Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Script om IE wachtwoorden in password manager te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Een klant van ons is iets te groot aan het worden en wil niet meer alle wachtwoorden geven aan al zijn medewerkers. Voor een vijftal sites heb ik al eenvoudige scripts gemaakt zodat medewerkers met 1 snelkoppeling direct worden ingelogd.

Nu doet er echter een probleem voor met de KvK website. Hier hoef je pas in te loggen op het moment dat je iets besteld. Het inlog scherm is een popup scherm waar ook een vinkje "[x] Remember my password" op staat. Mijn idee was om via het loginscript een wachtwoord toe te voegen aan de password manager van IE zodat dit vinkje automatisch aanstaat inclusief wachtwoord.

Echter kan ik hier niet veel over vinden.

(Dat een medewerker met een beetje IT kennis dan nog steeds het wachtwoord kan achterhalen maakt niet uit.)

Iemand enig idee of het mogelijk is?

Een autoaswer script maken is niet echt een optie omdat ze met heel veel mensen op een terminal server werken en maar een aantal mensen en dit onnodig veel resources inneemt. De enige optie hiervoor zou zijn een autoaswer script zetten achter een snelkoppeling naar de KvK website.

(Dit topic had ik net in Programming geplaatst waar die was gesloten. Ik hoef geen kant en klaar script te hebben alleen een duw in de goede richting. Ik zou verder graag zoekresultaten laten zien, maar naar 15 min op Google heb ik niks nuttigs kunnen vinden behalve dat het encrypted in het register staat)

Flying High!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan dus een vinkje zetten om de inloggegevens te onthouden. Dat doe je dus maar 1 keer, en dan ook dat vinkje zetten, meer heb je dan toch niet nodig.

Of denk ik te simpel?

Ey!! Macarena \o/

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Als er een nieuw profiel wordt aangemaakt (wat nogwel eens moet gebeuren) dan zou eerst een beheerder naar de kvk website moeten gaan en een uittreksel downloaden zodat de gegevens worden opgeslagen. Dit is aardig wat extra werk dat nog wel eens vergeten gaat worden.

Het wachtwoord 1x geven aan een medewerker kan ook niet aangezien het hele idee dan achter het script weg is. (het wachtwoord is namelijk voor iedereen het zelfde).

Als laatste krijg je te maken met wachtwoorden die wijzigen. Het bedrijf heeft +100 werknemers die er gebruik van maken, als het wachtwoord dan wijzigt moet het bij 100 mensen handmatig worden aangepast.

Flying High!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Niet om het nu op te lossen maar problemen in de toekomst te voorkomen. Je maakt neem ik aan gebruik van images voor de pc's. Neem dit soort zaken gelijk mee in de image... Dan hoef je maar 1 keer als admin naar de site toe te gaan en neem je het vervolgens op in de image.

Ik ben hier verder nog even mijn brein over aan het breken.....

Carpe Diem

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Je brengt me wel op een goed idee. Bijna iedereen daar werkt via de terminal server. Als een nieuwe user wordt aangemaakt dan kan je die uiteraard standaard register aanpassingen doorgeven. dan zou ik de encrypted key kunnen kopiëren. Enige nadeel is nog dat alleen Systeem rechten heeft om deze keys te wijzigen (administrator dus niet). Maar dit is ook op te lossen door Administrator hier ook rechten toe te geven.

Ik zal eens gaan uitproberen als deze key wel te exporteren is naar een andere user. Voor het zelfde geld gebruikt IE een user bound encryption en is het door de rest helemaal niet te lezen.

Edit: Net even aan een Senior hier nagevraagd maar die wist niet zomaar een manier om bij het aanmaken van een account register waarde te wijzigen die system only rechten hebben

Edit2:
Ik ben ietsjes verder gekomen, met het programma IE PassView ben ik er achtergekomen dat het wachtwoord wordt opgeslagen in de "Credentials File". Deze staat in:
* Windows XP/2003: [Windows Profile]\Application Data\Microsoft\Credentials[User SID]\Credentials and [Windows Profile]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Credentials[User SID]\Credentials
* Windows Vista: [Windows Profile]\AppData\Roaming\Microsoft\Credentials[Random ID] and [Windows Profile]\AppData\Local\Microsoft\Credentials[Random ID]

Bij de oude versie van die programma hadden ze nog een import optie, maar die is nu weg dus ik denk dat het moeilijk gaat worden om dat erbij te zetten. De enige oplossing lijkt me dan toch een autoAswer script te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Plaagje op 14-09-2010 14:12 ]

Flying High!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Nog even voor de mensen die het willen weten, de oplossing was veel makkelijker dan eerst gedacht :).

De KvK website heeft ook een pagina waar je kan zien wat je hebt uitgegeven, voor deze pagina moet je wel direct op de zelfde manier inloggen. Hier heb ik met AutoIT een klein script gemaakt dat IE start, info invult en doorverwijst naar de zoek pagina. Je blijft nu ingelogd zolang je je sessie niet verbreekt, en kan ook direct dingen opvragen van de KvK.

Flying High!

Pagina: 1