Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 11:40

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hallo :),

Ik wil graag een soort van feedback/mening schrijven over mijn ervaring met de Userreacties op de Frontpage van de afgelopen tijd. Dit is allemaal puur mijn mening maar ik denk dat meerdere tweakers hier hetzelfde over denken vandaar dit topic.

Het is bijna een sport geworden om Fanboy/Merk-hater te zijn de laatste tijd, zo hebben we nu al in assortiment:

- De ouderwetse Microsoft-Hater, de laatste tijd is deze vrijwel uitgestorven omdat Windows 7 (helaas voor de haters) geen flop is geworden. Maar rond het Vista-tijdperk en in het begin van het Windows 7-regiem was er bijna niet meer langs te lezen. Nogal irritant maar gelukkig heeft dit 'probleem' zich zelf opgelost.
- Apple Fanboys (met als gevolg: Apple haters). Ok, begrijp me niet verkeerd dat je voor een merk kiest heb ik geen problemen mee maar sommige overdrijven het. Er is niet een merk op dit moment en elk merk heeft zijn bloeiperiode, maar voor sommige was het nodig om bij elk nieuwsbericht weer een Pro-Apple-reactie te maken die een mij steeds laat zoeken naar een '-8 moderatie'.
- Nederlands Docenten met iets teveel tijd over B). Een typfeout si riritant mara ki hofe het neit altied verbetertdtdt te zien :)

Nieuw in assortiment sinds kort: De Google Haters!! :) Deze soort ergert mij helaas mateloos! |:(

Ja, Google heeft een enge kant, toegegeven. Gewoon niets op in te brengen is zo! Maar, Google heeft eigenlijk nog nooit wat echt verkeerd gedaan met de data die zij hebben van jou! Ze houden het netjes op hun server en zorgen dat niemand erbij komt. Google bedoelt het goed maar doordat er een oerwoud aan Google haters wordt dit de laatste tijd vergeten. De laatste tijd word bij elk Google gerelateerde complottheorieën gemaakt over dat we morgen geen Cup-a-soup hebben maar Google-Soup, dat we webcams in onze tvs krijgen die voor een livestream zorgt voor de politie en verzekering! Nou, een grapje moet kunnen maar er worden hele flamewars uitgevoerd bij elke keer dat er ergens Google staat. Zo ook vandaag.

Er zullen steeds mensen blijven zeuren en te flamen, dat ontsiert de FP nogal vind ik persoonlijk. En hoe pak je dat flamen aan? Je kan het een negatieve (0 of zelfs -1) score aan vast hangen maar er geven genoeg medeflamers een +2/+3 om dat ongedaan te maken (mits het zeer ernstig flamen is). Omdat ik niet ook alleen maar wil zeuren heb ik (in tegenstelling tot flamers) ook een oplossing bedacht :) :

1. Maak een FlameWar-Subforum en laat daar iedereen gezellig in topics flamen per onderwerp gerangschikt.
2. Een nieuwe moderatie toevoegen, Flamen/Zeuren. Deze is niet lager of hoger maar dit is een soort tag die je aan de reactie kunt plakken (net als een reactie met als doel typefouten te verbeteren en scheve grappen(die ik persoonlijk minder hinderlijk vindt)). Je kunt dus een score naast de tag 'Flamen' geven. En het is uiteindelijk natuurlijk mogelijk om alle reacties met de tag 'Flamen' te verbergen net als nu mogelijk is met de reactiescore.
3. (Optioneel) Verbied Flamen in de FP! Alle reacties die toch de tag 'Flamen' ontvangen krijgen een mooi verrassingspakket (-1/-2 op de reactiescore).

Dit is mijn oplossing voor het flamen in de FP tegen te gaan, iedereen die toch wilt flamen kan dit toch doen in het subforum en de gebruikers die over het flamen eenzelfde mening hebben als ik hoeven het niet meer aan te horen op de FP. Oftewel: Iedereen is blij :Y

Bedankt in ieder geval dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen of eventueel te reageren!

ObAt

P.S. Ik ben aan het twijfelen als het topic hier thuis hoort of bij het subforum Geachte Reactie :$

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Even een paar feiten:

- de reactiescore noch zijn karma kan de gemiddelde flamer een reet schelen
- een subforum om te flamen komt er natuurlijk nooit
- een hoop reacties op de frontpage zijn het lezen niet waard omdat ze niks toevoegen
- het heeft haast geen zin om (volgens de huidige sortering) een lange, uitgebreide, onderbouwde reactie te gaan zitten tikken omdat tegen de tijd dat je klaar bent er al twintig flames en fipo's staan

Dus, welk probleem denk je met jouw suggesties precies op te gaan lossen? De nieuwe sortering, dus hoog scorende threads bovenaan, moet mensen juist gaan uitnodigen inhoudelijk te reageren, en een score van -1 zou verwijdering uit zo'n thread moeten betekenen.

Verder vind ik het op de frontpage niet interessant om reacties te lezen omdat bij ieder bericht dat een bepaald onderwerp ook maar op een afstand raakt in de reacties dezelfde discussie losbarst als onder het vorige artikel over dat onderwerp. Dat is niet voorbehouden aan nieuwsberichten over Apple, glasvezel, Microsoft, mobiel internet of Google: dezelfde discussies worden tot in den treure herhaald. De reactiemogelijkheid op de frontpage is niet bedoeld voor discussies, maar voor toevoegingen op het bericht.

Jouw mening over spelfoutverbeteraars ondersteunt mijn mening trouwens. Als een reactie dermate oninteressant is dat spelfouten op gaan vallen had je 'm beter niet kunnen plaatsen, want een beetje moeite steken in het plaatsen van een bericht is toch wel het minste dat van je verwacht kan worden?

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2010 19:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
1) Klopt maar dit kan wel een goede indicatie geven als de gebruiker vaak flamed of niet.
2) Het was een voorstel, anders een 'Rotzooi/Offtopic-Topic' o.i.d. :)
3) Nog nooit last gehad van de stank, maar er zitten zeker wel nuttige en informatieve reacties tussen!
4) Ik vraag alleen om de toevoeging van Tags, dit is een knopje meer voor de eindgebruiker.

Over de laatste alinea: Dat wil ik juist zo voorkomen, er moet een discussie kunnen plaatsvinden met inhoud! ipv. de altijd maar herhaalde standaard verhaaltjes.

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ObAt schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:07:
1) Klopt maar dit kan wel een goede indicatie geven als de gebruiker vaak flamed of niet.
2) Het was een voorstel, anders een 'Rotzooi/Offtopic-Topic' o.i.d. :)
3) Nog nooit last gehad van de stank, maar er zitten zeker wel nuttige en informatieve reacties tussen!
4) Ik vraag alleen om de toevoeging van Tags, dit is een knopje meer voor de eindgebruiker.

Over de laatste alinea: Dat wil ik juist zo voorkomen, er moet een discussie kunnen plaatsvinden met inhoud! ipv. de altijd maar herhaalde standaard verhaaltjes.

ObAt
Mjah, er heeft niemand wat aan aan een indicatie of een post door een Bekende Flamer is geplaatst, de post staat er immers al. En met het plaatsen van "Oh jee, ik maak me nu toch wel zorgen over de macht van Google" ben je niet aan het flamen, maar wel een uitgekauwde discussie aan het recyclen. Wil je dat verbieden, of enkel 'afstraffen' met een score van 0 omdat het niet interessant is en dus mag afzakken tot onderaan de reacties?

Ik zeg dat laatste, en daar is men mee bezig.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Wat boeit het die flames ? Ze worden toch weggemod. Zet je instellingen zo dat je alleen +1, +2 of +3 ziet staan en je hebt nergens last van !
Of gewoon op +3 en dan lees je je gewoon die ene reactie die de moeite waard is om te lezen.
Probleem opgelost. En laat iedereen die wil flamen of trollen gewoon lekker zijn gang gaan.
Vrijheid van meningsuiting.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

ObAt schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:51:
Ja, Google heeft een enge kant, toegegeven. Gewoon niets op in te brengen is zo! Maar, Google heeft eigenlijk nog nooit wat echt verkeerd gedaan met de data die zij hebben van jou!
nieuws: Google verzamelde privédata via Streetview-auto's

http://arstechnica.com/te...heir-eyes-upon-google.ars

Je kan prima "Google hater" zijn, als je het maar onderbouwt. Bovendien: als je vindt dat Google dingen niet mag doen, scherp dan de privacywetten gewoon aan. Ook Google moet de wetten naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Hey Only.Holoris, ik dacht dat je weg was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

offtopic:
Heet hij nu opeens bobwarley ? Verwarend die nick changes

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
[b]CodeCaster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:11:
Mjah, er heeft niemand wat aan aan een indicatie of een post door een Bekende Flamer is geplaatst, de post staat er immers al. En met het plaatsen van "Oh jee, ik maak me nu toch wel zorgen over de macht van Google" ben je niet aan het flamen, maar wel een uitgekauwde discussie aan het recyclen. Wil je dat verbieden, of enkel 'afstraffen' met een score van 0 omdat het niet interessant is en dus mag afzakken tot onderaan de reacties?

Ik zeg dat laatste, en daar is men mee bezig.
Het gaat ook niet alleen daarover :) maar over uitgebreide onzin verhalen die nergens opslaan. En dat van Google is alleen een voorbeeld, wat ik wil bereiken is dat op de FP nuttige discussies kunnen worden gevoerd zonder dat er tussendoor flamewars of oude discussies letterlijk worden gekopieerd. Die oude discussies zijn vaak wel informatief, daarom worden ze beloont met +1 o.i.d. maar om tientallen herhalingen te voorkomen heb ik dit bedacht O-)

ObAt

P.s. Zie mijn idee niet als een agressieve aanval op mensen maar als een oplossing waar iedereen tevreden is :) (in theorie dan).

[ Voor 5% gewijzigd door ObAt op 09-09-2010 07:38 ]

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 21:01

Redneckerz

A place to be.

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:23:
Je kan prima "Google hater" zijn, als je het maar onderbouwt. Bovendien: als je vindt dat Google dingen niet mag doen, scherp dan de privacywetten gewoon aan. Ook Google moet de wetten naleven.
vindt ik toch knap dat je dit beweert ondanks dat je een verleden hebt als troll. :>
overigens, inderdaad moet Google de wetten naleven, maar als Google beweert dat zij niets met de data doen en het lekt dan uit dat ze het juist wel doen, wat moet je er dan van denken?
ObAt schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:02:
[...]

Het gaat ook niet alleen daarover :) maar over uitgebreide onzin verhalen die nergens opslaan. En dat van Google is alleen een voorbeeld, wat ik wil bereiken is dat op de FP nuttige discussies kunnen worden gevoerd zonder dat er tussendoor flamewars of oude discussies letterlijk worden gekopieerd. Die oude discussies zijn vaak wel informatief, daarom worden ze beloont met +1 o.i.d. maar om tientallen herhalingen te voorkomen heb ik dit bedacht O-)

ObAt

P.s. Zie mijn idee niet als een agressieve aanval op mensen maar als een oplossing waar iedereen tevreden is :) (in theorie dan).
tja, ik denk dat iedereen wel wil dat de FP cleaner wordt (op de trolls na dan)
je houdt dit echter altijd, als het geen google hater is, dan wel een apple fanboy, of een microsoft evangelist.
het enige wat je kan doen is not to feed the troll. jammer alleen dat de troll een soort is die lastig is uit te roeien.

als voor je idee: ik ben resoluut tegen een specifiek Flamewar forum. er is al Stuffis Generalis, en voor de meer luchtige praterij heb je al de HK. een flameforum zou tweakers op het zelfde niveau brengen als een crapsite als 4chan, dus dat zie ik liever niet.

ook ben ik tegen een specifiek Flamen/zeuren tag in de posts. het modsysteem zal binnenkort op de schop gaan en een update krijgen, besides that, komt de echte crap sowieso op -1 terecht. dat geldt dus zeker voor trolls. een specifiek Flamen/Zeuren tag is alleen maar meer moeite voor de mods, want die zullen zeker de tag moeten hanteren?

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een paar opmerkingen:
- Flames zijn al ongewenst en horen op -1. Daarmee zijn ze met de rest van de troep ook eenvoudig te verbergen door een hogere minimum score op te geven. Kom je flames op hogere scores tegen, meld dat dan in Het kleine-mismoderatietopic deel XIX. Een aparte tag is dus niet nodig.
- Om goede reacties beter te promoten worden het moderatie- en reactiesysteem aangepast: Revisie reactie- en moderatiesysteem.
- Door de opzet van de frontpage is de herhaling van oude discussies niet te vermijden. Juist daarom is het belangrijk dar onderscheidende reacties omhoog gemod worden, om zo belangrijke en nieuwe informatie eenvoudig terug te kunnen vinden.
- Een flameforum gaat er echt niet komen. Als je dat graag wil zijn er zat andere plaatsen op het internet waar je terecht kunt.
offtopic:
Het is niet nodig om onder elke post je nick te zetten: Het algemeen beleid #groeten

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1