[PC] Ferrari Virtual Acadamy

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:56
Die view is er alleen in de replay geloof ik, soort van helmet cam die met je hoofd meebeweegt.
De ronde zelf heb ik met de hoge T-cam view gereden.

Verder gewoon gereden met m'n good old Microsoft Sidewinder Force Feedback wheel.
Die heeft inderdaad gescheiden assen voor gas en rem.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Net in de hoge 58'ers gedoken, niet slecht vind ik zelf. Ben sowieso niet iemand die het moet hebben van ultrasnelle laptijden, ik ben meer de stabiele rijder die daardoor vaak races wint of hoog eindigt (zoals bij LFS of iRacing, alhoewel ik bij die laatste ook wel races won).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier kan je de replay downloaden van mijn 57.534 http://skeijmel.nl/skrd/uploads/f10_SKeijmel_57_534.fvr

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/3363/37534s.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door BruceLee op 12-09-2010 19:36 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
Red Baron schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:05:
Die view is er alleen in de replay geloof ik, soort van helmet cam die met je hoofd meebeweegt.

Verder gewoon gereden met m'n good old Microsoft Sidewinder Force Feedback wheel.
Je kan die cam ook krijgen tijdens het rijden, gewoon 2x op F1 drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
Wat is er met de database gebeurd op de website van ferrari? Ik zie mijn tijd helemaal nergens meer staan en er zijn ook een stuk minder records te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Damn,, sinds wanneer zijn Curbstones zo glad!!! Die 2e of 3e bocht wil maar niet lekker gaan...

Wel een top spel, maar met die curbs is volgens mij iets mis haha :P

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59
Kuhr89 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:23:
Damn,, sinds wanneer zijn Curbstones zo glad!!! Die 2e of 3e bocht wil maar niet lekker gaan...

Wel een top spel, maar met die curbs is volgens mij iets mis haha :P
Mee eens, maar die curb is waarschijnlijk glad omdat je net niet genoeg downforce hebt. De bocht erna kan ik soms wel aan de curbs komen (mits ik de bocht ervoor erg goed neem) omdat ik dan meer snelheid heb.

Overigens net nog wat weten te winnen qua tijd, rijd nu een 58,1

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Boktor schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:02:
Wat is er met de database gebeurd op de website van ferrari? Ik zie mijn tijd helemaal nergens meer staan en er zijn ook een stuk minder records te vinden.
De lapcharts worden elke week gereset dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja kan misschien wel kloppen ja.. Ik rijd nu ook tijden van 58,2. Ik ben alleen niet zo constant met het rijden van die tijden.. Altijd wel ergens een slippertje..

Vermaakt me nu prima met GTR2 met de F1 2009 Mod erop! Zo even de 2 weken doorkomen totdat F1 2010 komt :D

Nog iets: Ik vind het nogal wennen met het terugschakkelen.. Dat is namelijk ook meteen de clutch lijkt wel.. Beetje vreemd lijkt me..

[ Voor 20% gewijzigd door Kuhr89 op 13-09-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:34:
[...]

De lapcharts worden elke week gereset dacht ik?
Er is een weekly ranking en een world ranking.
Dus je rank zou zeker niet zomaar weg moeten zijn uit die world ranking.

Echter gistermiddag met die downtime van de site / server was ik ook m'n rank compleet kwijt.
Gelukkig savonds met een paar rondjes m'n snelste tijd alsnog iets verbeterd dus ik sta er weer tussen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
57.4

P75 in de ranking.

Ben ik nu de snelste tweaker? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Geen idee? Ik heb in ieder geval slechts een matige 57.7 (149e) staan.
Het wordt tijd dat ik eens 3 goede sectoren aan elkaar plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Requiem19 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:19:
57.4

P75 in de ranking.

Ben ik nu de snelste tweaker? >:)
Red Baron schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:54:
Geen idee? Ik heb in ieder geval slechts een matige 57.7 (149e) staan.
Het wordt tijd dat ik eens 3 goede sectoren aan elkaar plak.
damn... 3 tienden = 74 plekken?

dan ligt de snelste tijd niet superveel hoger lijkt me?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jewel, de snelste tijd wereldwijd is 56" 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Kuhr89 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:39:
Nog iets: Ik vind het nogal wennen met het terugschakkelen.. Dat is namelijk ook meteen de clutch lijkt wel.. Beetje vreemd lijkt me..
Heb ik ook, en dat kun je niet veranderen, de hele clutch wordt niet gebruikt (heb 3 pedalen, Logitech G25). Erg irritant, lijkt me tijd te kosten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Red Baron schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:05:

? T-Cam view? Ik heb alle knoppen al ingedrukt volgens mij maar krijg mijn view niet veranderd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
Probeer het eens met F1 en F2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:13:
[...]

Heb ik ook, en dat kun je niet veranderen, de hele clutch wordt niet gebruikt (heb 3 pedalen, Logitech G25). Erg irritant, lijkt me tijd te kosten.
Het lijkt me eerder een soort beveiliging tegen te hoge toeren, wacht iets langer voor je terug schakelt dat helpt.

• frankivo
nou.. 2e avondje (lees uurtje) gereden
kom nu tot 1.00.699 wat goed is voor plaats 1067

wel geinig net:
stond op plaats 1212 en met verbeteren van tijd ging ik naar 1111
weird stuff 8)

iRacing Profiel

• harmageddon
  • Laatst online: 15-09 09:10
Na een half uurtje gisteravond zit ik op 1.01.05 :')
Vanavond een avondje vrij, dus dan gaat die tijd er wel aan! :) Wel tof dat je de statistieken kan bekijken, merkte al dat ik beter moet remmen en eerder op het gas moet gaan.

Aap!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Phusebox schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:07:
[...]

Huh, hoe krijg je die view zo?

En snap echt niet hoe je zo vloeiend kunt rijden, als ik rem, ook maar een beetje, blokkeert alles meteen.
om daar even op terug te komen, dit had ik eerst ook... dat schokerige gevoel dat betekent dat je remmen nog koud zijn volgens mij.. want als ik 1 rondje heb gehad dan is het al zo goed als weg.

als ik even stilsta en dan weer ga rijden, dan is het er weer.

• Hoogie2004
Vendrom schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:56:
[...]

om daar even op terug te komen, dit had ik eerst ook... dat schokerige gevoel dat betekent dat je remmen nog koud zijn volgens mij.. want als ik 1 rondje heb gehad dan is het al zo goed als weg.

als ik even stilsta en dan weer ga rijden, dan is het er weer.
Ik heb ook gemerkt dat als je een rondje of 2 netjes rijd en niet van de baan raakt, dat het dan allemaal veel beter loopt. Meer grip, beter remmen etc. Ik heb ook meestal 1 of 2 rondjes 0:58 hoog nodig om daarna nog lager te komen.... (kan ook aan mij liggen hoor)

• Red Baron
Na elke geldige ronde (de lopende tijd bovenin blijft groen ipv rood) wordt je benzine weer aangevuld tot 10 en worden je banden weer "ververst" op het moment dat je de start / finish passeert.
(als je vanuit de pits start is je eerste ronde nog niet geldig)

Ik ben 1x zonder benzine komen te staan O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Red Baron op 15-09-2010 15:20 ]

• Requiem19
Red Baron schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:19:
Na elke geldige ronde (de lopende tijd bovenin blijft groen ipv rood) wordt je benzine weer aangevuld tot 10 en worden je banden weer "ververst" op het moment dat je de start / finish passeert.
(als je vanuit de pits start is je eerste ronde nog niet geldig)

Ik ben 1x zonder benzine komen te staan O-)
Ligt eraan of je hotlap modus of free practice doet.

In beiden gevallen ben ik er vrij zeker van dat je bandjes niet hoeven op te warmen om te kunnen knallen. In de echte netKar Pro versie kun je wel héél goed het verschil tussen warme en koude bandjes voelen. Dan is het echt glijden in het eerste rondje.

• Kuhr89
Bij free practice sta ik vaak zat aan de kant.. Ook mijn banden gaan er op een gegeven moment aan. Dan moet ik gewoon het spel opnieuw opstarten wil ik weer verse banden hebben.... Je kunt ook niet kiezen tussen zacht of hard he?

Moet denk ik wel zeggen dat ik op Nurbourgring het beter ga doen dan op dit k*t circuit.. Ik vind het echt geen leuke baan.. Weet niet waarom, heel kort, weinig snelheid enzo...

[ Voor 28% gewijzigd door Kuhr89 op 15-09-2010 19:17 ]

• BruceLee

BruceLee

Kuhr89 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:33:
Bij free practice sta ik vaak zat aan de kant.. Ook mijn banden gaan er op een gegeven moment aan. Dan moet ik gewoon het spel opnieuw opstarten wil ik weer verse banden hebben.... Je kunt ook niet kiezen tussen zacht of hard he?

Moet denk ik wel zeggen dat ik op Nurbourgring het beter ga doen dan op dit k*t circuit.. Ik vind het echt geen leuke baan.. Weet niet waarom, heel kort, weinig snelheid enzo...
kan je verzekeren om hoog in de rankings te komen wordt daar net zo moeilijk :P
fiorano is idd nou niet echt een f1 circuit. maar gewoon meer rijden tot je het wel kan, wordt het vanzelf leuk

• Kuhr89
Nee klopt ook.. Ik hoef ook niet hoog in de ranking, maar dat ik iig een paar goede rondes kan rijden zonder zovaak te spinnen enzo... Fiorano heb ik nooit een leuk circuit gevonden dus zal het ook nooit vinden denk ik... Zo heb je dat bij aantal circuits haha..

• frankivo
zo.. onder de minuut nu
0:59.385

maar als ik die replay van Massa zie, moet ik nog wel wat meer beheerst gaan rijden 8)

gedownloade replays.. gooi je die gewoon in FVA/content/replay?
spel ziet ze nog niet helemaal namelijk

iRacing Profiel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb dit spel na de verhalen hier ook gedownload.
Ben er niet echt happy mee... In mijn ogen is het te makkelijk om uberhaupt in het rond te rijden, waarna het neerzetten van snelle tijden ineeens biazar lastig is.

Vind ook de besturing nog niet je van het, maar dat kan aan instellingen liggen. Ga daar toch nog eens aan knutselen.

• Requiem19
MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:14:
Heb dit spel na de verhalen hier ook gedownload.
Ben er niet echt happy mee... In mijn ogen is het te makkelijk om uberhaupt in het rond te rijden, waarna het neerzetten van snelle tijden ineeens biazar lastig is.

Vind ook de besturing nog niet je van het, maar dat kan aan instellingen liggen. Ga daar toch nog eens aan knutselen.
Dat is precies hoe een F1 auto schijnt te rijden tegenwoordig. Een mak lammetje op cruise snelheid, maar een wild beest zodra je de grens begint te benaderen. Elke auto kan je makkelijk op toeristisch tempo rondrijden, maar zodra je de grens begint te bereiken wordt het altijd moeilijker. In dit geval helemaal, aangezien je ineens zo'n 750 pk tot je beschikking hebt. Vooral als de downforce niet werkt, op lagere snelheden, is het best tricky :).

Qua besturing, wat is er mis mee? Rijd je wel met stuurtje? Ik zou zelf graag wat minder lock nodig hebben om door de hairpin en de laatste bocht te komen...

Even een pluim in m'n eigen reet steken: ik ben de op 1 na snelste Nederlander in de rankings. P54 weliswaar...

Vandaag even wat andere technieken geprobeerd om harder rond te gaan en dan merk je ook de limieten van het physics engine. Ik ben het snelste als ik de hairpin als een rallycoureur neem en hem er dwars in rem... Ook kan het helpen om te blippen (gas geven) terwijl je remt. Op de iRacing fora woedt daar overigens al een eeuwenlange discussie over hoe realistisch dat is in 't echt.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom zou je gas geven als je remt?

edit: ah volgens mij bedoel je tussengas bij het terugschakelen. Bij mijn weten doet een F1-auto dat automatisch, in het echt dan.

[ Voor 65% gewijzigd door Shiver23 op 16-09-2010 20:11 ]

PSN: Shiver23

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:06:
Waarom zou je gas geven als je remt?

edit: ah volgens mij bedoel je tussengas bij het terugschakelen. Bij mijn weten doet een F1-auto dat automatisch, in het echt dan.
In het echt doet de bak dat zelf ja, maar of ze dat ook in het spel verwerkt hebben :p

• Kuhr89
Ik vind het wel louter irritant dat als je terugschakelt, en je duwt hem telang in, dat het dan de clutch is.. Irriteer me daar echt aan.. Ik weet echt wel wanneer ik terug kan schakelen, dus het zal niet een beveiliging zijn...

• Red Baron
Requiem19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:01:
Even een pluim in m'n eigen reet steken: ik ben de op 1 na snelste Nederlander in de rankings. P54 weliswaar...
Heb je daar ook een replay van? :)

• Requiem19
Red Baron schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:39:
[...]

Heb je daar ook een replay van? :)
Slaat ie dat automatisch op? Volgens mij niet.

Ik vraag me trouwens af of de standaard ecu waar ze tegenwoordig mee rijden automatisch blippen mogelijk maakt. Op het autosport.com forum zag ik nog een mooi artikel over de telemetrie vergelijking tussen Barrichello en Schumi, waar Schumi ook langere tijd gas gaf tijdens het remmen om de auto te stabiliseren.

Overigens kan je niet te snel terugschakelen omdat je anders de motor over revt. Is een beschermingtje.

• Red Baron
Nee die moet je zelf handmatig vanuit de pits met de replay functie knippen, plakken & opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Dat is juist het probleem. Ik weeet gewoon wanneer ik moet terugschakkelen en dan lijkt het net te lang te duren tot hij echt in die versnelling gaat...

• Vendrom
zit nu op 59.505 maar ik kom echt niet lager :(

edit: toch iets lager gelukt... 59.115

[ Voor 30% gewijzigd door Vendrom op 18-09-2010 17:38 ]

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
In het hoofdmenu staat bij de replays een replay van Massa's 57. nogwat.
Kijk hierna vanuit de cockpit cam (F1), heb ik veel van geleerd.
Kwam eerst ook niet verder dan 59.5, zit nu op 58.7 (setup 3).
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:52
Net 4 rondes gereden snelste ronde is 1.06.006 straks ga iknog eens proberen

• Requiem19
goosche schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:04:
Net 4 rondes gereden snelste ronde is 1.06.006 straks ga iknog eens proberen
Dat kan sneller! :). Je kan zo laat remmen dat het beetje onvoorstelbaar is. Alleen voorzichtig zijn met uitacceleren.

• Vendrom
heb gisteravond 58.7 kunnen klokken :)
persoonlijk record staat op 58.5 maar toen was ik net even te ver over de curb heen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:01:
[...]

Dat is precies hoe een F1 auto schijnt te rijden tegenwoordig. Een mak lammetje op cruise snelheid, maar een wild beest zodra je de grens begint te benaderen. Elke auto kan je makkelijk op toeristisch tempo rondrijden, maar zodra je de grens begint te bereiken wordt het altijd moeilijker. In dit geval helemaal, aangezien je ineens zo'n 750 pk tot je beschikking hebt. Vooral als de downforce niet werkt, op lagere snelheden, is het best tricky :).

Qua besturing, wat is er mis mee? Rijd je wel met stuurtje? Ik zou zelf graag wat minder lock nodig hebben om door de hairpin en de laatste bocht te komen...

Vandaag even wat andere technieken geprobeerd om harder rond te gaan en dan merk je ook de limieten van het physics engine. Ik ben het snelste als ik de hairpin als een rallycoureur neem en hem er dwars in rem... Ook kan het helpen om te blippen (gas geven) terwijl je remt. Op de iRacing fora woedt daar overigens al een eeuwenlange discussie over hoe realistisch dat is in 't echt.
Waar het hem hoofdzakelijk in lijkt te zitten is het non lineaire karakter van m'n stuur...
een klein beetje uitslag zorgt al voor 10% sturen.

Dit in combinatie met een klein beetje vrije slag in het midden (geen tegenkracht) zorgt ervoor dat het nogal lastig is om snel m'n weg te vinden.

Hoewel dit waarschijnlijk ook een kwestie van wennen is, voelt dit wat inconsistent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zijn er mensen die nog bezig zijn met deze sim? Ik heb er zojuist nog even een half uurtje voor gezeten en heb nog even geprobeerd iets anders aan te remmen. Voorheen schakelde ik te snel terug waardoor hij af en toe niet reageerde, met als gevolg dat je de bocht met een te hoge versnelling ingaat. Ik heb nu geprobeerd in een wat lagere toerental terug te schakelen en dat lijkt nu goed te gaan.
Het gevolg daarvan is dat ik nu minder op de motor afrem en daardoor mijn rembalans een flink eindje naar achteren moest worden gezet. Dit lijkt zijn vruchten af te werpen, want ik heb mijn oude record met 3/10 van een seconde verbeterd naar 57.237. De top 10 van de week lijkt alleen nog wel behoorlijk uit de buurt te zijn, dus er moet nog meer geoefend worden :)

[edit]
kak! Heb ik m'n snelste ronde netjes uitgeknipt in de replay, maar ben ik vergeten om hem op te slaan :(

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-10-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Jup, ik ben ook nog bezig met FVA, ik blijf echter steeds in de lage 58ers harken.
Stiekem kijk ik ook uit naar de volgende baan, mugello, die is wat langer, ik vind fiorano wel een beetje mickey mouse track.
Daarbij ben ik de laatste tijd ook meer bezig met f1 2010, is heel wat anders maar de career mode, met practice/qualify/race sessions vind ik toch wel vermakelijk racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Mugello is uit heb hemm net gekocht !
Ook zit er een nieuwe f1 auto bij voor dat circuit de f10b
bij deze wagen kan je nu ingame tijdens het rijden je dif in stellen voor de bocht in en de exit.
ook kan je de engine braking instellen.
Eindelijk kan je dus een beetje je auto afstellen en zonder onderstuur rijden :D

http://nfw-http.weebo.it/...alacademy/setup_1.1.0.exe

Rank nr.7 ^^ @ mugello 1:20:280
http://83.103.59.68/game/en/rankings.jsp?track=2&lng=EN

[ Voor 137% gewijzigd door BruceLee op 14-10-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Leuk circuit met een hoop snelle bochten :) Ik ben tot nu toe tot 1:20.7 gekomen, andere keer maar eens even verdiepen in de afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
P27 met 1.19.8. 1.18.9 moet er wel inzitten. Mugello is zoveel geschikter dan Fiorano, dat liet echt niet zien hoe gaaf het kan zijn om een F1 te rijden. Toch elke keer weer een kick als je die snelle chicane volgas nailt om daarna die twee rechterbochten volgas te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
kak, dan ben ik met 1.20.2 niet meer de snelste nederlander :p Erg nette tijd!

wat voor setup rij je?

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenTheStig op 17-10-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Setup 1, als ik op de pijltjes klik voor de andere setups gebeurt er niets?

Wat doen jullie trouwens met de diff instellingen en de engine braking enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Requiem19 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:53:
Setup 1, als ik op de pijltjes klik voor de andere setups gebeurt er niets?

Wat doen jullie trouwens met de diff instellingen en de engine braking enz?
Dat bedoelde ik eigenlijk :) Er is 1 setup waar je uit kunt kiezen, maar je kunt je diff in, diff ex en engine break instellen. Ik was benieuwd wat voor instellingen je daarbij hebt.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat het effect is bij diff 0 en diff 7, ik kan het verschil heel moeilijk vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voorlopig heb ik ze nog op de standaard waardes staan. Ik zal vanavond eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb beetje lopen experimenteren met het diff. Maar ik merk eigenlijk gewoon geen verschil. Je zou denken dat bij diff exit je in de ene stand wat meer onderstuur krijgt zodra je op het gas gaat, maar dat is niet echt het geval.

Ik heb nog niet aan de engine breaking gezeten, wat ook niet nodig is op Mugello, daar je nauwelijks grote remzones hebt.

Heb ondertussen wel m'n tijd aangescherpt naar 1.19.188, helaas 18 honderste langzamer dan Alonso! Wel goed genoeg voor P7 voor deze week :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Damn das een sherpe tijd! ik kom nog niet verder dan 1:20.202.
Ik heb mijn lap opgenomen dus hier een video (misschien tips waar ik tijd laat liggen of op moet letten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Wat zijn je tussentijden? Ik heb 1:20.199 gezet en als ik jouw replay zie dan denk ik dat je in de eerste sector nog wel wat kunt winnen door in bochtencombinatie 2 en 3 de eerste iets minder ver naar buiten te komen waardoor je de derde vol kunt nemen en meer snelheid mee kunt nemen op het rechte eind daarna. Wat ik ook heb gemerkt is door op het lange stuk op start/finish pas naar versnelling 7 te schakelen als je over het bultje bent gekomen. Dat laatste scheelt maar 4 a 5 honderdste, maar alle beetjes helpen, nietwaar :)

-edit-
Oh, ik zie dat je inmiddels weer een paar honderdsten sneller bent gegaan :)

Oh ja, wat kan je nu precies doen met diff in, en diff ex? Wat is het verschil tussen stand 0 en 7?

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenTheStig op 18-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

nu rijdt ik alweer 1:20.058 >:) maar ik wil die 1:19 :P

21.4 43.2 80.1

Me beste s1 is 21.1 lol maar die wil nou net niet in het snelste rondje s2 en s3 vindt ik het moeilijkst

Update:
ik heb er al aardig mee lopen spelen maar je kan je auto er mee onder of overstuurd mee maken. echter rijdt hij met de stock setup erg goed. ik heb hem wel eens iets meer overstuurt gemaakt maar dan verlies je omdat je veel moeilijker kan pushen in de bocht. en tijdens aanremmen.

De nieuwe snelste lap tv style replay

[ Voor 105% gewijzigd door BruceLee op 18-10-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb even gekeken naar je rondje op youtube Sebastian, maar zie daar niet echt noemenswaardige verbetering in. Misschien iets later remmen bij de een na laatste bocht, maar daar zit het tijdverschil niet in.

Ik doe 20.9 in de eerste sector en vooral goede exits van chicanes helpen daarbij mee. 21.5 in de tweede sector, wat eigenlijk maar 1 bocht is = de snelle chicane in z'n 4. En dan 36.6 in het laatste stuk.

Echt optimaal zou 1.18.8 zijn, maar dat zou wel een heel perfect rondje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier nog een ander filmpje in realtime opgenomen.

Hier kan je de Shift leds zien ik heb ze aangepast.
15 leds ipv 3 en 15.000 rpm tot 18000 rpm in stappen van 200. ipv 3 leds 15400rpm tot 17000 (stock)
Dus het is nu een stuk preciezer. je kan ook zien dan je de 7e versnelling helemaal niet nodig hebt voor deze baan(hotlap) misschien in het echt om je spullen heel te houden :P

oke hier hoe je de leds aanpast open dash.dat in de FVA -> Content -> Vehicles -> F10
en op het met notepad ofzo en pas dit gedeelte aan(let op er staat nog meer in die file dus vervang het goede gedeelte). Copy / Paste en je hebt mijn setup natuurlijk kan je zelf ook nog anders aanpassen als je wilt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_1
LIMIT=15000
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_2
LIMIT=15200
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_3
LIMIT=15400
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_4
LIMIT=15600
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_5
LIMIT=15800
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_6
LIMIT=16000
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_7
LIMIT=16200
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_8
LIMIT=16400
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_9
LIMIT=16600
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_10
LIMIT=16800
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_11
LIMIT=17000
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_12
LIMIT=17200
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_13
LIMIT=17400
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_14
LIMIT=17600
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

BEGIN CRpmLight
OBJECT=LED_15
LIMIT=17800
COLORON=1,1,1
DIFFUSE=0.1,0.1,0.1
END

En maak altijd even een backupje van je originele file ;)

[ Voor 75% gewijzigd door BruceLee op 21-10-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Deze ook maar eens binnengeslurp??..Erg leuk!! Kom niet verder dan 1.25 met een gaar stuur. Pendaaltjes remdruk krijg ik ook niet goed mis daardoor net m'n rempunt. Tevroeg al dan niet net te laat!!
Toch maar een Fanatec bestellen. Simulatie is erg goed voor de gein na een aantal rondjes in F1 2010 spel gestapt. Najh, dat is ineens appeltje eitje :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

zit nu eindelijk in de 1.19.899 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik ben ook eindelijk in de hoge 1:19 gedoken, maar er zit nog wel meer in aangezien ik een flinke fout maakte in de laate bocht.

• JeroenTheStig
Voor de liefhebbers: de Nurburgring is uit :)

• frankivo
ik kreeg een coupon in m'n mail
2 laatste tracks voor 12 euro ofzo :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ongelovelijk zeg, ze kunnen een fantastische simulator bouwen, maar netjes een database beheren kunnen ze niet :X

Alle tijden van alle circuits zijn weer verdwenen :X

[edit]

Ik snap nu ook waarom de tijden zijn verdwenen. De afstelling van de auto is compleet anders op de eerste twee circuits. Dat zal de reden zijn waarom met een schone lei is begonnen.

[ Voor 36% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-11-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Complete Pack: Fiorano + Mugello + Nürburgring + F10: 14.90 euro.

Ik twijfel in ieder geval... het is dat die game nergens anders te vinden is, op geen énkele (alternatieve) manier. Ferrari is sowieso ook de enige die het spel verkoopt afaik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Ziet er erg gaaf uit moet ik zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking