Videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JR Designs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 10:05
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn videokaart, en wou wat advies hebben.

Ik heb een Dell Studio XPS 7100
AMD Phenom II X6 1055T (2.80GHz, 512kx6)
1GB ATI® Radeon™ HD 5870
6 GB Ram

Beeldscherm:
Samsung SyncMaster XL2370
Als ik mijn pc na 3 keer in stand by stand gezet te hebben aanzet, begint de videokaart extreem hard te draaien en te blazen. (echt alleen de videokaart die zo heftig tekeer gaat.)

Nu doet hij dit ook al als ik een film afspeel. Hij raakte het beeldscherm kwijt, dus ik had ook geen beeld meer.
Heel soms stopte die met blazen als ik een programma opstarten maar nu had ik gewoon geen beeld meer.
De PC is 3 maanden oud.

Ik gebruik de bovenste aansluiting van de videokaart. DVI ingang is dit.

Dell is vandaag gesloten dus bellen is uitgesloten in het weekend, heeft er misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt,
J R

[ Voor 4% gewijzigd door JR Designs op 11-09-2010 14:28 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Op deze site staat een review: http://www.desktopreview....dio+XPS+7100+Six-Core+AMD
Hier is te zien dat de kast een slechte airflow heeft. Wat zijn de temps van je HD 5870? (Dat kun je uitlezen via evga precision)
Daarnaast helpt een driverupdate misschien. Eerst even met driversweeper alle oude drivers verwijderen in veilige modus, en daarna de nieuwste driver installeren.

Tot slot zou ik niet zo blij zijn met die voeding. 460 watt b-merk voor zo'n pc zou niet mijn voorkeur hebben.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• JR Designs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 10:05
Bedankt voor de reactie,
Dit krijg ik Bij EVGA:

Failed to initialize display driver wrapper!
(als admin uitgevoerd).

Mij lijkt dat de pc gewoon normaal moet kunnen doen met de specs, zonder dat ie flipt.