Macbook Air boot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Ik zit hier met de Macbook Air (allereerste versie) van m'n schoonzus, omdat deze kuren vertoont. Na aanzetten van de Macbook hoor je netjes de "chime" en vervolgens verschijnt het appeltje en zie je eronder dat dingetje draaien. Dit zie je vervolgens zo'n 10 sec. en dan gaat de Macbook weer uit. Als je 'm weer aanzet, gebeurt weer hetzelfde. Heb al een nvram reset geprobeerd, proberen op te starten in safe boot mode. Hardware test heb ik nog niet kunnen proberen, omdat ik hier de superdrive en de dvd's niet bij me heb. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:43
Recentelijk een patch geinstalleerd? Grote kans dat het daar ergens fout is gegaan. Zeker bij MacOS X voor 10.6 wil het systeem na veel updates herstarten, en dan tijdens de boot uitvallen en nog een keer herstarten. Helaas heb je niet aangegeven welke versie MacOS je gebruikt.

Dus bovenstaand, of je hebt kans dat je OS installatie kapot is. Probeer privileges te repareren, disk repair zou ook geen verkeerd idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Er staat 10.5, zover ik weet is er recentelijk niks geüpdate. Ik ga binnenkort als ik de DVD's en de Superdrive in handen heb, even het één en ander proberen.