Is deze data nog terug te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hallo tweakers,

Ik heb hier een laptop van een vriendin van mij staan. Zij heeft op wonderbaarlijke wijze windows opnieuw geinstalleerd. Na een maand vakantie startte ze haar laptop op en zei ze dat hij recovery had opgestart. Ze heeft toen gewoon op ja gedrukt en er niet meer naar omgekeken. Toen ze er weer achter ging zitten was alles 'nieuw'.

Nu is ze dus alle foto's etc kwijt die onder de map my documents stonden.

Ik heb nu voor haar geprobeerd met het programma getdataback (gevonden via de search functie) die bestanden terug te halen. Verschillende opties geprobeerd en heeel veel uren verder is de conclusie dat ie in het meest gunstige geval nog een paar mappen ziet, enkel compleet leeg.

Ik gok dat windows met de nieuwe installatie alles heeft overschreven? Als iemand nog idee heeft wat ik zou kunnen doen,graag, anders moet ik haar gaan mededelen dat ze alles kwijt is..

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uit de (online) back-up terug zetten? Dan mis je misschien een paar dagen/weken maar ik denk als alles er opnieuw op is gezet dat er wel flink wat overschreven is op de disk met nieuwe data.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
Waarschijnlijk zijn alle bitjes bij het restoren overschreven, dus gewoon voorgoed weg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de ervaringen uit Thematopic: Datarecovery eens door. Er zijn nog de nodige progs die je kunt proberen. Uiteraard geldt dat hoe meer er gedaan is na de recovery hoe moeilijker het is om data nog terug te kunnen halen. Schrijf daarom niets naar de schijf maar lees er alleen van (zet het ding dus ook in een andere PC!).

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
twixx schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:14:
Uit de (online) back-up terug zetten? Dan mis je misschien een paar dagen/weken maar ik denk als alles er opnieuw op is gezet dat er wel flink wat overschreven is op de disk met nieuwe data.
Ik weet niet precies wat u bedoeld met (online) back-up. Zover ik weet zijn er geen back-ups, niet op andere schijven of op internet gezette bestanden.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
@twixx: denk je dat ze het nut van een back-up in ziet als ze als een kip zonder kop op de knop "ja" ramt? Darn, waren alle vrouwen maar zo makkelijk :9

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18
racemichel schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet precies wat u bedoeld met (online) back-up. Zover ik weet zijn er geen back-ups, niet op andere schijven of op internet gezette bestanden.
Hij bedoelt dat er van belangrijke bestanden altijd back-ups worden gemaakt. Kennelijk waren deze bestanden van je vriendin erg belangrijk, er zullen dan ook wel back-ups van zijn gemaakt.

Kennelijk zijn die er niet, de eerste conclusie is dan ook dat het kennelijk niet belangrijk genoeg was.
Pagina: 1