• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
Voor de komende winter zoek ik eigenlijk een camera die ik op mijn helm kan klikken (of in elk geval de lens en dan de body in mijn zak).
De camera moet wel tegen kou kunnen aangezien ik hem voornamelijk tijdens de wintersport wil gebruiken.
De camera moet ook zo'n 4 uur aan 1 stuk op kunnen nemen en het liefst in tenminste 720p.
Uiteraard wil ik ook niet te veel uit geven....

Wie heeft er goede ervaringen en met welke camera (met een link als het kan)?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Verwijderd

http://tweakers.net/nieuw...earable-hd-camcorder.html

heb ik voorbij zien komen maar weet niet of je hier direct iets aan hebt maar het is een begin als je die nog niet had

ik heb er verder geen ervaring mee

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 10:13 . Reden: vroeg ]

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
Yep, dat is inderdaad de richting die ik bedoel met mijn vraag.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Verwijderd

Er zijn eigenlijk 2 opties, de VholdR ContourHD of de GoPro HD. De ContourHD is handiger te bedienen met handschoenen aan, maar je kan er verder niets op instellen (daar heb je een computer voor nodig). Bij de GoPro kan dat wel, maar de knopjes zijn erg klein.
De GoPro is leverbaar met een onderwaterbehuizing, de ContourHD is spatwaterdicht. Beiden kunnen ongeveer 2 uur opnemen. Bij de GoPro is de accu verwisselbaar, ik weet niet of dat bij de ContourHD ook zo is.

Verwijderd

Zoals FireFly al noemt, de GoPro HD, Het voordeel hier van is dat je hem helemaal waterdicht kan krijgen + hij is aardig makkelijk te monteren. Je kan hem met het voetje van de helm tot op de ski/snowboard zetten. Sinds een tijdje bied Contour dit ook aan, maar daar heb ik mij vrij weinig in verdiept.

Een aantal tweakers hebben de GoPro ook in bezit. Misschien dat hun je verder kunnen helpen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een GoPro Hero HD en heb een Contour HD (de niet 1080 uitvoering dus) gehad. Wat betreft de video kwaliteit vind ik de GoPro wel aardig, al zie je wel dat er een redelijk hoge compressie gebruikt wordt. Ik zou wel aanraden om geen bevestigingshardware van GoPro te kopen omdat dit toch nog wel wat flext. Ik heb daarvoor spullen van RAM gekocht. Hier een voorbeeldje:

(ik had hem ook al in het mountainbike topic gepost).

/edit: oja, hij kan ongeveer 2-2.5 uur filmen op een accu. Maar of dat in de kou ook gehaald wordt weet ik niet. Accu's zijn 29 euro. Bij de Contour kun je overigens ook accu's wisselen en die gaat ook ongeveer even lang mee.

[ Voor 22% gewijzigd door zonoskar op 15-09-2010 23:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1