Verwijderd

Topicstarter
Van een 8 gb memory card zijn de foto,s niet meer te zien door waarschijnlijk kortsluiting van zo,n digitaal foto lijstje , een ander kaart die er in is gestopt geeft het zelfde resultaat....

Hoe zijn deze gegevens nog van de kaart te redden zijn daar bedrijven voor of kan ik zelf nog wat proberen ?

Verwijderd

Staat ie in /dev? Zo ja, dan kan je even een kopie ervan maken en kijken of je hem kan recoveren.

Maar... je zegt zelf dat hij het ook niet goed doet bij een andere (wel werkende?) 'kaart'?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Van een 8 gb memory card zijn de foto,s niet meer te zien door waarschijnlijk kortsluiting van zo,n digitaal foto lijstje , een ander kaart die er in is gestopt geeft het zelfde resultaat....
- Welke reader gebruik je in combinatie met je computer?
- Welk OS?
- Staat de kaart wel bij "deze Computer" of zo?
- Laat hij wel foto's zien, als je hem in het foto lijstje stopt?
- Welk merk kaart?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het mogelijk om het kaartje (in theorie) te formatteren? Dus je hebt een ander kaartje met hetzelfde defect en daar test je het even mee ;) . Als dat het geval is kan je waarschijnlijk de data nog wel redden.

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08-2025

-LvD-

mét streepjes!

Als de kaart nog door windows herkend wordt, dan kan je de bestanden meestal wel terughalen met data recovery software. (google voor welk programma)

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Mij is het ooit gelukt met Testdisk http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Kaart in een kaartlezer en testdisk het laten uitzoeken. Mijn (sd) kaart gaf alleen maar aan dat -ie geformatteerd moest worden, terwijl hij net uit de camera kwam (en ik zeker wist dat er foto's op stonden). Uiteindelijk wist testdisk op 3 na alle foto's te herstellen.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Meestal in dat soort gevallen is alleen de mbr kapot en staat de data er dus nog gewoon op. Hoe gaat het met de TS?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in: Thematopic: Datarecovery

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden worden niet herken in welk kaart lezer ik hem ook stop , het gaat trouwens om een memory stick pro en het OS is XP.

Ik zal het eens met de testdisc proberen.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
Je bent niet erg duidelijk in elk geval.

Je kan dus wel bestanden op de kaart zien staan maar die kan je niet openen?
Is juist je hele kaart leeg?
Of wordt je kaart helemaal niet meer herkent onder XP?

Met de verschillende data recovery programma's moet er wellicht nog wel iets af te halen zijn.
Mocht dat niet lukken zijn ofwel je gegevens verloren of het gaat waarschijnlijk een hoop geld kosten of ze alsnog te recoveren.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Pagina: 1