Windows 7 loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Helaas heb ik een probleem met mijn pas aangeschafte windows 7 32bit,
het is zo dat deze willekeurig vastloopt tijdens gamen, msnen of internetten.

en als ik dan de volgende handeling uitvoer kan ik weer zo'n +- 10 minuutjes verder.
Ctrl+Alt+Del en dan de optie andere gebruiker, als ik task manager aanklik gebeurd er niks

ik heb hem ge-update vanaf mijn officiële windows XP dus hier kan het niet aan liggen en voor zover ik weet heb ik alle drivers geïnstalleerd.

Verder kon ik geen andere topics vinden met die probleem, misschien zijn er mensen die dit probleem eerder hebben gehad? Dan zou ik graag willen weten hoe jullie dit hebben verholpen.

Groetjes,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-07 12:31

Hoite

Goed verhaal

Regelmatig vastloopt is nogal breed.
Krijg je ook foutmeldingen? zoja, post die dan hier ;)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:19

_AN

Controleer eens de eventlogs op foutmeldingen.
Zijn je drivers up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ja dat is een beetje vaag,

hij loopt soms om de 5 minuten vast, de andere keer 15 minuten dus wel vaak.
ik krijg geen foutmeldingen of iets, het is gewoon: hij loopt vast, ctrl+alt+del, andere gebruiker en dan klik ik mijn account en dan kan ik weer verder :s

ja ik heb de laatste moederbord drivers nog gedownload van gigabyte.com, en hoe kom ik bij mn eventlogs in windows 7 xD?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:23:
oke ja dat is een beetje vaag,

hij loopt soms om de 5 minuten vast, de andere keer 15 minuten dus wel vaak.
ik krijg geen foutmeldingen of iets, het is gewoon: hij loopt vast, ctrl+alt+del, andere gebruiker en dan klik ik mijn account en dan kan ik weer verder :s

ja ik heb de laatste moederbord drivers nog gedownload van gigabyte.com, en hoe kom ik bij mn eventlogs in windows 7 xD?
Start > Uitvoeren > Eventvwr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks,

er zijn 6 bronnen onder de categorie "error", en 1 error zorgt voor 90 errors in de laatste 24 uur..
dus ik denk dat die het wel zal zijn ik citeer:
"Event ID 43029 - atikmdag - Log - System - en dan hoevaak het voorgekomen is,

oke, k heb dit even gegoogled en het heeft waarschijnlijk te maken met mn display driver, ati catalyst controle center, die download ik nu even opnieuw, en zo ff herinstalleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

http://www.google.nl/sear...hrome&ie=UTF-8&q=atikmdag

Probeer eerst het stuurprogramma van de videokaart te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in dat catalyst controle center zit ook automatisch een display driver,
blijkbaar was deze niet up-to-date.

maarja nu alsnog gefreezed net, even de andere errors bekijken:

52236 atikmdag system, error: CPLIB :: General - Invalid Parameter

3 Kernel-EventTracing error: Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:57:
in dat catalyst controle center zit ook automatisch een display driver,
blijkbaar was deze niet up-to-date.

maarja nu alsnog gefreezed net, even de andere errors bekijken:

52236 atikmdag system, error: CPLIB :: General - Invalid Parameter

3 Kernel-EventTracing error: Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D
Heb je inmiddels het stuurprogramma van je videokaart vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja mn display driver is up-to-date, en zover loopt ie minder vast maar het gebeurd nog steeds,
en ik zit op google te zoeken maar echt veel nuttigs zie ik niet om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Verwijder alle drivers die iets te maken hebben met ATI, registry opschonen met bv ccleaner en reinstall laatste versie van totaal pakket waar alles inzit zoals control center, display driver etc.

Dus niet alles 1 per 1 doen.

Je kan ook proberen eerst zonder ATI drivers maar gewoon die van Windows gebruiken en vandaar verdergaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Graviton12 op 12-09-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zou inderdaad eerst alle ATI drivers HELEMAAL verwijderen.
Daarna de meest recente installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb dit probleem ook met mijn ATI Kaart. En de ATI Drivers verwijderen helpt niet echt. Het is bij ATI bekend maar tot op heden hebben ze er volgens mij geen oplossing voor gevonden.

27116: ATIKMDAG has stopped responding error message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe jij er verder mee dan shadowman12 :S?

heb jij al die opties geprobeerd die staan bij die link die je gaf?

ik heb alle ATI drivers verwijdert en herinstalleert maar ik had eerst de drivers van me moederboard gedownload maar daar stond een oudere ATI versie, hierna de nieuwste alsnog geinstalled, dit kan toch niet zoveel verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:21:
Wat doe jij er verder mee dan shadowman12 :S?

heb jij al die opties geprobeerd die staan bij die link die je gaf?

ik heb alle ATI drivers verwijdert en herinstalleert maar ik had eerst de drivers van me moederboard gedownload maar daar stond een oudere ATI versie, hierna de nieuwste alsnog geinstalled, dit kan toch niet zoveel verschil maken?
Ik heb de drivers al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd. Bij mij crasht ie soms weken niet, en dan opeens weer een aantal keer. Ik zit er aan te denken om een andere kaart te gaan kopen. Ik heb ook weleens de memory dumps geanalyseerd en daaruit kwam die dan die atikmdag. Zelfs een mail naar ATI gestuurd, en dan kreeg ik weer een link naar zo'n support artikel. Als je de ATI Forums doorzoekt, krijg je ook veel mensen met dezelfde problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 13-09-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke, nou ik heb ongeveer 3 verschillende catalyst controle centers erbij zien komen nu, k had een klein foutje gemaakt met het model (dom, ja i know) maar nu zijn VOORLOPIG mn atikmdag foutmeldingen weg..
gisteravond 2 uur freeze-loos gecomputerd, start ik hem vanmorgen op, loop ie na 1 minuut vast, ik gelijk kijken in mijn eventslog staan er 0 errors / fouten. Kan het dan liggen aan het feit dat ik alles tegelijk deed tijdens het opstarten?
nee toch :S?

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Ik wilde nog even melden dat het probleem nog steeds voortduurt maar in evenlogs ik niks kan vinden.
Verder ga ik even zoeken naar contact met microsoft..

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:36:
Goedenmorgen,

Ik wilde nog even melden dat het probleem nog steeds voortduurt maar in evenlogs ik niks kan vinden.
Verder ga ik even zoeken naar contact met microsoft..
Zoek maar contact met Ati/AMD. Het probleem zit hem in je drivers. Daar kan Microsoft verder niet veel aan doen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik zou een clean installatie doen van uw windows 7, upgraden kan altijd voor problemen zorgen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:50:
Ik zou een clean installatie doen van uw windows 7, upgraden kan altijd voor problemen zorgen
Aha, daar las ik helemaal overheen. Inderdaad, drivers en upgrades van Windows XP naar Vista en/of 7 is vragen om problemen. Een totaal ander drivermodel, en als er maar iets achterblijft, krijg je dit soort gerommel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Daarom altijd een clean install doen. Geen upgrade!!!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Je kan niet eens naar Windows 7 upgraden van XP, de 7 installer maakt dan altijd een nieuwe install. Dus dat lijkt me het probleem niet. Wat je natuurlijk nog wel ff zou kunnen proberen is om de door MS bijgeleverde ATi drivers te gebruiken? Maar het kan ook gewoon zijn dat je geheugen stuk is, heb je dat al getest?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond,

hoe kan ik mijn geheugen testen? Ik heb al een clean install gedaan, had de hele partitie geformatteerd..

btw, even afwachten wat Ati zelf zegt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Turdie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:03:
goedenavond,

hoe kan ik mijn geheugen testen? Ik heb al een clean install gedaan, had de hele partitie geformatteerd..

btw, even afwachten wat Ati zelf zegt :)
In Windows 7 kun je op de volgende manier je geheugen testen:
Windows 7 - Memory Diagnostics Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
In Control Center zit ook een reset to factory settings ergens in een menu, heb je dat al eens gedaan, had een gebruiker waar af en toe vastlopers waren, reset en nooit meer last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon & Shadowman12 bedankt, ik heb een geheugentest uit laten voeren maar er zijn 'geen geheugenfouten gevonden' en wat Graviton12 zegt heb ik zojuist uitgevoerd en me computer ge-reboot dus even wachten of het effect heeft ^^

edit: Nee, het heeft helaas geen verschil gemaakt. Ik zal even het bericht afwachten van Ati support center :|

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

ik heb bericht gekregen zal t even citeren: Your issues are most likely caused by defect RAM.

To be sure, try to run you System with only one of your RAM bars installed or try to use compatible RAM from a different computer.

Nou ben ik niet zo thuis in RAM etc. kan iemand uitleggen hoe ik 1 van mn RAM "bar" kan gebruiken in plaats van meerderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:23:
Goedenavond,

ik heb bericht gekregen zal t even citeren: Your issues are most likely caused by defect RAM.

To be sure, try to run you System with only one of your RAM bars installed or try to use compatible RAM from a different computer.

Nou ben ik niet zo thuis in RAM etc. kan iemand uitleggen hoe ik 1 van mn RAM "bar" kan gebruiken in plaats van meerderen?
RAM heb je al getest, RAM staat voor Random Access Memory.Je kunt er een geheugenreepje uithalen en dan proberen te booten, daarvoor moet je pc opmaken.
Howto replace memory

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 21-09-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oohw volgens mij heb ik het niet helemaal gedaan zoals het hoort, heb een geheugenreepje eruit getrokken ( 1 van de 2 ) en heb mn pc opgestart.

gaat goed zover, hoop alleen dat 1 van de 2 nog goed is anders zijn ze of allebei kapot of het ligt ergens anders aan..

1tje is al vastgelopen ben nu nog bezig met de andere ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende bericht binnengekregen:

In Control Panel\All Control Panel Items\Power Options select the High Performance power plan.
You told me in your first mail, that you are using the most recent drivers. The most recent drivers only of your graphics card or all devices installed to your computer like sound card, network devices, mouse, dvd...? You need to make sure that every driver and software you use is up to date (or at least not older than some months).
Try to disable/close your antivirus/firewall and all unnecessary software.

On the part of the hardware:
Try to select the default settings in your bios and see if its working now. If not, try to update your bios.
If that does not help, too, try to raise the voltage levels slightly (about 5% above the defaults) for RAM and CPU.

nou heb ik natuurlijk alle drivers geinstalleerd, ik heb beide werkgeheugen reepjes geprobeerd maar geen van beide houden het vol dus dat is het niet. maar hoe kan ik mn volgtage levels verhogen van RAM en CPU?

want ik had ff kort gegoogled en updaten van bios kan vrij gevaarlijk zijn of is dat bullshizzle?
Pagina: 1