asus 9800gx2 probleem en nieuwe kaart vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is ongeveer 2.5 jaar oud en tot voor kort draaide hij prima.
maar gisteren toen ik fallout 3 speelde liep hij ineens vast en kreeg rode strepen in beeld.
ik vlug resetten want ik weet dat rode strepen een slecht teken zijn.
en ja tijdens het rebooten kreeg ik een BoD op het windows welkom scherm en resette zichzelf.

daarna in veilige mode opgstart en dat werkte, ik heb de drivers verwijderd en weer in gewone mode
geboot en dat werkte ook, nieuwe drivers geinstaleerd en opgestart, zelfde euvel weer BoD.
weer verwijderd in veilige mode en drivers verwijderd, oude versie erop gezet, maar weer zelfde euvel.

ik heb het vermoeden dat de kaart kapot is en dat de drivers het kapotte deel proberen aan te spreken
waardoor hij vastloopt.
ik heb gekeken of stof mischien de oorzaak was maar de kaart is vrijwel stofvrij.

ik heb wel wat meer verhalen gelezen hier op de forums over nv kaarten en ben bang dat ik nu dus ook het slachtoffer ben van een slechte kaart.
nu ben ik dus van plan een nieuwe kaart te halen en wil desondanks toch weer een nv kaart :)
al had ik wel wat vragen hierover ivm de leeftijd van mijn systeem.

specs :
mobo : gigabyte EP45T-extreme
proc: intel core2 quad q9450, zalman cnps 9700 cooler
geheugen :corsair ddr3 1600mhz 4gb
gfx kaart : asus en9800gx2
hd : samsung spinpoint f1 1tb
geluidskaart : creative x-fi xtrememusic
dvd : lite-on dh-16d2s sata
behuizing : antec performance one p182
voeding : zalman zm600-hp (600 watt)
Windows xp pro sp3

nu wil ik graag de eVGA GeForce GTX 470 kopen
en mijn vraag is dus of ik deze zonder problemen op mijn moederbord kan gebruiken ?
niet te oud enzo ?

ik neem aan dat mijn voeding meer dan voldoende is aangezien hij ook de oude kaart,
wat ook een flinke energie slurper was, aankon.
de hoge temperatuur van deze kaart baart me wel enige zorg maar mijn kast heeft volgens mij
voldoende airflow, ik heb altijd de klep aan de voorkant open en ook de klepjes die erachter zitten.
kan ik deze kaart installeren zonder windows opnieuw te hoeven installeren ?

en ik had gelezen dat mijn oude kaart 3 jaar garantie heeft, moet ik deze naar de winkel waar ik hem heb gekocht sturen of moet dit naar asus zelf ?

sorry voor het lange verhaal :)
bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er vanuit van wel ;) je moederbord ondersteund pci express 2.0 en dat heeft de kaart ook :D succes
Garantie gaat meestal via de winkel zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom wil je per se een nVidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga weer voor een nvidia kaart omdat ik gelezen heb dat als je een nv kaart omruilt voor een ati
je problemen kan krijgen ivm driver resten.
een driver cleaner schijnt ook niet altijd succes te geven en je dus windows opnieuw zal moeten installeren.
aangezien ik een flink aantal games op mijn computer heb staan heb ik hier niet echt zin in :)
ook omdat ik spellen via steam en impulse heb gekocht en deze dan weer zal moeten downloaden.
ik gebruik die computer alleen voor spellen en niks anders, surfen doe ik op mijn laptop of mijn oude computer
zodat ik geen rotzooi erop krijg.

bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:55:
Ik ga weer voor een nvidia kaart omdat ik gelezen heb dat als je een nv kaart omruilt voor een ati
je problemen kan krijgen ivm driver resten.
een driver cleaner schijnt ook niet altijd succes te geven en je dus windows opnieuw zal moeten installeren.
aangezien ik een flink aantal games op mijn computer heb staan heb ik hier niet echt zin in :)
ook omdat ik spellen via steam en impulse heb gekocht en deze dan weer zal moeten downloaden.
ik gebruik die computer alleen voor spellen en niks anders, surfen doe ik op mijn laptop of mijn oude computer
zodat ik geen rotzooi erop krijg.

bedankt voor de reacties :)
Ik ben van nVidia naar Ati gegaan, een keer goed de driver cleaner erover is wel genoeg (zonder had ik idd problemen, na driver cleaner niet en presteert de ati kaart gewoon zoals het moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Wat je ook kan doen is alvast Ati drivers installeren; als je pc niets meer doet moet je miss wel eerst een GPU van iemand lenen, maar daarna kan je zo een Ati kaartje op je MoBo prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
inderdaad gewoon in de oven doen op 220 graden celcius.
natuurlijk zonder kast.;)
anders smelt die shit er in.
ik weet niet hoe lang in de oven veilig is voor de kaart. dat moet je aan een andere tweaker vragen.
ik heb precies dezelfde kaart en hij is ook in de oven geweest en doet het gewoon weer.
maar dat heb ik door iemand laten doen . vandaar.

veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 minuten op 200 graden did the trick for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Lekker jongens, jullie reageren mooi 13 maanden te laat 8)7
Pagina: 1