Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
geachte medetweakerts!

Ik ben opzoek voor een nieuwe voeding voor 2x5830 1GB in crossfire.
nu had ik in de V&A een LC Power Arkangel Metatron 850WATT gezien die ik voor een zacht prijsje over kan nemen.

hebben meer van jullie misschien enige ervaringen met deze voeding/dit merk?
aangezien ik er weinig van kan vinden helaas :(

de voeding levert 72A verdeelt over 4 12V lijnen, dit lijkt mij sowieso wel genoeg dacht ik zo?

hoor het graag van jullie!

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Hier een (erg beknopte) review waarin ze nogal positief zijn over de betreffende voeding.

Heb er zelf geen ervaring mee. 72A lijkt me voor 2x HD5830 wel voldoende, ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Daaaaf op 07-09-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
dankjewel daaaaf!
ben er ook eigenlijk wel over uit, in iedergeval bedankt voor je extra linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Ik denk dat 850 Watt een beetje overkill is voor je systeem.. Wat heb je nog meer in je pc zitten?

Sidenote : De TDP (maximaal opgenomen vermogen) van een HD5830 is 171 watt, volgens de specs. Ik moest het zelf ook even opzoeken ;p

Dat wil dus zeggen dat je grofweg 500 watt overhoud voor de rest van je systeem! Zelfs een processor met een tdp van rond de 160-180 watt zou nog meer dan genoeg prik moeten krijgen...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daaaaf schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:56:
Hier een (erg beknopte) review waarin ze nogal positief zijn over de betreffende voeding.
Ze testen daar de voeding niet eens, dus zo kan iedereen wat roepen.
Heb er zelf geen ervaring mee. 72A lijkt me voor 2x HD5830 wel voldoende, ja.
Alleen dat kan natuurlijk nooit aangezien de voeding dan meer op de 12 voltlijnen kan leveren dan wat die totaal kan leveren. :p

Maar het is een prima 750 Watt voeding (geen 850 Watt zoals LC-power zegt, want dat is het dus niet) is een CWT PSH design welke zo'n 60 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.
Voeding is intern o.a. ongeveer hetzelfde als de Corsair TX750W, Chieftec Turbo en Nitro van 750 Watt en de Thermaltake Toughpower XT van 750 Watt.

Overigens is er voor dit soort vragen [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou met 2 kaarten van rond de 200 euro per stuk in ieder geval géén tweede hands voeding nemen, maar gewoon een nieuwe. Dan heb je in ieder geval meer zekerheid dat de voeding doet wat ie moet doen. Bij een tweede hands voeding zou ik er mijn twijfels bij hebben. Als je 400 euro kan missen voor 2 videokaarten, kun je ook best dat extra geld (zo'n 70 a 90 euro) best missen voor een goede nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imo niks mis met een tweedehands voeding kopen, zolang je maar weet wat je koopt en dus vraagt zoals de TS doet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
-The_Mask- schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:11:
[...]
Ze testen daar de voeding niet eens, dus zo kan iedereen wat roepen.
[...]

Alleen dat kan natuurlijk nooit aangezien de voeding dan meer op de 12 voltlijnen kan leveren dan wat die totaal kan leveren. :p

Maar het is een prima 750 Watt voeding (geen 850 Watt zoals LC-power zegt, want dat is het dus niet) is een CWT PSH design welke zo'n 60 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.
Voeding is intern o.a. ongeveer hetzelfde als de Corsair TX750W, Chieftec Turbo en Nitro van 750 Watt en de Thermaltake Toughpower XT van 750 Watt.

Overigens is er voor dit soort vragen [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 ;)
dit had ik even nodig, duizendmaal dank!
zat namelijk in eerste instantie aan een TX750 te denken, maar kan dus net zo goed deze pakken :D

superbedankt, ik weet voldoende, en excuses voor eht verkeerd plaatsen van het topic ;)
Pagina: 1