Mijn systeem is ongeveer 2.5 jaar oud en tot voor kort draaide hij prima.
maar gisteren toen ik fallout 3 speelde liep hij ineens vast en kreeg rode strepen in beeld.
ik vlug resetten want ik weet dat rode strepen een slecht teken zijn.
en ja tijdens het rebooten kreeg ik een BoD op het windows welkom scherm en resette zichzelf.
daarna in veilige mode opgstart en dat werkte, ik heb de drivers verwijderd en weer in gewone mode
geboot en dat werkte ook, nieuwe drivers geinstaleerd en opgestart, zelfde euvel weer BoD.
weer verwijderd in veilige mode en drivers verwijderd, oude versie erop gezet, maar weer zelfde euvel.
ik heb het vermoeden dat de kaart kapot is en dat de drivers het kapotte deel proberen aan te spreken
waardoor hij vastloopt.
ik heb gekeken of stof mischien de oorzaak was maar de kaart is vrijwel stofvrij.
ik heb wel wat meer verhalen gelezen hier op de forums over nv kaarten en ben bang dat ik nu dus ook het slachtoffer ben van een slechte kaart.
nu ben ik dus van plan een nieuwe kaart te halen en wil desondanks toch weer een nv kaart
al had ik wel wat vragen hierover ivm de leeftijd van mijn systeem.
specs :
mobo : gigabyte EP45T-extreme
proc: intel core2 quad q9450, zalman cnps 9700 cooler
geheugen :corsair ddr3 1600mhz 4gb
gfx kaart : asus en9800gx2
hd : samsung spinpoint f1 1tb
geluidskaart : creative x-fi xtrememusic
dvd : lite-on dh-16d2s sata
behuizing : antec performance one p182
voeding : zalman zm600-hp (600 watt)
Windows xp pro sp3
nu wil ik graag de eVGA GeForce GTX 470 kopen
en mijn vraag is dus of ik deze zonder problemen op mijn moederbord kan gebruiken ?
niet te oud enzo ?
ik neem aan dat mijn voeding meer dan voldoende is aangezien hij ook de oude kaart,
wat ook een flinke energie slurper was, aankon.
de hoge temperatuur van deze kaart baart me wel enige zorg maar mijn kast heeft volgens mij
voldoende airflow, ik heb altijd de klep aan de voorkant open en ook de klepjes die erachter zitten.
kan ik deze kaart installeren zonder windows opnieuw te hoeven installeren ?
en ik had gelezen dat mijn oude kaart 3 jaar garantie heeft, moet ik deze naar de winkel waar ik hem heb gekocht sturen of moet dit naar asus zelf ?
sorry voor het lange verhaal
bij voorbaat dank voor de reacties.
maar gisteren toen ik fallout 3 speelde liep hij ineens vast en kreeg rode strepen in beeld.
ik vlug resetten want ik weet dat rode strepen een slecht teken zijn.
en ja tijdens het rebooten kreeg ik een BoD op het windows welkom scherm en resette zichzelf.
daarna in veilige mode opgstart en dat werkte, ik heb de drivers verwijderd en weer in gewone mode
geboot en dat werkte ook, nieuwe drivers geinstaleerd en opgestart, zelfde euvel weer BoD.
weer verwijderd in veilige mode en drivers verwijderd, oude versie erop gezet, maar weer zelfde euvel.
ik heb het vermoeden dat de kaart kapot is en dat de drivers het kapotte deel proberen aan te spreken
waardoor hij vastloopt.
ik heb gekeken of stof mischien de oorzaak was maar de kaart is vrijwel stofvrij.
ik heb wel wat meer verhalen gelezen hier op de forums over nv kaarten en ben bang dat ik nu dus ook het slachtoffer ben van een slechte kaart.
nu ben ik dus van plan een nieuwe kaart te halen en wil desondanks toch weer een nv kaart
al had ik wel wat vragen hierover ivm de leeftijd van mijn systeem.
specs :
mobo : gigabyte EP45T-extreme
proc: intel core2 quad q9450, zalman cnps 9700 cooler
geheugen :corsair ddr3 1600mhz 4gb
gfx kaart : asus en9800gx2
hd : samsung spinpoint f1 1tb
geluidskaart : creative x-fi xtrememusic
dvd : lite-on dh-16d2s sata
behuizing : antec performance one p182
voeding : zalman zm600-hp (600 watt)
Windows xp pro sp3
nu wil ik graag de eVGA GeForce GTX 470 kopen
en mijn vraag is dus of ik deze zonder problemen op mijn moederbord kan gebruiken ?
niet te oud enzo ?
ik neem aan dat mijn voeding meer dan voldoende is aangezien hij ook de oude kaart,
wat ook een flinke energie slurper was, aankon.
de hoge temperatuur van deze kaart baart me wel enige zorg maar mijn kast heeft volgens mij
voldoende airflow, ik heb altijd de klep aan de voorkant open en ook de klepjes die erachter zitten.
kan ik deze kaart installeren zonder windows opnieuw te hoeven installeren ?
en ik had gelezen dat mijn oude kaart 3 jaar garantie heeft, moet ik deze naar de winkel waar ik hem heb gekocht sturen of moet dit naar asus zelf ?
sorry voor het lange verhaal
bij voorbaat dank voor de reacties.