Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346771

Topicstarter
Vraag.

Ik wil graag een AMD II X4 645 gaan kopen. Ik had een 2,8ghz processor waarvan ik de gegevens nu even niet kan opzoeken.

Nou is mijn vraag, past deze CPU bij dit Moederbord??
Ik wil graag nog een DDR kaartje van 2gb erbij hebben, zodat ik (2x2) 4GB RAM geheugen heb.

Ik weet niet wat voor gegevens jullie allemaal nodig hebben, maar dit lijkt me genoeg.

Alvast bedankt,
Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zo moeilijk is dat toch niet?

1. Zoek socket op
2. Vergelijk socket

Er staat bij beide AM3. Ja, dat past dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 11:19
johnkeates schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:24:
Zo moeilijk is dat toch niet?

1. Zoek socket op
2. Vergelijk socket

Er staat bij beide AM3. Ja, dat past dus.
Dat klopt, nu nog de vraag of het moederbord de CPU ondersteund. Zie daarvoor de website van het moederbord.

Verder ruik ik een slotje wegens te weinig inzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Wat dat geheugen betreft:
We kunnen natuurlijk geen gedachten lezen.... Als je het geheugen van je Socket478 P-4 2.8Ghz wilt gaan gebruiken op dat AM3 moederbord kan ik je van te voren zeggen dat dat waarschijnlijk niet zo heel erg goed gaat werken. Als je je Core i7 2.8Ghz geheugen wilt gaan gebruiken wellicht wel alleen is 3 modules van 667MB een beetje onwaarschijnlijk.....

Ergo:
- Je kunt al deze vragen zelf opzoeken op de website van de fabrikant van het moederbord
- Je geeft veel te weinig informatie voor ons om je te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Kijk anders ook hier even, zou je wat wijzer uit moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Het openen van een topic is meer bedoeld voor specifieke vragen. Voor vragen zoals die van jou is er bijvoorbeeld het [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010, waar je een voorstel voor een systeem kan doen en er dan naar gekeken wordt. Let wel, daar wordt ook enige eigen inzet verwacht, dus eerst even uitzoeken wat er precies nodig is om een processor en een moederbord samen te laten werken en dan zelf proberen een goede match te maken om vervolgens te kijken wat men er in het topic van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 346771 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:22:
Vraag.

Ik wil graag een AMD II X4 645 gaan kopen. Ik had een 2,8ghz processor waarvan ik de gegevens nu even niet kan opzoeken.

Nou is mijn vraag, past deze CPU bij dit Moederbord??
Een AM3 processor in een AM3 socket. Dat zal wel los lopen.
Controleer voor de zekerheid of de processor voorkomt in de lijst met ondersteunde CPUs. En let eventueel ook op de BIOS versie die er voor nodig is. Soms is voor goede werking een update vereist.
Ik wil graag nog een DDR kaartje van 2gb erbij hebben, zodat ik (2x2) 4GB RAM geheugen heb.
Hieruit begrijp ik dat je een oude geheugenmodule wilt meenemen?
Realiseer je dan wel dat je voor deze configuratie DDR3 geheugen nodig hebt. Je geeft aan van een "2.8 GHz processor" af te komen maar je hebt geen tijd om op te zoeken welke. Helaas was Teresa met de kristallen bol ook volgeboekt, dus heb ik geen idee wat dat dan voor processor zal zijn. Laat staan wat voor geheugen je nu al in je bezit hebt. Als dat DDR3 is kun je het meenemen, anders niet. En ik gok dat het geen DDR3 is, of je moet je vorige systeem afgelopen jaar hebben gekocht.
Ik weet niet wat voor gegevens jullie allemaal nodig hebben, maar dit lijkt me genoeg.
Voor de processor was het genoeg, maar dat had je ook prima zelf kunnen ontdekken.

Ik denk dat je je nog aardig in kunt lezen. Dan leer je vast aardig wat bij. Ik zie dat de relevante topics daarvoor al langs zijn gekomen. Doe er je voordeel mee ;)
Deze sluit ik omdat ik die zelfwerkzaamheid mis en het topic daarom wat te basic is.
Mocht je later toch nog tegen problemen aan lopen waar je met een dagje zoeken en lezen niet uit komt, dan kun je altijd nog een topic maken waarin je gerichte vragen kunt stellen en daarbij relevante informatie kunt geven. Succes! :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.