N.a.v. dit topic Macbook Air boot niet ben ik tot de ontdekking gekomen dat de harde schijf (half) defect is. Ik heb namelijk de laptop opgestart met een Mac OS installatie dvd en een Mac OS installatie gestart. Op een gegeven moment heb ik de schijfhulpprogramma geopend en kwam daar tot de conclusie dat de schijf dus (half) defect is, de smart status is nl. "fout" en hij geeft iets aan van fatale fout bij harde schijf. Helaas is 't gedeelte eronder, van disk repair etc. niet zichtbaar. Aangezien er nog wat data op de harde schijf zit die van belang zijn, heb ik gezien dat je bij dat scherm ook een "reservekopie" van de schijf kan maken. Echter nu is 't probleem dat de Macbook Air slechts één USB poort heeft, waar uiteraard de Superdrive op aangesloten zit. Even een externe harde schijf aansluiten zit er dus helaas niet in. Nu is mijn vraag of 't mogelijk is om tijdens dat scherm verbinding te maken, met bijv. m'n NAS zodat ik alsnog een kopie van de schijf kan maken.
of je pakt/leent een usb hubje ? 
En eerlijk gezegd denk ik niet dat je een network drive kan mounten in diskutility
En eerlijk gezegd denk ik niet dat je een network drive kan mounten in diskutility
[ Voor 55% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-09-2010 20:12 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Probleem is..de Superdrive wordt alleen herkend als 'ie direct aangesloten zit op de Macbook
.
en hoe weet je dat? als je hubje niet powered is kan ik het nog wel snappen, maar gewoon een powered usb hub zou toch moeten werken (geen praktijk ervaring)
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Is op 't algemeen bekend, althans onder de mensen die zo'n ding hebben. Daarnaast staat 't duidelijk in de handleiding en uiteraard heb ik 't ondanks alles toch getest met een powered hubje maar helaas gebeurt er niets.
Ja het kan.
USB hub heeft geen zin omdat de superdrive 1000mA vraagt in plaats van 500mA.
Wat je kan doen is de disk virtueel mounten via een andere pc. Zoek maar op mac remote disk in google. Dat is bedacht voor mensen die geen superdrive erbij hebben gekocht.
USB hub heeft geen zin omdat de superdrive 1000mA vraagt in plaats van 500mA.
Wat je kan doen is de disk virtueel mounten via een andere pc. Zoek maar op mac remote disk in google. Dat is bedacht voor mensen die geen superdrive erbij hebben gekocht.
Heb je toevallig nog een Mac? of een PC met een firewire aansluiting?
Start de mac op in "Target Disk Mode".
Dit doe je door de "T" in te houden bij het A-akkoord.
Start de mac op in "Target Disk Mode".
Dit doe je door de "T" in te houden bij het A-akkoord.
Lekker kort.
Ik heb nog een 15 inch Macbook Pro, mid 2009 versie.
Pagina: 1