150 euro is inderdaad niet veel, aan de andere kant.. mijn S606 zijn uitstekende speakers (ben geen audiofiel)en die kosten 125 euro p/s. Zit er dan zoveel verschil tussen?FeaR1986 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:15:
Een goed begin zou zijn om je budget te verhogen, want 150 euro is gewoon niet veel. Zeker niet als je ook nog eisen hebt als dat het "design" moet zijn. Overigens zou ik ook voorzichtig zijn met het gebruiken van een centerspeaker van een ander merk. Kans dat je klankverschillen krijgt is zeer groot.
Goede tip over het gebruik van een ander merk.
Zoiets is wel mooi ja. Denk dat mijn vriendin dat ook wel leuk vind. Zal straks eens prijzen zoeken.Wicked-Game schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:24:
Ik ga mee met het advies van Fear1986, maar om je alsnog een klein opzetje te geven:
Canton: CD250 (satteliet of center), CD360, CD50.2 en CD1050 uit de CD lijn van Canton. Waarom ze er zoveel in 1 lijn hebben weet ik niet maar ze hebben er dus 4. Qua prijs zal het niet allemaal in de categorie denk ik vallen wat je zoekt.
Tweedehands is zeker een optie, maar de S60 is weer zo'n dik rechthoekig blok. Wat smaller.. wat dunner.LlamaWereldOver schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:39:
Mij zou het mooiste lijken om gewoon de bijbehorende center te kopen die heet geloof ik Jamo S60, dan heb je esthetisch gezien een center die bij de fronts past en het geluidsbeeld zal dan ook wel kloppen. Alleen heb ik niet kunnen vinden waar ze die dingen nog verkopen. Denk EOL. misschien dat er eentje op marktplaats langskomt?
Je kan wel een center kopen met een opvallend design zoals een ei'tje van KEF (google maar eens) maar ik zou het dan een gek gezicht vinden zelf als er 3 verschillende types luidsprekers staan met 3 designs
Ik wil niet dat mensen binnenkomen en denken van "Hey, een dik blok.. owh wacht, misschien is het een speaker" Dat heb ik met de meeste centerspeakers als ik ze zie.
Maar ik heb de S60 nog nooit in het echt gezien, dus misschien valt het wel mee.
Tja, design.. Als het maar geen rechthoekig dik blok is zoals 99% van de centerspeakers. Dus wat smaller/dunner.deepbass909 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:45:
@St@m
Wat is design? De speaker je post is vrij standaard, alleen erg smal/dun. Daarnaast sluit ik me ook aan bij Fear1986 dat €150 wel erg krap is voor een beetje goede speaker. Voor een beetje goede center zit je al snel in de prijsrange van de helft van 1 van je fronts tot dezelfde prijs als 1 van je fronts...
Daarnaast wil je eigenlijk de center ook qua klank zo dicht mogelijk bij je fronts hebben zitten, dus zit je er eigenlijk aan vast om binnen hetzelfde merk te blijven, en het liefst zelfs dezelfde productserie.
Bij Jamo, als ik naar "design" kijk, dan zou ik uitkomen op de A804, en anders een S60cen.
1 front kost 125 euro.. dan moet een centerspeaker toch ook wel lukken voor 150? Of heb je andere ideeen van de prijs van de jamo's.
Maar het is dus verstandiger om gewoon voor Jamo's te gaan.. dan moeten we die S60 maar eens gaan zoeken.
Deze Bose valt ook wel in de smaak:

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels