Toon posts:

Welke HDMI kabel kan ik het best aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb voor jullie kenners even een vraagje want ik kom er zelf niet meer uit.
Ik heb een zelf samengestelde PC bij mijn Samsung televisie staan, een Playstation 3 en een Denon receiver van allen nog geen jaartje oud.
De PC en de PS3 zijn uiteraard via de receiver gekoppeld naar mijn tv-scherm met HDMI kabels.
Nu heb ik er soms last van als ik een zwaardere HD film speel vanaf de PC dat het beeld soms wat happert of wat schokkerig is (niet héél erg hoor maar net zo van.... jammer). Nu ligt dat niet aan mijn codecs, speler of hardware, dat zit allemaal wel goed.
Maar ik verwacht dat het mijn (nogal goedkope :P) Action HDMI-kabels zijn van 2 euro xD

Ik wil graag nieuwe aanschaffen:
1 stuk van 2,5/3 meter
2 stuks van 1,5/1 meter.

Budget ligt rond de 30 euro per kabel. (als ik er dan gigantisch langs zit zeg dat dan even :P)

Kan iemand mij helpen!?
Alvast bedankt!

Groetjes Moosji!

Verwijderd

Gewoon de goedkoopste nemen. Het gaat om een digitaal signaal, dus de bouwkwaliteit is niet van invloed op de beeldkwaliteit of performance. Een wat steviger gebouwde kabel gaat alleen wat langer mee als je er vaak mee zit te rommelen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 16:44 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor dergelijk korte lengtes, de goedkoopste.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 15:12
Zorg alleen dat je een HDMI 1.3/1.4 kabel haalt. Volgens mij kan HDMI 1.1 de enige beperking zijn die ervoor kan zorgen dat je beeld hapert bij hoge bitrates. Maar ik kan er ook naast zitten.. :p

PS overigens heb ik al m'n hdmi kabels van 1,8m voor 4 euro gekocht en heb nergens problemen mee.

[ Voor 20% gewijzigd door MathijsR op 12-09-2010 16:49 ]

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb zelf ook de goedkoopste kabels gekocht.
En dat werkt perfect geen enkel probleem met afspelen op verschillende apparaten.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
Nu heb ik er soms last van als ik een zwaardere HD film speel vanaf de PC dat het beeld soms wat happert of wat schokkerig is (niet héél erg hoor maar net zo van.... jammer). Nu ligt dat niet aan mijn codecs, speler of hardware, dat zit allemaal wel goed.
Maar ik verwacht dat het mijn (nogal goedkope :P) Action HDMI-kabels zijn van 2 euro xD
Helaas, het ligt al helemaal niet aan je kabels. Als die het beeld niet goed doorgeven krijg je artefacts en niet een schokkerig beeld. Schokkerig beeld komt door framedrops. Zou dus toch even je codecs, speler of hardware nakijken.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45
heb je de kabels al eens gewisseld?
wat zijn je hardware specs?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Voor dit soort vragen hebben we reeds HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.