HDMI kabel is al 2x kapot gegaan op hetzelfde systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Hallo,
Ik gebruik een ION 330 als HTPC en die heb ik aangesloten aan een Salora televisie dmv een HDMI kabel.
Bij aankoop had ik ook ene goedkope OEM kabel erbij gekocht, deze: http://azerty.nl/2-1098-2...eo-audio-kabel-hdmi-.html
Nu was het zo dat twee of drie weken na aanschaf het beeld begon te flikkeren en dat het geluid uitviel, totdat er uiteindelijk niks meer op TV kwam. Ik dacht dat het wel aan de kabel moest liggen, want de HTPC was niet aan het oververhitten en ik kon ook niks op internet vinden over dat mijn type TV het vaker begeeft
Dus ik kocht een "betere" driedubbel beschermde gouden connector blablabla super kabel (http://azerty.nl/2-1098-2...-em9630-video-audio-k.htm), maar die heeft het na 3 maanden met dezelfde symptomen ook op eens opgegeven. Er zit nog garantie op, maar voordat ik die aanvraag wil ik vragen of het misschien aan mijn tv of HTPC kan liggen? Want het is wel heel toevallig dat deze kabel het ook op eens opgeeft? Heeft iemand dit ook wel eens gehad of tips om te kijken wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me geen kabelprobleem, een HDMI kabel (hoe duur dan ook) dient 0-en en 1-en door te geven en dat doen ze allemaal wel (bitrate even daargelaten).

Ik vermoed eerder een handshake probleem tussen jouw apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

Heb je de kabel(s) al eens geprobeerd tussen 2 andere HDMI apparaten?

Als je daar geen problemen ervaart dan zit het niet in de kabel.

Wilde gok: aarding? of is dat uit de prehistorie...

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

AUD > LCD

Had overigens ook in MSH gekund aangezien er een HTPC bij zit. Maar aangezien het topic over HDMI-kabels ook in LCD staat heb ik voor LCD gekozen. Hoe dan ook: met AUD heeft het niets te maken.

Ter aanvulling: speculeren over de problemen van TS is natuurlijk meer dan gewenst. Maar voor discussies over de (on)zin van dure HDMI-kabels bespreken we in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 14-09-2010 18:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:07
Dure kabels zijn vrijwel altijd geldklopperij, als het om digitale signalen als HDMI gaat. De prijzen die winkels hanteren zijn echt absurd, 30 euro voor een kabeltje |:(

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 20:01
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem lijkt het. ik heb een ps3 via een onkyo 507 aangesloten op mijn lg 50pk250. Alles was goed totdat ik er een humax kabel tv kastje bij aansloot. Beeld en geluid begon te storen.
Heb het nog niet weten te maken. Het loshalen van de humax heeft niet geholpen. Andere kabels ook niet. Sta op het punt de onkyo ter reparatie te sturen. Zal eerst nog eveb proberen of een reset naar factory defaults werkt.
Pagina: 1