan

have fun ik ga slapen

[ Voor 24% gewijzigd door dezejongeman op 15-09-2010 01:41 . Reden: toevoegen info ]

• outlandos
dezejongeman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:36:
staat onder het kopje USB niet chipset.
ik kan je geen directe link geven helaas dit is afgeschermd.
op de nec site kan ik hem ook niet 123 terug vinden.

dit is hoe de driver heet.
NEC Electronics Corporation USB3.0 Controller Driver V1.0.19.0 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL)
Edit: nvm thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 15-09-2010 01:42 ]

• outlandos
Oké de USB controller wordt weer herkend en werkt ook weer naar behoren!

Nu heb ik enkel nog 1 onbekend apparaat over en dat is deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Apparaatbeheer02.jpg

op Intel(R) ICH10R LPC Interface Controller - 3A16 :?

[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 15-09-2010 01:57 ]

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Dat is waarschijnlijk het "ACPI utility" apparaat (het progamma ASUS PC ProbeII gebruikt deze). Ik kan voor jouw systeem op de website geen aparte driver vinden. Bij mijn moederbord heb ik "ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit" moeten installeren om het onbekende item onder de LPC-bus van een driver te voorzien.

Na verder doorzoeken blijkt dat het programma ASUS PC ProbeII de driver .ini bestanden in diens installatiemap zet, maar niet automatisch installeert. Als je in apparaatbeheer voor "stuurprogramma bijwerken..." kiest en dan die map opgeeft, dan zou deze driver moeten werken.

[ Voor 30% gewijzigd door JanWillem32 op 15-09-2010 02:27 ]

• outlandos
JanWillem32 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 02:12:
Dat is waarschijnlijk het "ACPI utility" apparaat (het progamma ASUS PC ProbeII gebruikt deze). Ik kan voor jouw systeem op de website geen driver vinden. Bij mijn moederbord heb ik "ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit" moeten installeren om het onbekende item onder de LPC-bus von een driver te voorzien. Misschien kom je daar verder mee.
Gaat die driver ook hier werken denk je?

Via google kwam ik wel op deze site uit:

http://www.radarsync.com/.../system/intel_corporation

maar echt wijzer word ik daar niet van 8)7

Edit: helaas loste het downloaden en installeren van dat bestand het probleem niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 15-09-2010 02:29 ]

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb verder gekeken, en het blijkt dat de ASUS TurboV utility ook een driver meelevert. Als het met ASUS PC ProbeII niet lukt, dan kun je die ook nog proberen.

• outlandos
JanWillem32 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 02:33:
Ik heb verder gekeken, en het blijkt dat de ASUS TurboV utility ook een driver meelevert. Als het met ASUS PC ProbeII niet lukt, dan kun je die ook nog proberen.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=304801

Volgens de laatste post zou Asus Probe II het probleem oplossen, dat ben ik dan ook nu aan het downloaden. Als dat niet lukt dan probeer ik ASUS TurboV. Ze zeggen daar trouwens wel hetzelfde als wat jij net zei.

• outlandos
Turbo did the trick! :D

Dank u allen hartelijk ! :Y

• outlandos
JanWillem32 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 02:12:
Dat is waarschijnlijk het "ACPI utility" apparaat (het progamma ASUS PC ProbeII gebruikt deze). Ik kan voor jouw systeem op de website geen aparte driver vinden. Bij mijn moederbord heb ik "ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit" moeten installeren om het onbekende item onder de LPC-bus van een driver te voorzien.

Na verder doorzoeken blijkt dat het programma ASUS PC ProbeII de driver .ini bestanden in diens installatiemap zet, maar niet automatisch installeert. Als je in apparaatbeheer voor "stuurprogramma bijwerken..." kiest en dan die map opgeeft, dan zou deze driver moeten werken.
Ik kan JanWillem geen DM sturen omdat hij dit niet heeft aanstaan en omdat ik een nieuw probleem heb wat met zijn reactie hierboven te maken heeft wil ik hem toch graag wijzen naar het topic waar ik daarover hulp vraag:

Windows Update ATK0110 ACPI UTILITY lukt niet

Dit is niet bedoeld als crosspost, maar ik zou niet weten hoe ik het anders aan JanWillem zou kunnen vragen.
Pagina: 1