Het PS3 Jailbreak topic, toelaatbaar of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Op GoT is het de bedoeling dat we technische zaken kunnen bespreken op een bepaald niveau, van een weerstandje tot een complete elektrische microscoop, het is vast allemaal al een keer de revue gepasseerd. Nu is er sinds de PS3 gekraakt is ook het [PS3] Jailbreak topic.

Dit zou een mooi topic worden waar de technische kant van het verhaal besproken kon worden; waaronder, maar niet uitgesloten: de gekraakte USB stack, homebrew en natuurlijk andere OS'n. Ware het niet dat de laatste paar dagen er vooral over ISO's, Backup Loaders en ander dergelijk materiaal gesproken wordt.

Nu is mijn grootste probleem niet dat mensen een spel downloaden en dan kunnen spelen, dat heb ik zelf ook genoeg gedaan. Echter vind ik het een probleem dat dit soort zaken niet op GoT thuishoren. Het is namelijk bijna a-technisch en het trekt alleen maar mensen aan die naar warez opzoek zijn.

Daarnaast zijn er ook al topics gewest over Nintendo DS flashcards en de Xbox 360 drivehack, deze zijn ook allemaal dichtgegaan om bovenstaande reden. Daarom wil ik bij deze ook het verzoek (en discussie omtrent dit topic) plaatsen om het PS3 Jailbreak topic te sluiten en de eventuele users lekker verder laten discussiëren op andere plaatsen en fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het topic is toelaatbaar, maar de manier waarop het nu loopt totaal niet. Ik ben bezig om het een laatste kans te geven, helaas was er vandaag verder niemand on-line genoeg om het overdags een beetje binnen de perken te houden...

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:48
alex3305 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:09:
"..." Daarom wil ik bij deze ook het verzoek (en discussie omtrent dit topic) plaatsen om het PS3 Jailbreak topic te sluiten en de eventuele users lekker verder laten discussiëren op andere plaatsen en fora. "..."
Niet dat ik moeilijk wil doen of pietje precies wil uithangen, maar ik lees zojuist bij het LA beleid puntje drie.

Een vraag voor mij is dan: Waar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit gaat over het beleid achter het wel of niet sluiten van het topic. Dat hoort wel in LA thuis. Als je om eenvoudige, praktische redenen een topic gesloten wil hebben kun je een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) plaatsen, of als het heel veel haast heeft een topic in Schop een Modje openen.
Deze opmerking had ook in een TR gekund, maar op deze manier is het beleid weer duidelijk en weet iedereen weer waar ze aan toe zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Daarnaast was het ook mijn bedoeling om een eventuele discussie te starten over het beleid op GoT met betrekking tot eventuele illegale praktijken (jailbreaken, cracken, hackintosh, etc), aangezien het soms nog wel eens onduidelijk kan zijn wat wel en niet toelaatbaar is.

Alsmede dat het door een topic zoals deze ook duidelijk is naar de eindgebruiker toe, zoals ik, waarbij dat lastiger is bij een TR of een 'intern topic'.