Alternatief VAIO VPCF12S1E/B

Pagina: 1
Acties:

• Rob.r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-12 19:08
Hey,

Ik zoek al een tijd naar een nieuwe laptop en had uiteindelijk een mooie (in mijn budget) gevonden, de Sony VAIO VPCF12S1E/B. Nu probeer ik deze te bestellen en wordt er moeilijk gedaan over dat de leveranciers niks meer binnen krijgen en dat er bij één leverancier zelfs EOL (end of life) bij stond.

Ik heb nog verder gekeken en vond nog 2 webshops die er beide 1 in voorraad hebben, maarja of die er nog zijn is een 2e. Hierom heb ik naar een alternatief gezocht en kwam ik uit bij de MSI GX660-249NL. Ik vind het een hele mooie laptop, maar sommige dingen zijn toch net iets anders.

Het grote nadeel is dat er 0 reviews te vinden zijn over deze laptop terwijl er echt genoeg te vinden zijn over de VAIO. Ook weet ik niet wat ik precies ga merken van het verschil van i7 en i5 (de een heeft een hogere base snelheid maar de andere 4cores...).

Wat ik van m'n laptop verwacht is dat ie nog de komende 3 (misschien wel 4) jaar mee kan blijven doen zonder echt out of date te worden. En tsja dan weetik niet of ik voor een dual core moet kiezen of dat het niet zo gek veel uit maakt... Graag hulp bij deze keuze...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rob.r schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:28:
Wat ik van m'n laptop verwacht is dat ie nog de komende 3 (misschien wel 4) jaar mee kan blijven doen zonder echt out of date te worden.
Vergeet het maar, de techniek gaat zo snel dat je dat van geen enkele computer kunt verwachten. Je moet gewoon je eisen bijstellen na een tijdje.

Verder: keuzes moet je zelf maken. Voor discussie zijn trouwens de BBG topics bedoeld, niet aparte topics :) .

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 11-09-2010 04:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rob.r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-12 19:08
Mijn huidige laptop (waarvan het scharnier helaas naar de klote is) draait alles nog goed, ik bedoel natuurlijk niet dat een laptop na 3 jaar nog de beste games moet kunnen spelen. Maar wat ik bedoel is een i5 dual core over 3 jaar nog te doen tegenover een i7 over 3 jaar?

Verder excuses voor het plaatsen bijten het BBG topic, net nieuw op Tweakers.

[ Voor 15% gewijzigd door Rob.r op 11-09-2010 10:10 ]

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
Hier kun je verder babbelen: [Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2

De f12 wordt overigens opgevolgd door de f13.