• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 09:31

BiLo

PSN: toiletcleaner

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik heb op vrijdag 3 september bij Afuture een Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E aangeschaft.
Bij installatie (dinsdag 7 sep) bleek dat de kaart niet naar behoren functioneerde, en als ik zeg niet functioneerde dan bedoel ik dat ook.

In welke slot ik de kaart ook stak, de computer wilde niet aan. Geen piepje, geen bios, niets. Ik heb een andere grafische kaart geprobeerd (NVIDIA GT220) en daarmee werkte hij direct.

Omdat het nog voor 5en was ben ik als een gek naar Afuture teruggefietst om de kaart te ruilen voor een nieuwe. Teminste dat dacht ik. eenmaal aangekomen werd mij eerst verteld dat het niet mogelijk was en dat het waarschijnlijk aan mijn setup* lag. Ik vertelde meneer dat ik het op verschillende manieren getest had en dat any other videokaart gewoon werkte.

*
Win 7 64-bit
Asrock Extreme 890GX
AMD 1055T
4gb geil geheugen
Seasonic M12II 520W voeding
Sony Optiarc AD-7260S
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Vervolgens werd mij verteld dat ik een RMA moest aanmaken en dat ze het artikel daarna pas konden innemen. Ik had voordat ik wegging al een RMA aangemaakt dus kon de kaart daar blijven.

Nu ben ik enigzins verbaasd over de manier van werken. Ik begrijp dat ze willen testen of de kaart nou wel of niet functioneert maar daar heb ik als klant niks mee te maken (lijkt mij) en dien ik gewoon een nieuwe te krijgen. Ik heb dit een dag later ook kenbaar gemaakt in een mailtje. (zie onderstaand)

L.S.

Vorige week vrijdag heb ik een Club3D 5770 bij jullie aangeschaft (factuurnummer ***** / ordernummer *****). Bij aankoop van een dergelijk product mag je verwachten dat dit product in orde is.
Afgelopen dinsdag had ik pas de mogelijkheid om dit product te installeeren. Bij installatie werkte het product niet (helemaal niet), deze heb ik zodoende bij U ingeleverd.

Ik kan mij voorstellen dat U dit eerst wilt vaststellen door het product zelf te testen. Daarvoor heb ik U ook de mogelijkheid gegeven. Daarop volgend zie ik graag het volgende;

1 Ik krijg een vervangend en vergelijkbaar (nieuw) product of
2 Ik krijg mijn geld terug om bij U of een andere leverancier een nieuw product aan te schaffen of
3 Ik schaf op Uw kosten een nieuw product aan, deze kosten zal ik op U verhalen.

U kunt zich denk ik wel voorstellen dat ik bij aanschaf van een nieuw product, een nieuw product verwacht. Ik ben dus ook niet van plan om te wachten op een reparatieprocedure, omdat ik dan een gerepareerd product ontvang, daar heb ik immers niet voor betaald.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Ik heb hier dus nog geen reactie op gehad, en de status van de RMA op de website staat nog steeds op 'RMA binnen gekomen'. Telefoon oppakken doen ze niet bij Afuture, als je blijft doorbellen krijg je zelfs een bezettoon omdat ze (vermoed ik) de hoorn eraf leggen.

Ik heb het gevoel dat ik hier ontzettend genaaid word plus het feit dat ik nu een NIEUWE PC klaar heb staan waar ik niks mee kan (alle onderdelen komen bij afuture vandaan behalve de processor)

Nu is mijn vraag of er mensen zijn met vergelijkbare ervaringen en/of heb je tips?

Alles is welkom.

Bij voorbaat dank.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ze zijn IDD niet verplicht om direct een nieuwe videokaart mee te geven, (Zou ik ook niet doen) omdat ze eerst mogen testen of hij ook echt kapot is (En om te controlleren dat er niet stiekem een of andere nepkaart/kaart met een ander serienummer ect word teruggegeven IPV de net aangekochte kaart.)

Gewoon geduld hebben, RMA mag tot 2 weken duren :/

Waarom ga je er niet even heen en vraag je persoonlijk? Je kan er fietsend naartoe, dus neem ik niet aan dat de afstand zo groot is.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 15:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Dat zou ik ook graag willen, alleen werk ik elke dag tot 6 en in het weekend is afuture gesloten.

Patience is a virtue, helaas :P

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
DylanE schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:03:
Bedankt voor je reactie,

Dat zou ik ook graag willen, alleen werk ik elke dag tot 6 en in het weekend is afuture gesloten.

Patience is a virtue, helaas :P
Ik begrijp je reactie, als ik alleen van iemand zo'n mail zou krijgen zou die dus nog even op de plank blijven liggen voor ik uberhaudt er wat mee ga doen.
Als iemand op een vriendelijke manier normale manier contact had opgenomen.

Maar ik had hem gelijk op de pijnbank gelegt waar de klant bij was en hem daarna omgeruild als dit mogelijk is.
Ben benieuwd hoe dit afloopt afuture lost het ongetwijfeld prima op

• BiLo

BiLo

Topicstarter
okeej, ik ben ff in de war! in jou geval zou je hem nog even op de plank laten liggen en in jou andere geval zou je hem gelijk testen waar je bij bent? haha een beetje tegenstrijdig, maar ik snap goed wat je bedoelt, los daarvan blijft de klant (in mijn ogen) Koning!

Maar om ff ontopic te blijven, het is reeds opgelost! Ik kreeg een zeer uitgebreide mail waarin zij beschreven waarom het allemaal wat langer duurde dan normaal. (vakantie, drukte etc.)

Wat mij nog het meest verbaasde was dat de kaart gewoon werkte bij hen. Ik heb nu de optie gekregen om de kaart te ruilen vooor een ander exemplaar of om mijn geld terug te krijgen.

Dus Thumbs up for Afuture!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals je ziet loont een beetje geduld ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De meeste internet winkels hanteren deze manier van garantie geven, eerst heel vaag, en dan ineens een geweldige oplossing :+

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
DylanE schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:01:
okeej, ik ben ff in de war! in jou geval zou je hem nog even op de plank laten liggen en in jou andere geval zou je hem gelijk testen waar je bij bent? haha een beetje tegenstrijdig, maar ik snap goed wat je bedoelt, los daarvan blijft de klant (in mijn ogen) Koning!

Maar om ff ontopic te blijven, het is reeds opgelost! Ik kreeg een zeer uitgebreide mail waarin zij beschreven waarom het allemaal wat langer duurde dan normaal. (vakantie, drukte etc.)

Wat mij nog het meest verbaasde was dat de kaart gewoon werkte bij hen. Ik heb nu de optie gekregen om de kaart te ruilen vooor een ander exemplaar of om mijn geld terug te krijgen.

Dus Thumbs up for Afuture!
ja zei het een beetje krom :P.
Ik zelf zou hem gelijk testen, maar na een "zeik mailtje van IK wil en ik EIS " zou ik hem nog wat weekjes laten liggen :P.

Maar mooi het geregeld is !

• BiLo

BiLo

Topicstarter
okeej, en dan nu de vraag, hoe gooi ik deze topic dicht :|

I know, pretty noobish :)

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Gelukkig is het goed opgelost voor je. De inhoud van je mail was misschien in orde, maar de toon was toch een beetje onvriendelijk. Het is niet omdat de klant koning is dat deze koning onbeleefd mag zijn :). En over het dichtgooien van je topic, geen zorgen maken,dat wordt hier op GOT niet gedaan :)

• BiLo

BiLo

Topicstarter
timofp schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:04:
Gelukkig is het goed opgelost voor je. De inhoud van je mail was misschien in orde, maar de toon was toch een beetje onvriendelijk. Het is niet omdat de klant koning is dat deze koning onbeleefd mag zijn :). En over het dichtgooien van je topic, geen zorgen maken,dat wordt hier op GOT niet gedaan :)
Daar heb je helemaal gelijk in, in my reply zal ook een vorm van excuses staan voor mijn nogal ongeduldige gedrag.. :)

Edit: het ergste is nog wel dat er niks aan de hand was met de kaart en dat mijn lack of experience een grotere rol speelt |:(

[ Voor 10% gewijzigd door BiLo op 16-09-2010 11:09 ]

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Nu ben ik toch wel benieuwd, wat was het probleem dat de grafische kaart bij jou niet werkte? wat had je mis gedaan? voeding kabels niet aangesloten misschien?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
je kan je beroepen op dat je op de aankoop ongedaan wil maken en moet de kaart binnen 8 dagen retour.
hier mogen ze 2 dingen voor doen een waarde bon (hebben computer boeren vaak niet) of het geld terug.
wel moet het product nog verkoopbaar zijn dus: alles net ingepakt en de verpakking niet beschadigd.
koop dan bij een andere winkel zo'n kaart.

suc6

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dezejongeman schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:43:
je kan je beroepen op dat je op de aankoop ongedaan wil maken en moet de kaart binnen 8 dagen retour.
hier mogen ze 2 dingen voor doen een waarde bon (hebben computer boeren vaak niet) of het geld terug.
wel moet het product nog verkoopbaar zijn dus: alles net ingepakt en de verpakking niet beschadigd.
koop dan bij een andere winkel zo'n kaart.

suc6
Nee, een waardebon mag niet. Het is:
Geld terug OF een Vergelijkbaar product.

Anoniem: 126206

Ik deel de mening "gelukkig dat het is opgelost" maar het is typisch consumenten gedrag wat je vertoont , je begint al te schreeuwen voordat je geslagen word...onthou dat als je weer eens wat moet omruilen....

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
timofp schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:36:
Nu ben ik toch wel benieuwd, wat was het probleem dat de grafische kaart bij jou niet werkte? wat had je mis gedaan? voeding kabels niet aangesloten misschien?
Na Club3D 5770 compatibility probleem? gelezen te hebben concludeer ik:
Je hebt: De 2 pins (die aan het 6 pins blokje gemaakt kan worden voor de wat hongerige videokaarten) in de voeding gestoken, de 6 pins die in de voeding moet in de HD5770 gestopt en de 6 pins die in de HD5770 moet losgelaten.

Oftewel als je iets voor het eerst doet lees dan de handleiding. Gelukkig heb je Afuture niet met een gegrilde kaart opgescheept.

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 16-09-2010 11:54 ]

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Ik begin me ontzettend dom te voelen :o maarja zonder het te proberen was ik nooit zover gekomen. Het was immers ook de eerste keer dat ik zoiets ondernam

Mijn dank gaat uit naar alle personen die me hier geholpen hebben. Met name Saturnus, die de spijker op z'n kop sloeg. (en ik)

Nu nog de mensen van Afuture onder ogen komen haha..

Pagina: 1